Bachelor - Oslo

Ledelse og servicestrategi

Ta en fremtidsrettet utdanning hvor du lærer å lede kvalitetsorienterte servicebedrifter, ta personalansvar og utvikle verdiskapende tjenester.

Oppstart
Høst 2020
Studiested
Oslo
Nivå
Bachelor
Pris
35 300 kr pr semester
1900 kr registreringsavgift
Språk
Norsk
Gjennomføring
Heltid
Studielengde
3 år
Studiepoeng
180
Opptakskrav
Ja, se opptaksinformasjon
Med forbehold om endringer
Opptaket for 2020 er stengt Se vårt tilbud av nettstudier hvor du kan søke opptak hver dag, hele året Se alle våre nettstudier

Du har helt sikkert prøvd tjenester som Vipps, Foodora eller Tise, eller hatt så gode kundeopplevelser at du delte det med dine venner. Slike tjenester og kundeopplevelser er et resultat av god planlegging. På dette studiet lærer du å analysere kundens behov og designe servicekonsepter og tjenester som folk kan ha nytte og glede av.

Private tjeneste- og servicenæringer er i vekst, men også det offentlige er nødt til å løse oppgavene på en mer tilfredstillende og bærekraftig måte.  Både offentlig- og privatsektor er nødt til å sikre gode brukeropplevelser. Flere virksomheter har erfart at innovasjon og økt verdiskaping i mange tilfeller handler om å øke servicenivået. Derfor vil det i fremtiden være et stort behov for ledere som har innsikt og kompetanse innen tjenesteleveranser.

Med denne utdanningen får du kunnskap og kompetanse skreddersydd for morgendagens arbeidsmarked! 

Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne! Ta kontakt med våre studentambassadører her!

Hva lærer du?

Gjennom ledelsesfag som servicestrategi, markedsføring, prosjektledelse og salgsledelse blir du i stand til å legge gode planer for organisasjoner. Du vil også lære om blant annet:

  • Operasjonell prosess- og serviceledelse
  • Digital forretningsforståelse
  • Serviceinnovasjon
  • Tjenesteutvikling
  • Forhandlingsteknikk
  • Metoder for påvirkning

Du lærer også sentrale teorier innen servicefag og praktiske verktøy som du umiddelbart kan ta i bruk i arbeidslivet. Slik lærer du å analysere kundens behov, utvikle tjenester og distribuere dem gjennom riktige kanaler – til riktig pris og riktig kvalitet.

Studiet gir deg et godt grunnlag for å lede en servicebedrift etter arbeidslivets spilleregler. Du lærer blant annet om arbeidsavtaler, profesjonell rekruttering og hva som kjennetegner et godt arbeidsmiljø.

Jobbmuligheter

Med en Bachelor i ledelse og servicestrategi er du klar for en karriere i en av de mest spennende vekstnæringene i verden. Etter studiet kan du for eksempel jobbe som:

  • Prosjektleder
  • Client Success Manager
  • Key Account Manager
  • Butikksjef
  • Leder av kundesenter
  • Konseptutvikler
  • Servicerådgiver
  • Forretningsutvikler
  • Serviceleder
  • Teamleder

Våre utdanninger er praksisnære, og du vil jobbe med mange reelle caser fra arbeidslivet. Vi henter også inn gjesteforelesere fra bransjen som byr på verdifull kunnskap. Målet er at du skal være klar for oppgavene som venter i arbeidslivet fra dag én. 

Studieprogramleder

Carina Johansson Nyvoll
Les mer om Carina Johansson

Kontakt oss

Ønsker du nyhetsbrev?
Ønsker du studiemagasin?
Mobilnummer