Bachelor - Oslo
Ledelse og servicestrategi
Vil du ha kompetanse alle bransjer i privat og offentlig sektor skriker etter? Ta en fremtidsrettet utdanning hvor du lærer å lede, ha personalansvar og utvikle verdiskapende tjenester.
- Høyskolen Kristiania
- Studier
- Bachelor
- Ledelse og servicestrategi
Dette studiet har rullerende opptak
Du kan søke opptak så lenge det er ledige plasser igjen.
Du har sikkert prøvd tjenester som Vipps, Foodora, Tise eller Pasientsky. Eller hatt så gode kunde- og brukeropplevelser at du bare måtte tipse venner om dem? Slike tjenester og opplevelser kommer ikke av seg selv, og er resultat av god planlegging. På dette studiet lærer du å se behovene til ulike kunder og brukere, og designe servicekonsepter, kundereiser og tjenester som folk kan ha nytte og glede av.
Både private og offentlige næringer er i dag nødt til å løse oppgavene på en mer tilfredsstillende og bærekraftig måte. Fremover vil behovet for ledere med innsikt og kompetanse innen tjenesteleveranser øke. Med denne utdanningen blir du en arbeidstaker skreddersydd for fremtidens arbeidsmarked!
Hva lærer du?
Ledelsesfag gjør deg god på å legge solide planer for organisasjoner. Gjennom utdanningen får du i tillegg kunnskap og verktøy du kan ta i bruk i arbeidslivet fra første dag. Slik lærer du å utvikle tjenester og distribuere dem gjennom riktige kanaler – til riktig pris og riktig kvalitet.
Du kommer til å få innsikt i både operasjonell- og strategisk ledelse, markedsføring, kommunikasjon og digital forretningsforståelse.
Gjennom studietiden vil du blant annet ha emner som:
- Organisasjon, ledelse og digital forretningsforståelse
- Serviceledelse
- Digital markedskommunikasjon, distribusjon og prising
- Operasjonell serviceledelse, kommunikasjon og påvirkning
Studiet gir deg et godt grunnlag for å lede en servicebedrift etter arbeidslivets spilleregler. Du får kunnskap om operativt lederskap og lærer samtidig som teknologi og innovasjon. Og når du er ferdig studert sitter du igjen med Yellow Belt Sertifisering i LEAN-metodikk.
Hva kan du bli?
Med en bachelor i ledelse og servicestrategi er du klar for en karriere i en av de mest spennende vekstnæringene i verden. Utdanningen er svært anvendelig, og du kan tre inn i et hav av ulike roller når du er ferdig studert.
Etter studiet kan du for eksempel jobbe som:
- Prosjektleder
- Key Account Manager
- Konseptutvikler
- Forretningsutvikler
- Teamleder
Våre utdanninger er praksisnære, og du vil jobbe med mange reelle caser fra arbeidslivet. Vi henter også inn gjesteforelesere fra bransjen som byr på verdifull kunnskap. Målet er at du skal være klar for oppgavene som venter i arbeidslivet fra dag én.
Content Card With Image (Double): To artikler
-
Les mer om Eivinds opplevelse!
Satset høyt – fikk jobb i EVRY
Relevant utdanning og en viktig personlig egenskap sikret Eivind (26) jobb i IT-giganten på Fornebu.Les mer om Eivinds opplevelse! -
Slik gjorde han det!
Fikk oppskriften på drømmejobben – nå starter eventyret
Før Danilo startet på studiene visste han hvor han ville jobbe – Coor SM. Allerede før han fullførte utdanningen har han fått en fot innenfor døren.Slik gjorde han det!
Slik er det å være Kristiania-student
Gjennom en bachelor i ledelse og servicestrategi lærer du kunsten å skape fornøyde kunder, men studietiden din handler om mer enn fag og fakta. Dette studiet byr på små klasser og et klassemiljø som motiverer. Foreleserne sørger for at alle blir ivaretatt, sett og hørt – slik at de virkelig kan prestere. Studentene får god veiledning, og et solid nettverk.
Vi på Høyskolen Kristiania jobber kontinuerlig med å ivareta våre studenter, både gjennom sosiale arrangementer, foreninger og tett oppfølging. Hos oss kan du bli med på alt fra konserter og fester, til filmvisninger og sosiale hyggekvelder. Målet vårt er at alle skal få en spennende studiehverdag – også utenfor klasserommet.
Studiedetaljer

Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne!

Søk på Bachelor i ledelse og servicestrategi
Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.