Studenter diskuterer rundt et bord. Bachelor i ledelse og servicestrategi ved Høyskolen Kristiania.

Bachelor - Oslo

Ledelse og servicestrategi

Ta en fremtidsrettet utdanning hvor du lærer å lede kvalitetsorienterte servicebedrifter, ha personalansvar og utvikle verdiskapende tjenester.

Oppstart
Høst 2021
Studiested
Oslo
Nivå
Bachelor
Pris
35 600 kr pr semester1900 kr registreringsavgift
Språk
Norsk
Gjennomføring
Heltid
Studielengde
3 år
Studiepoeng
180
Opptakskrav
Programbeskrivelse

Opptaket for 2021 er stengt

Se vårt tilbud av nettstudier hvor du kan søke opptak hver dag, hele året

Du har helt sikkert prøvd tjenester som Vipps, Foodora, Tise eller Pasientsky. Eller hatt så gode kunde- og brukeropplevelser at du delte det med dine venner? Slike tjenester og opplevelser er et resultat av god planlegging.

På dette studiet lærer du å analysere kundens og brukeres behov, og designe servicekonsepter og tjenester som folk kan ha nytte og glede av.

Private tjeneste- og servicenæringer er i vekst, men også det offentlige er nødt til å løse oppgavene på en mer tilfredsstillende og bærekraftig måte. Både offentlig- og privatsektor er nødt til å sikre gode brukeropplevelser og tenke nytt.

Flere virksomheter har erfart at innovasjon og økt verdiskaping i mange tilfeller handler om å øke servicenivået. Derfor vil det i fremtiden være et stort behov for ledere som har innsikt og kompetanse innen tjenesteleveranser.

Med denne utdanningen får du kunnskap og kompetanse skreddersydd for morgendagens arbeidsmarked! 

Teamleder og studieveileder Dennis Dennis Haffner holder en mobil i hånden. Han har mørkt hår, skjegg, og et smil om munnen.

Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne!

Hva lærer du?

Gjennom ledelsesfag både operasjonelt og strategisk, markedsføring, kommunikasjon og digital forretningsforståelse blir du i stand til å legge gode planer for organisasjoner. 

Du lærer blant annet også:

  • Pris og kapasitetsstyring som ledelsesverktøy innen tjenestesektoren
  • Prosessledelse med bruk av LEAN metodikk og kontinuerlige forbedringer
  • Hvordan bærekraftig tjenesteinnovasjon skapes
  • Relevante juridiske aspekter for både personaledele og forretningsdrift, inkludert GDPR 

Du lærer også sentrale teorier innen servicefag og praktiske verktøy som du umiddelbart kan ta i bruk i arbeidslivet. Slik lærer du å analysere kundens behov, utvikle tjenester og distribuere dem gjennom riktige kanaler – til riktig pris og riktig kvalitet.

Studiet gir deg et godt grunnlag for å lede en servicebedrift etter arbeidslivets spilleregler. Du lærer blant annet om arbeidsavtaler, profesjonell rekruttering og hva som kjennetegner et godt arbeidsmiljø.

Danilo avbildet på Høyskolen Kristiania i kvadraturen

Danilo fikk oppskriften på drømmejobben - nå starter eventyret

Jobbmuligheter

Med en bachelor i ledelse og servicestrategi er du klar for en karriere i en av de mest spennende vekstnæringene i verden. Etter studiet kan du for eksempel jobbe som:

  • Prosjektleder
  • Client Success Manager
  • Key Account Manager
  • Butikksjef
  • Leder av kundesenter
  • Konseptutvikler
  • Servicerådgiver
  • Forretningsutvikler
  • Serviceleder
  • Teamleder 

Våre utdanninger er praksisnære, og du vil jobbe med mange reelle caser fra arbeidslivet. Vi henter også inn gjesteforelesere fra bransjen som byr på verdifull kunnskap. Målet er at du skal være klar for oppgavene som venter i arbeidslivet fra dag én. 

Studiedetaljer

Studieprogramleder

Carina Johansson Nyvoll
Les mer om Carina Johansson

Kontakt oss

Ønsker du nyhetsbrev?
Mobilnummer