Go to main content

Du kan kun søke på en variant av dette studiet

Du har allerede valgt en variant av etter studiet og kan derfor ikke legge til flere varianter. Gå til din søknad for å fjerne, legge til eller endre prioritering.

Studenter diskuterer innholdskonsept rundt en PC ved et bord. Fagskolestudiet Digital innholdsproduksjon ved Høyskolen Kristiania.
Fagskole - Bergen og Oslo

Digital innholdsproduksjon

Her lærer du å produsere og distribuere innhold for å nå spesifikke målgrupper.

Med forbehold om endringer
Pris
50 600 kr pr semester
1900 kr registreringsavgift
Oppstart
Høst 2020
Studiested
Bergen og Oslo
Nivå
Fagskole
Språk
Norsk
Gjennomføring
Heltid
Studielengde
1 år
Studiepoeng
60
Opptakskrav
Ja, se opptakinformasjon

En god innholdsprodusent er en visuell historieforteller som får fram et budskap fram på en troverdig måte. Produksjonene er gjerne små, men effekten at godt innhold kan være enorme.

Innholdsmarkedsføring baserer seg på en grundig forståelse av både målgruppen og avsenderens behov, og du må ha evner innen kommunikasjonsstrategi og planlegging.

Søknadsfrist 15. april Søk studieplass her

Det er også viktig å beherske de tekniske og dramaturgiske sidene ved foto-, video-, lyd- og tekstproduksjon. Til slutt må en dyktig innholdsprodusent også ha en god forståelse for hvordan, hvor og når innholdet skal distribueres. 

Det er i dag stor etterspørsel etter dyktige innholdsprodusenter. De som har både innehar strategisk teft og tekniske evner har mulighet til å jobbe for en lang rekke oppdragsgivere.

Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne! Ta kontakt med våre studieveiledere her

Hva lærer du?

Utdanningen legger særlig vekt på at studenten skal beherske audiovisuelle virkemidler som fotografi, film, klipp og lyd, men også sørge for at studenten utvikler god skriftlig fremstillingsevne.

I tillegg vil du få en grundig innføring i:

  • Redaksjonell vurderingsevne
  • Journalistisk arbeid
  • Kanalbasert innholdsproduksjon
  • Forståelse om strategi, markedsplan og merkevarer

Digital innholdsproduksjon er et tredelt fag. For det første baserer innholdsmarkedsføring seg på en grundig forståelse av både målgruppen og avsenderens behov. Det er først når denne er etablert, at selve produksjonen av innhold kan starte.

I denne fasen er det viktig å beherske de tekniske og dramaturgiske sidene ved foto-, video-, lyd- og tekstproduksjon.

Til slutt må en dyktig innholdsprodusent også ha en god forståelse for hvordan, hvor og når innholdet skal distribueres.

Studentene vil i løpet av utdanningen arbeide med prosjekter gitt av reelle kunder. Derfor blir de tidlig klar over hvilke kvalifikasjoner arbeidsmarkedet søker etter. Studentene vil også få god innsikt i hvordan kunde-/leverandørrelasjonen fungerer og hvilke utfordringer og muligheter som kan oppstå.

Jobbmuligheter

Etter fullført utdanning kan du arbeide med digital innholdsproduksjon i markeds- og kommunikasjonsavdelinger. Du vil ha kompetanse til å planlegge innhold strategisk, produsere innhold som forsterker historiene du vil fortelle, samt kunne benytte forskjellige digitale plattformer og sosiale medier i publiseringsarbeidet.

Du vil bli en ettertraktet ressurs hos for eksempel:

  • Mediehus
  • Kommunikasjonsbyråer
  • Markeds- og informasjonsavdelinger

Utdanningen egner seg spesielt godt for deg som ønsker å bygge videre på et fagskole- eller bachelorstudium innen kommunikasjon, PR, journalistikk eller designfag.

Søk Digital innholdsproduksjon

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.