Fagskole - Oslo

Digital innholdsproduksjon

Lær å produsere og distribuere innhold for å nå spesifikke målgrupper.

Oppstart
Høst 2020
Studiested
Oslo
Nivå
Fagskole
Pris
50 600 kr pr semester
1900 kr registreringsavgift
Språk
Norsk
Gjennomføring
Heltid
Studielengde
1 år
Studiepoeng
60
Opptakskrav
Ja, se opptaksinformasjon
Med forbehold om endringer

Dette studiet er nå stengt for opptak 2020 i Bergen. Du kan fortsatt søke studiet i Oslo. Se andre studier med ledige studieplasser i vårt søknadsskjema.

Ønsker du å lære å produsere innhold for digitale plattformer og sosiale medier? En god innholdsprodusent kan ta i bruk tekniske og dramaturgiske virkemidler i visuell historiefortelling, og ved bruk av foto, video, lyd og tekst få frem et ønsket budskap, tilpasset ulike kanaler og målgrupper. 

For at innholdsmarkedsføring skal lykkes, er bedrifter avhengig av dyktige innholdsprodusenter som kan skrive gode tekster og produsere variert innhold – som treffer og engasjerer målgruppen. Produksjonene er gjerne små, men effekten av godt innhold kan være enorme.

På Fagskolen Kristianias ettårige utdanning i Digital innholdsproduksjon, vil du få utvikle dine tekniske produksjonsferdigheter, samtidig som du vil lære deg å jobbe strategisk og langsiktig med planlegging av innhold. Du vil også lære å måle effekten av innholdet som publiseres.

Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne! Ta kontakt med våre studentambassadører her!

Hva lærer du?

Utdanningen legger særlig vekt på at du skal lære å beherske audiovisuelle virkemidler, og du får jobbe praktisk med foto, film, klipp og lyd fra første studiedag. Du vil også lære deg å produsere tekst for ulike formål.

I tillegg vil du få en grundig innføring i:

  • Redaksjonell vurderingsevne
  • Journalistisk arbeid
  • Kanalbasert innholdsproduksjon
  • Forståelse om strategi, markedsplan og merkevarer

God innholdsmarkedsføring baserer seg på en grundig forståelse av både målgruppen og avsenderens behov. For at kommunikasjonen skal ha ønsket effekt, må innholdet som produseres være i tråd med virksomhetens kommunikasjonsstrategi og markedsplaner.

Du vil i løpet av utdanningen arbeide med caser gitt av reelle kunder. Gjennom praktiske øvingsoppgaver og varierte kundeprosjekter vil du lære å tilpasse deg og forstå ulike kunders behov, og hvordan man jobber strategisk med planlegging av innhold basert på virksomhetens planer og fastsatte mål.

Du vil få prøve deg på å produsere innhold for ulike kanaler, og gjennom dette opparbeide deg en god forståelse for hvordan, hvor og når innhold skal distribueres.

Vi gjør oppmerksom på at deler av undervisningen i Bergen vil foregå på engelsk. 

Jobbmuligheter

Det er en stor etterspørsel etter dyktige innholdsprodusenter på dagens arbeidsmarked. Du vil i løpet av studiet opparbeide deg strategisk teft og tekniske evner, som vi gjøre deg til en ettertraktet ressurs i flere bransjer. 

Du vil få kompetanse til å planlegge innhold strategisk, produsere innhold som forsterker historiene du vil fortelle, samt kunne benytte forskjellige digitale plattformer og sosiale medier i publiseringsarbeidet. 

Etter fullført utdanning kan du blant annet søke jobb i:

  • Mediehus
  • Kommunikasjonsbyrå
  • Markeds- og kommunikasjonsavdelinger

Studiet egner seg som en selvstendig utdanning for deg som kommer rett fra videregående, som en tilleggsutdanning for studenter som ønsker å bygge videre på en fagskole-, bachelor- eller mastergrad, eller for deg som har jobbet i noen år, og som ønsker å lære mer om innholdsproduksjon og historiefortelling.

Aktuelt fra Digital innholdsproduksjon

Studieprogramleder

Øyvind Næss
Les mer om Øyvind

Søk Digital innholdsproduksjon

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.

Kontakt oss

Ønsker du nyhetsbrev?
Ønsker du studiemagasin?
Mobilnummer