Bachelor - Oslo
Markedsføring og forretningsutvikling
Finn ut hvordan du kan utvikle den neste store forretningsmuligheten! Lær deg å ta i bruk den eksperimentelle delen av markedsføringsfaget.
Vi omgir oss med stadig flere smarte produkter og tjenester som gjør hverdagen vår enklere. Tjenester som for eksempel Vipps er for mange en selvfølge i deres hverdag, men man skal ikke langt tilbake i tid før dette bare var noe man kunne tenke seg til.
Hvor kommer disse tjenestene fra? Jo – kloke hoder! Hoder som har øye for gode forretningsmuligheter og brukervennlige løsninger som kommer både kunde og næringsliv til gode.
Varehandel og tjenestenæringen er i stadig utvikling, og det er økende behov for ansatte med ambisjoner om å utvikle morgendagens løsninger. Hvem som er kunden og brukeren, og hva deres behov er? Dette er kunnskap som står sentralt i videreutvikling av varehandel og tjenestebedrifter. Denne kompetansen ligger i skjæringspunktet mellom markedsføring og forretningsutvikling.

Bachelor i markedsføring og forretningsutvikling tilbyr en innføring i markedsføringsteorier- og verktøy som skal forberede deg som student til å inntre i en markedsføringsrolle. Samtidig gir graden deg en spesialisering i forretningsutvikling. Du vil utvikle en forståelse for hvordan forretningsmodeller er i stadig utvikling, og lære om markedsføringens integrerte rolle i forretningsutvikling.
Å jobbe med forretningsutvikling krever en egen måte å tenke på som markedsfører, og studiet vektlegger den eksperimentelle delen av markedsføringsfaget. Du vil lære mer om blant annet:
- Innovasjonsmetodikk
- Digital markedsføring og varehandel
- Kommunikasjon og samarbeidsferdigheter
- Strategisk tenkning
- Salgspsykologi
- Forbrukeratferd
- Produkt- og tjenesteutvikling
Du vil også lære om organisasjonsledelse og få en digital forretningsforståelse.
Studiedetaljer

Søk på Bachelor i markedsføring og forretningsutvikling
Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.