Fire studenter samarbeider foran mac på campus.

Bachelor - Oslo

Markedsføring og forretningsutvikling

Med denne unike kombinasjon av markedsføring og forretningsutvikling blir du morgendagens markedsfører – i dag!

Søknadsfrist
20. april
Oppstart
Høst 2022
Studiested
Oslo
Nivå
Bachelor
Pris
36 100 kr pr semester
Språk
Norsk
Gjennomføring
Heltid
Studielengde
3 år
Studiepoeng
180
Opptakskrav
Programbeskrivelse

Denne bachelorgraden kombinerer det beste fra de to verdenene markedsføring og forretningsutvikling, og utdanner morgendagens nysgjerrige markedsførere. Arbeidslivet trenger mennesker som har øye for gode forretningsmuligheter og brukervennlige løsninger. Bachelor i markedsføring og forretningsutvikling gir deg verktøyene til å bli en av dem! 

Dette er det eneste studiet som gir en utdanning i markedsføring, der du også spesialiserer deg i forretningsutvikling. Bachelorgraden gir en helt unik innsikt i rollen markedsføring spiller i utvikling av konsepter.

Hva lærer du?

Utdanningen gir en innføring i markedsføringsteorier- og verktøy som forbereder deg til å tre inn i en markedsføringsrolle. Det første året gir en innføring i klassiske markedsføringsperspektiver, mens på andre studieår begynner fordypningen innen forretningsutvikling. Da blir du bli kjent med forretningsutvikling og utviklingen i digital varehandel, i tillegg til å lærer mer om markedsførings rolle i forretningsutvikling.

På tredje år av studiet lærer du blant annet viktigheten av god kommunikasjon og hvordan et godt team fungerer. For å utvikle nye produkter og tjenester må du kunne samarbeide med andre, gjerne tverrfaglig. Du vil utvikle en forståelse for hvordan forretningsmodeller er i stadig utvikling, og lære om markedsføringens rolle i forretningsutvikling.

Du vil blant annet møte på spennende emner som: 

  • Digital markedsføring og varehandel
  • Strategisk tenkning
  • Salgspsykologi
  • Forbrukeratferd
  • Produkt- og tjenesteutvikling

Hva kan du bli?

Med denne bachelorgraden i lomma kan du jobbe markedsavdelingen i nye og etablerte bedrifter, eller jobbe med forretningsutvikling og innovasjonsprosjekter. Det er også mulig å gå videre med en mastergrad. Dette er studiet for deg som vil være med å markedsføre fremtidens produkter og tjenester, eller være med å starte opp noe helt nytt.

Innovasjon er ikke forbeholdt gründere. Markedsføring og forretningsutvikling kan – og bør – gå hånd i hånd. For å holde følge med forbrukerne må bedrifter og virksomheter hele tiden tenke nytt. Alle bedrifter i dag er avhengige av å kunne innovere og utvikle seg i takt med markedstrender og den hurtige teknologiske utviklingen.

Tiril Marie vil utvikle fremtidens kreative løsninger

Student på Høyskolen Kristiania Tiril Marie foran et vindu

    Slik er det å være Kristiania-student

    Som markedsføringsstudent på Høyskolen Kristiania vil du være en del av et yrende og utviklende fagmiljø, hvor markedsføring sees fra flere perspektiver. Du vil ha muligheten til å bli kjent med studenter fra andre studier, og bygge nettverk allerede under studiene. Vi jobber tett på bransjen, og du vil være godt rustet til å tre ut i arbeidslivet etter endt utdanning. 

    Vi vet at det å være student handler om mye mer enn å studere. Derfor jobber vi hele tiden med å ivareta studentene våre, både gjennom sosiale arrangementer, foreninger og tett oppfølging. Hos oss kan du bli med på alt fra konserter og fester, til filmvisninger og sosiale hyggekvelder. Målet vårt er at alle skal få en spennende studiehverdag – også utenfor klasserommet.

    • Studentlivet er mer enn studier

      Studentlivet er mer enn studier

      Les mer
    • Video: Er Kristiania tett på arbeidslivet?

      Video: Er Kristiania tett på arbeidslivet?

      Les mer
    •  Faglig utvikling – også etter forelesning

      Faglig utvikling – også etter forelesning

      Les mer

    Praktisk informasjon:

    Studiedetaljer

    Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne!

    Book en gratis og uforpliktende veiledningssamtale! Her vil du kunne snakke med en av våre dyktige studentambassadører. De er studenter selv, og har god kjennskap til våre studier, opptaksprosessen, frister og det å være student hos oss.
    Snakk med en student!

    Flere artikler fra våre markedsføringsstudier

    • Drømmer om å utvikle fremtidens kreative løsninger
      Bachelor i Markedsføring og forretningsutvikling

      Drømmer om å utvikle fremtidens kreative løsninger

      Kreative Tiril valgte Bachelor i markedsføring og forretningsutvikling – en ny og spennende grad som utdanner morgendagens kloke hoder innen innovasjon og markedsføring.
      Les mer
    • 21-åringen som ble markedssjef
      Bachelor i markedsføring og merkevareledelse

      21-åringen som ble markedssjef

      Anniken Veland Sætre (21) hadde ikke rukket å levere bacheloroppgaven før jobbtilbudet ble lagt på bordet. I dag jobber hun som markedssjef for Healthy EATS.   
      Les mer
    • Helenes digitale kompetanse var perfekt match for Visma
      Bachelor i markedsføring og merkevareledelse

      Helenes digitale kompetanse var perfekt match for Visma

      Helene (26) ville ta en relevant utdanning som ga bred digital kompetanse, og valgte Bachelor i markedsføring og merkevareledelse. Underveis i studiet dukket det opp en mulighet hun ikke kunne si nei til.
      Les mer
    • Fra student til spennende jobb som markedsfører
      Bachelor i markedsføring og merkevareledelse

      Fra student til spennende jobb som markedsfører

      Drømmer du om en karriere innen markedsføring? Møt fire markedsføringstopper som gjorde suksess etter studiene ved Høyskolen Kristiania og les deres beste karrieretips!
      Les mer
    Foto av Sarah Joy Lyons, studieprogramleder for bachelor i markedsføring og forretningsutvikling.

    Studieprogramleder

    Sarah Joy Lyons

    Søk på Bachelor i markedsføring og forretningsutvikling

    Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.

    Kontakt oss

    Ønsker du nyhetsbrev?
    Mobilnummer