Illustrasjonsfoto Bachelor i markedsføring og forretningsutvikling. Fire studenter samarbeider foran mac på campus.

Bachelor - Oslo

Markedsføring og forretningsutvikling

Finn ut hvordan du kan utvikle den neste store forretningsmuligheten! Lær deg å ta i bruk den eksperimentelle delen av markedsføringsfaget.

Oppstart
Høst 2021
Studiested
Oslo
Nivå
Bachelor
Pris
35 600 kr pr semester1900 kr registreringsavgift
Språk
Norsk
Gjennomføring
Heltid
Studielengde
3 år
Studiepoeng
180
Opptakskrav
Programbeskrivelse

Opptaket for 2021 er stengt

Se vårt tilbud av nettstudier hvor du kan søke opptak hver dag, hele året

Vi omgir oss med stadig flere smarte produkter og tjenester som gjør hverdagen vår enklere. Tjenester som for eksempel Vipps er for mange en selvfølge i deres hverdag, men man skal ikke langt tilbake i tid før dette bare var noe man kunne tenke seg til. 

Hvor kommer disse tjenestene fra? Jo – kloke hoder! Hoder som har øye for gode forretningsmuligheter og brukervennlige løsninger som kommer både kunde og næringsliv til gode. 

Varehandel og tjenestenæringen er i stadig utvikling, og det er økende behov for ansatte med ambisjoner om å utvikle morgendagens løsninger. Hvem som er kunden og brukeren, og hva deres behov er? Dette er kunnskap som står sentralt i videreutvikling av varehandel og tjenestebedrifter. Denne kompetansen ligger i skjæringspunktet mellom markedsføring og forretningsutvikling. 

Teamleder og studieveileder Dennis Dennis Haffner holder en mobil i hånden. Han har mørkt hår, skjegg, og et smil om munnen.

Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne!

Bachelor i markedsføring og forretningsutvikling tilbyr en innføring i markedsføringsteorier- og verktøy som skal forberede deg som student til å inntre i en markedsføringsrolle. Samtidig gir graden deg en spesialisering i forretningsutvikling. Du vil utvikle en forståelse for hvordan forretningsmodeller er i stadig utvikling, og lære om markedsføringens integrerte rolle i forretningsutvikling. 

Å jobbe med forretningsutvikling krever en egen måte å tenke på som markedsfører, og studiet vektlegger den eksperimentelle delen av markedsføringsfaget. Du vil lære mer om blant annet: 

  • Innovasjonsmetodikk
  • Digital markedsføring og varehandel
  • Kommunikasjon og samarbeidsferdigheter
  • Strategisk tenkning
  • Salgspsykologi
  • Forbrukeratferd
  • Produkt- og tjenesteutvikling

Du vil også lære om organisasjonsledelse og få en digital forretningsforståelse. 

Studiedetaljer

Foto av Sarah Joy Lyons, studieprogramleder for bachelor i markedsføring og forretningsutvikling.

Studieprogramleder

Sarah Joy Lyons
Les mer om Sarah Joy

Kontakt oss

Ønsker du nyhetsbrev?
Mobilnummer