Markedsføringsledelse
En master i markedsføringsledelse gir deg solid kompetanse, med mulighet til å skreddersy din faglige profil basert på dine egne interesser.Nøkkelinformasjon
Tett på arbeidslivet
Utdanningen speiler praksisfeltet og bruker dagsaktuelle problemstillinger fra bedrifter og offentlige etater.Liten klasse
Ved dette masterstudiet blir du en viktig deltaker i en liten studentgruppe.Utveksling
Du kan søke om utveksling til England i 3. semester. Les mer nederst på siden.Viktige frister
Søknadsfristen er 15. april. Dokumentasjonsfrist for vitnemål og attester er 15. juli.Opptakskrav
Studiet krever bachelorgrad tilsvarende 180 studiepoeng og karakterkrav på minimum 2,5 (C i gjennomsnitt). Det er krav til spesifikke fagområder og metodefag. Les mer nederst på siden.Pris
55 000 kr pr semester. Kvalifiserer til støtte fra Lånekassen.
Hva lærer du?
- fordypning i hvordan forstå og skape verdi for bedrifter og kunder
- praktiske oppgaver fra næringslivet
- ferdigheter i å omsette innsikt til virkningsfull markedsføring
I tillegg til spesialiseringen innen markedsføringsledelse, kan du vinkle fagprofilen din mot det området du ønsker å jobbe med. Eksempler på slike moduler er:
- Strategisk kommunikasjon
- Innovasjon
- HR
Studiemodell
- BPR4100Bedriftsprosjekt: strategi og analyse
I dette emnet ønsker vi at dere skal bidra til å løse en forretningsutfordring for en merkevarebedrift. Dere som tar dette emnet, får i oppgave å jobbe som konsulent og markedsanalytiker for å samle innsikt som kan hjelpe merkevarebedriften å finne en løsning på forretningsutfordringen.
Ved starten av kurset får dere tildelt en «oppdragsbeskrivelse» fra merkevarebedriften. Dette er et forretningsproblem som dere må videreutvikle til en tydelig definert problemstilling.
Først starter vi ved å se på sekundære informasjonskilder. I denne skrivebordsundersøkelsen leter vi etter bedriftsinformasjon, leter opp rapporter og bruker tilgjengelige analyseverktøy. Hensikten er å få en dypere forståelse for problemstillingen og utforme hypoteser og dele opp problemstillingen i ulike undersøkelsesproblem.
Den neste fasen er knyttet til gjennomføring av et kvalitativt innsiktsprosjekt. Dere skal lede gjennomføringen av fokusgrupper og får ansvar for hele prosessen fra rekruttering av utvalg, utvikling av måleinstrument (intervjuguide), gjennomføring av fokusgruppen, analysere og rapportere kvalitativ markedsinformasjon.
Neste fase er gjennomføring av et kvantitativt innsiktsprosjekt. Dere skal lage og gjennomføre en spørreundersøkelse. Dere får ansvar for å håndtere utvalg, oppfølging av respondenter og svarprosent, lage spørreskjema i egnet programvare og analysere resultatene, blant annet med driver- og klyngeanalyser.
Den siste fasen handler om å utarbeide en rapport og lage en presentasjon. Her skal dere sammenstille informasjon fra ulike datakilder, skrive en rapport og presentere svaret på forretningsutfordringen, for så å komme med forslag til tiltak.
Den jobben dere skal gjøre er å lede innsiktsprosjektet, samle inn og analysere data og presentere resultatene. Det kommer til å være oppgaver underveis i kurset hvor dere presenterer det arbeidet dere har gjort underveis.
Resultatene fra analysen presenteres både som en skriftlig rapport og som en muntlig presentasjon.
- MOG5100Masteroppgave
Masteroppgaven skal gi studentene kunnskap og ferdigheter til å kunne løse komplekse problemstillinger i markedsføring. Masteroppgaven skal gi erfaring med å anvende teoretisk innsikt og forskningsmetode i et større selvstendig arbeid.
Det er et mål at studentene i masteroppgaven setter sammen kunnskap og ferdigheter fra de foregående emnene i masterprogrammet i et avsluttende selvstendig arbeid med en relevant problemstilling.
I masteroppgaven skal studentene:
- Utvikle en presis problemstilling som er teoretisk og praktisk relevant for fagfeltet
- Bruke relevant teori og forskning fra (og utover) masterprogrammet
- Samle inn relevante data for å besvare problemstillingen, og analysere dataene på passende måte
- Diskutere implikasjonene av funnene for teori og praksis
Anbefalt lengde på masteroppgaven er ca. 25 000 - 30 000 ord, men det er ingen absolutte krav eller begrensinger til antall sider. Hva som er hensiktsmessig lengde på oppgaven vil variere med hensyn til problemstilling, teori og metode.
- KUN5201Kunnskapsledelse
Emnet skal ta for seg sentrale teorier og problemstillinger innenfor kunnskapsledelse og organisasjonslæring. Sentralt er ledelse for utvikling av en sterk læringskultur som ivaretar kunnskapsutvikling, endring og innovasjoner i organisasjoner. Emnet inkluderer derfor temaer som ledelse for kompetanse og kompetent ledelse, kompetanse som taus og eksplisitt, kompetansemobilisering, mellomledelse, strategisk og dynamisk kompetanseledelse, HR, organisering og digitalisering. Emnets mål er å gi studentene inngående kunnskap i relevant teori for faget, og praksis, som beskriver hvordan bedrifter kan jobbe for å optimalisere egen organisering og drift, ved hjelp av kunnskapsledelse.
- POK5100Politisk kommunikasjon
Politisk kommunikasjon handler om hvordan kommunikasjon påvirker styringen av samfunnet, konflikthåndering, offentligheten og verdier. Politisk kommunikasjon dreier seg om hvordan informasjon sprer seg og påvirker politikere, medier og borgere- i analoge og digitale kanaler, online og offline. Digitale kommunikasjonsteknologier setter nye premisser - både muligheter og begrensninger - for hvordan politisk kommunikasjon kan foregå.
Dette emnet vil ta for seg kjernebegreper innen politisk kommunikasjon, de sentrale aktørene innenfor politisk kommunikasjon, hvordan de ulike politiske aktørene kjemper for sine interesser, kampen om dagsorden, nyhetsmedienes rolle i offentligheten, nye kommunikasjonsteknologier, samt velgernes deltakelse i og utøvelse av politisk kommunikasjon.
- LSK5100Ledelse av sensoriske kundeopplevelser
Ledelse av sensorisk opplevelser handler om teori og metoder som organisasjoner kan bruke for å påvirke kundeopplevelser og kjøpsatferd. Gjennom bruk av metoder som påvirker kundene bevisst og ubevisst blir sensorisk markedsføring en viktig kilde til konkurransefortrinn og differensiering.
Formålet med dette kurset er å gi masterstudenter kunnskap om og forståelse for nøkkelbegreper innen sensorisk markedsføring gjennom arbeid med en blanding av underliggende teoretiske prinsipper samt praktiske implikasjoner der studentene møter og diskuterer både nyeste forskning og gjeldende forretningspraksis.
Kurset inkluderer temaer som:
- Sensorisk markedsføring og kundeopplevelser; deres betydning for næringslivet og forbrukere i samfunnet
- Individualisering som livsstil og merkevarens betydning, både fra et forretnings- og forbrukerperspektiv
- Sanseuttrykk, følelser og sanseopplevelser knyttet til den menneskelige hjerne og persepsjon
- Opplevelseskonseptet som uttrykk for menneskets sanser, karakter og den ultimate sanseopplevelsen
- AGP5100Agile Project for Industry Challenges
Agile Project for Industry Challenges is an iterative approach to delivering a project throughout its life cycle. The purpose of the course is to give the student a deeper experience in mastering the whole of a larger project together with the industry, with emphasis on applying agile methods. The course is focusing on the themes sustainability, innovation, and digitalization.
Through a process for developing a solution, the student will plan and implement a comprehensive solution based on a project case by an industry/company in a multidisciplinary group. The student will receive training in using modern agile techniques and tools along the way.
The student will co-operate with the industry during the project, to give the students the possibility to practice and develop their skills and knowledge.
- ESC5100Engaged Scholarship
Engaged scholarship is a research strategy that aims to narrow the theory-practice divide in profession-oriented fields by generating research that yields novel insights. Engagement represents a collaborative relationship involving negotiation between researchers and practitioners within a learning community. This collaborative community works together to generate knowledge that contributes to advancing the scientific enterprise and enlightens the practitioner community. This course aims for students to apply engaged scholarship to various research activities and methodologies. Students shall engage in dialogue with practitioners and other stakeholders to define research problems, design and conduct the study and communicate findings. Using conceptual discussions and empirical studies, the course aims to inspire students, encouraging them to enhance the relevance of their projects to real-world applications.
- MD112Digital Consumer Behavior and Consumer Neuroscience
The link between understanding customers and developing strategies has become more complicated in the current multi-media web-oriented environment. Customers can evaluate brands and choose alternatives from a myriad of sources. Customers have also become more empowered to determine the nature of the ads and information they see and the characteristics of the brands they buy. The aim of this course is to follow two streams of thought: First, every organization’s fundamental strategy and orientation should lead to satisfied customers and create value considering ethical issues and meeting sustainability goals. Second, understanding customers’ needs is the foundation for all steps in the value creation chain, starting with developing a product, advertising, pricing, and distribution strategies. The premise is that an understanding of the digital consumer is imperative for those pursuing careers in digital marketing.
- MH120Interaction Design Studio
This module focuses on advanced topics in interaction design, exploring the various interfaces through which humans interact, and the characteristics of how human interaction is perceived as intuitive. The course will explore the sequential character of user experience based on the fields of Service Design and Design Thinking. The student will gain knowledge in the process from gathering user requirements, to design and implementation through lab-oriented development-methods.
- MI111Innovation - Concepts and Perspectives
The course aims at providing insight into theoretical and practical aspects of innovation. Students will gain advanced knowledge of key concepts and theories of IT-supported innovation. They will acquire specialised problem-solving skills, being able to analyse innovation cases using different models. They shall take responsibility to conduct a review of the current state-of-the-art in innovation theory.
Central topics includes innovation theories and concepts, digital innovation, service innovation and innovation in organizations.
- MS130Customer Journey and CRM
Customers are omnichannel-oriented. They increasingly expect to interact with organizations in a seamless way, combining aspects across different channels at different stages of their decision journey. This course provides the forefront of knowledge on how to support the omnichannel customer experience, what the customer expect, how organizations can use Customer Relationship Management (CRM) to leverage their presence, and what organizations need to support an omnichannel strategy.
Students will gain advanced knowledge of key theories and concepts of omnichannel and CRM. Omnichannel is the seamless and effortless consolidation of the various channels, to enhance the overall customer experience. They will acquire specialized problem-solving skills, being able to plan omnichannel activities, and to configure CRM solutions. They shall take responsibility to conduct the planning and implementation of CRM activities and evaluate the business value taking into account meeting ethical and sustainability goals.
- SOB5100Sustainability and Innovation
Business organisations have a clear responsibility for many of the current social and environmental problems. However, they are also in a unique position to solve many of these problems by using sustainability as a basis for innovation brand building and marketing. The purpose of this course is to look at how organizations can build brands innovatively and market them in an effective and ethical way. The course will look at how sustainable thinking creates opportunities, when organizations make sustainability core to their purpose and actions. This approach goes beyond traditional Corporate Social Responsibility (CSR) approaches, which often make sustainability an added extra, to argue that sustainability should be core to an organization’s operations. The course will encompass the roles different stakeholders play in influencing businesses to act conscientiously, the challenge of trade-offs in sustainable innovation and the issues related to effective communication.
- AIP5100Arbeidsintegrert læring og praksis
Formålet med emnet er, gjennom deltakelse i arbeidslivet, å gi studenten mulighet til å anvende det lærte i praksis, samt å reflektere over og forstå hvordan teori og praksis forutsetter hverandre og utformer hverandre gjensidig. Emnets læringsutbytte baseres på aktiv deltagelse fra tre parter: Studenten, arbeidsgiver og foreleser/veileder ved høyskolen. Studenten skal gjennom deltakelse i arbeid få kjennskap til den profesjonelle praksis innenfor eget fagområde, og hvordan yrkesutøvelsen krever tverrfaglig forståelse. I emnet skal studentene utvikle innsikt i hvilken generisk kunnskap og ferdigheter som er avgjørende for å lykkes som profesjonell yrkesutøver. Studentene skal forstå hvordan læring og arbeid er en integrert prosess over tid, og hvordan denne læringsprosessen bidrar til faglig kompetanse, profesjonelle ferdigheter, utvidede perspektiv og personlig utvikling.
Arbeidsintegrert læring
Læring er en naturlig del av arbeidslivet knyttet til konkrete handlinger, opplevelser og oppgaveløsning. Gjennom undervisning, veiledning og egen praksis skal studentene utvikle kunnskap om og forståelse for hvordan arbeidsplassen fungerer som læringsarena og læringsmiljø. Studentene skal forstå hvordan læring og kunnskapsutvikling er forankret i konteksten, i selve utøvelsen av yrkespraksis, og i de sosiale relasjonene. Studentene skal erfare hvordan arbeidsintegrert læring gir mulighet for profesjonell og personlig utvikling og modning. Læring gjennom praksis forutsetter selvledelse, samhandling, kommunikasjon og refleksjon Studentene skal reflektere over egen læringsprosess og identifisere og beskrive ferdigheter og ny kunnskap de har utviklet gjennom deltagelse i praksis. Studentene skal reflektere over hvilke nye perspektiver og innsikt relevant for eget studieprogram, de oppnår gjennom deltakelse på en arbeidsplass.
Generisk kunnskap og ferdigheter
Generisk kunnskap og ferdigheter er kunnskap og evner som er nyttige på tvers av ulike fagområder og situasjoner. Dette er generell kompetanse og grunnleggende ferdigheter som problemløsning, kritisk tenkning, selvledelse, kommunikasjon og samhandling med andre. Utvikling av profesjonelle ferdigheter bidra til å styrke evnen til å møte utfordringer og lykkes på ulike områder. De generiske ferdighetene utgjør et sentralt grunnlag for den profesjonelle yrkesutøvelsen, og har verdi på tvers av ulike yrker, bransjer eller karrierevei og livsområder. Studenten skal i emnet reflektere over egen adferd, tenkning, samt hva som bidrar til personlig vekst og modning. Studentene skal i emnet utvikle evne til selvledelse, selvstendighet, evne til å ta i bruk egne styrker, samt utvikle eget selvbilde.
Studiespesifikt fordypningstema
Studenten skal definere et eller flere studiespesifikke fordypningstema. Fordypningstema skal ha faglig relevans for studieprogrammets overordnede læringsutbytte, og være knyttet det faglige innholdet i et eller flere emner i programmet. Fordypningstema vil danne grunnlaget for de obligatoriske oppgavene i emnet. Arbeidsoppgavene i praksisperioden må derfor tilby relevante muligheter for studentene til å demonstrere evnen til å anvende, forbedre og utvikle ferdigheter og kunnskap knyttet til fordypningstema og læringsmålene fra tilknyttede emner. De obligatoriske oppgavene skal ta utgangspunkt i de kunnskaper studenten har tilegnet seg så langt i studiet. Studenten skal redegjøre for og drøfte sammenheng mellom teori og praksis. Oppgavene skal være veiledet i praksis hos arbeidsgiver, og faglig ved høyskolen.
- PSO5100Power and Status in Organizations
Formal and informal social hierarchies, represented by power and status, are ubiquitous and represent fundaments of human organization. Moreover, although not the sole cause of influence, power, and status are important antecedents of influence in organizations. The primary focus of this course is for the students to get an advanced understanding and critical reflections of the psychological perspective on power, status, and influence. Why do some people attain power and status? How and why are people changed by the experience of power and status? What are important intrapersonal and interpersonal moderators of the effect of power and status? These are examples of questions that will be raised, and it is expected that students, after finishing the course, will be able to analyze, critically discuss, and apply the psychological perspective on power and status to real-life organizational challenges.
- TDM5100Tactical Digital Marketing
The digital world is a great opportunity for companies to promote their brands, through the various tactics (e.g., influencer marketing, search engine marketing, social media marketing, email marketing, etc.) available to them. This course’s main objective is that students develop a reflected understanding of the use of digital marketing tactics to reach out to, convert, and interact with customers or other relevant stakeholders. The course will provide students with the knowledge and skills necessary to make informed decisions regarding digital marketing tactics.
- MD113Digital Marketing
This course provides the forefront of knowledge using digital media, e-commerce, and social media to create optimal customer experiences and facilitate marketing. Students will gain advanced knowledge of key theories and concepts of Digital Marketing. They will acquire specialized problem-solving skills, being able to plan Digital Marketing activities, and to configure Digital Marketing solutions. They shall take responsibility to conduct the planning and implementation of Digital Marketing activities and evaluate the business value.
- MD210Internet of Things in Business
The aim of the course is to introduce the Internet of Things (IoT) in relation to Digital Business Systems and organisations. The overarching objective of IoT in business is to broaden the student’s perspective on future and contemporary IT phenomena and state- of-the-art technologies. Emphasis is invested in relating the contemporary IoT theme to general and selected contexts and industries like IoT in healthcare, Industry (4.0), Supply Chians and Logistics, etc.
The course also introduces the various technologies used in the IoT domain, and emphasizes on their real-world use and applications. The students will also be introduced to developing business cases within the IoT domain.
- MH130UI Programming and Architectures
This course aims for the students to understand user interfaces (UI) from a theoretical and design perspective, while also gaining competence in basic UI programming. This knowledge will be enhanced with what happens "under the hood" behind the UI in the back-end of a computer system in terms of computer architecture and object-oriented software design. In practical skills the candidates will be required to design, implement and test/evaluate prototypes, through their developed user interfaces, chosen input/output techniques and executable programs. After successful completion of the course it is expected that the student will be able to critically reflect on contemporary themes within UI and work with cutting edge UI research literature.
- MI221IS Infrastructures and Platforms
The module introduces the students to large-scale information systems and these are designed, deployed and how such systems evolve in organizations and markets. The students are introduced to the IS literature on information infrastructures and multisided digital platforms and ecosystems. Especially, the module covers theories of path constitution, generativity, and installed-base cultivation in order to understand and explain the dynamics of information infrastructures and digital platforms. Based on these theoretical insights, the students gain competencies for designing and governing infrastructures and platforms.
- PGD5100Personvern og GDPR
Alle virksomheter behandler personopplysninger, det være seg om ansatte, kunder, pasienter, borgere, brukere eller leverandører. Personopplysningsloven og personvernforordningen, kjent som "GDPR" (General Data Protection Regulation), omhandler reglene man skal forholde seg til når man behandler personopplysninger. Emnet vil gi studentene en solid forståelse av grunnpilarene i regelverket og ruste dem til å håndtere det effektivt, herunder individets rettigheter, krav til behandlingsansvarlige og databehandlere, rettslig grunnlag for behandling, informasjonsplikt, informasjonssikkerhet, personvernombud, samt drøfte relevans til kunstig intelligens og stordata (big data).
Emnet vil også gi en innføring i rettshistorien, EØS-retten og sentrale aktører, inkludert Datatilsynet, samt deres rolle og virkemidler.
- CRC5100Culture, Religion and Communication
In a globalized era, effective intercultural communication is vital for leaders and professionals in diverse fields. This course offers an in-depth exploration of intercultural communication, blending theory, practical exercises, and reflective learning to hone skills for bridging cultural differences.
Focusing on the role of culture, the course provides insight into the dynamics of communication shaped by religious contexts. Students engage in scholarly inquiry and experiential learning to understand and navigate the complex interplay between culture, religion, and communication—skills crucial for addressing conflicts and fostering global societal understanding.
This course address culture and politics in Europe and the United States, with emphasis on how the dominant culture impact social practices, and how cultural differences among individuals may influence communication. Participants will emerge equipped to mediate cultural complexities professionally and ethically.
- ICR5100Marketing Analytics
In today's data-driven world, marketers must harness the potential of their data to make informed decisions and achieve business success. This course provides students with the necessary knowledge and skills to explore, analyze and derive valuable insights from market data.
From a basic introduction to data pre-processing and exploratory data analysis, students will delve into market segmentation, predictive analysis, classification, association rules and sentiment analysis. They will also learn how to measure customer lifetime value, predict customer churn, and perform survival analysis.
Through a combination of theory and practical exercises, students will gain practical experience with the use of industry standard tools. They will complete a final project in which they present their insights and solutions to real marketing challenges.
At the end of the course, students will be well equipped to apply data mining methods in various marketing scenarios and drive data-driven decision-making in future careers. Join us to become a data-savvy marketer and lead the way in the ever-evolving landscape of market analytics.
- DTH5100Design Thinking in Practice
Design Thinking is a human centric approach to business that emphasises empathy, creative thinking, and experimentation. Of course, Design Thinking, cannot happen in a vacuum. Organizations that practice Design Thinking must ensure that the problems that are identified and the ideas that are developed through the process are relevant and implementable. This course will provide you with the necessary vocabulary, knowledge, and skills to understand the implication of Design Thinking as a mindset, method and set of tools that can be of use to manage and implement innovation.
The course will combine theory and practice and will feature cases from start-ups, businesses, and public sector organisations. The cases will enable the student to understand the challenges of applying Design Thinking for innovation in various contexts and the means to overcome barriers.
The students will undertake a project throughout the course that will involve working together on a real innovation challenge to learn the tools and methods. Pausing and reflecting on the learnings will ensure a holistic learning experience.
Content
Innovation is a must especially in times of crises. The crises triggered by the pandemic have demonstrated how innovation is not only a matter for the private sector, but also mandatory in the public sector. Meanwhile the main challenge faced by most organizations remains: finding a way of managing innovation as a process that can be orchestrated within their daily core activities and allows for creativity and novelty to flourish. Design Thinking can be applied as an innovation enabler to (re)design tangible products, intangible services or processes, as well as the complex systems of learning and working within a company. The popular Design Thinking innovation process pioneered by companies such as IDEO; SAP and the D School at Stanford helps organizations apply principles, methods and tools inherent to the design discipline, to manage innovation.
The question is how to best manage resources and efforts within the different types and levels of innovation and adjust the organizational support structures and roles.
The course will cover how to use immersive research methods to build empathy, how to define problems, how to create and test solutions that align with an innovation strategy and how to implement ideas and overcome barriers to change.
- MA211Mobile Computing and Internet of Things
Students will gain in-depth knowledge of mobile computing and introduce the Internet of Things (IoT). Students will further acquire knowledge of theories/models of mobile and pervasive computing applications, technologies and common research paradigms in mobile and pervasive computing such as context awareness, computing in an environment with limited resources, sensor-based interaction, and smart-device management. They will acquire skills in application design, architecture and implementation. Students will be expected to be able to analyse, discuss and critically reflect upon theories and research issues in mobile computing and internet of things.
- MB121Applied Behavioral Economics
Theories of choice-making have long been an important foundation for information systems research. Using psychological experimentation, the discipline of behavioral economics provides the dominant contemporary approach for studying the effects of cognitive, emotional, social and cultural factors on human choice-making. Therefore, it is reasonable that information systems research that involves choice-making should consider behavioral economics as a foundation or reference theory. The goal of this course will be to deploy relevant behavioral economic theories in information systems to explain and predict human choice-making.
- MS310Consulting and Leadership
This course focuses on the soft skills in management of information systems. Students will gain advanced knowledge of theories on leadership, change agents, ethics and required skills within IT-consultancy. They will acquire specialized problem-solving skills, being able to master the personal and organizational techniques required to participate in a change process, practicing leadership and developing professional skills within consulting. They shall take responsibility to conduct a minor consulting project thru an agreement, plan and evaluation.
Central topics include consulting and leadership.
- VAL999MA-22Valgemner
- UTV999-MME30Alternativt: Utveksling (30 SP, herav 7,5 SP relatert til markedsføringsledelse)
Hva kan du bli?
Slik hjalp Kristiania Tommy å kapre drømmejobben
Møt fagmiljøet
Slik jobber vi
Vi har et variert og godt fagmiljø med forskere fra en rekke ulike fagfelt som markedsføring, strategi, antropologi, medievitenskap, psykologi og økonomi. Vi forsker på problemstillinger innenfor markedsføring, merkevarebygging og forbrukeradferd med fokus på kundeopplevelser, tjenester og innovasjon.Slik er studiehverdagen
Som masterstudent har du stor frihet og er selv ansvarlig for din hverdag. Du kan velge når du vil arbeide med pensum på egenhånd, om du vil delta i studiegrupper og vurdere om du vil gå på forelesninger. Våre studenter er ambisiøse og aktive. Sammen skaper vi et godt studiemiljø som kombinerer det sosiale og det faglige. Vi har relativt små klasser og undervisningen varierer mellom tradisjonelle forelesninger, seminarer og workshop. Vi samarbeider med arbeidslivet gjennom utstrakt bruk av reelle case, oppgavesamarbeid, gjesteforelesere og praksis.
Slik er søknadsprosessen
Viktige frister
Søknadsfristen er 15. april. Dokumentasjonsfrist for vitnemål og attester er 15. juli.Viktige fristerBehandlingstid
For studier med rullerende opptak mottar du et betinget studietilbud i løpet av 1-3 dager etter søknad, dersom det er ledige plasser på programmet du har søkt.Les merSlik søker du
På Min Side for søkere, aksepterer du tilbudet og laster opp nødvendig dokumentasjon på dine kvalifikasjoner.Les mer
Semesterregistring
Du må registrere deg for semesteret i StudentWeb. Dette er et krav for å få utbetaling fra Lånekassen.Les merSiO (Oslo) og Sammen (Bergen)
SiO og Sammen tilbyr boliger, helsetjenester, barnehage, treningssenter og mye mer til sine medlemmer.Les merLånekassen
Alle våre studier er offentlig godkjent og gir rett til å søke lån og stipend fra Lånekassen.Les mer
Støtte og tilrettelegging
Som student kan du få rådgivning, tilrettelegging og oppfølging på studierelaterte spørsmål og utfordringer. Vi har taushetsplikt.Les merMitt Kristiania
Her finner du timeplan, pensum, tjenester og alle andre verktøy du trenger som student.Les merStudentbevis
Studentbevis er ditt adgangskort til campus, betalingskort på printere og lånekort på vårt bibliotek. Dette får du i våre resepsjoner (unntatt i Brenneriveien).Les mer
Hva lurer du på?
Ofte stilte spørsmål
Les mer om våre studenter
- – Vi kan gjøre akkurat som vi vilFor duoen i markedsføringsbyrået Meraki fungerer det best å være sine egne sjefer, uten eget kontor.