Student og foreleser foran en PC. Master i markedsføringsledelse ved Høyskolen Kristiania.

Master - Oslo

Markedsføringsledelse

Dette studiet gir deg solid kompetanse innenfor markedsføringsledelse, med mulighet til å skreddersy din faglige profil ut fra dine egne interesser.

Oppstart
Høst 2020
Studiested
Oslo
Nivå
Master
Pris
47 000 kr pr semester
1900 kr registreringsavgift
Språk
Norsk
Gjennomføring
Heltid
Studielengde
2 år
Studiepoeng
120
Opptakskrav
Ja, se opptaksinformasjon
Med forbehold om endringer
Opptaket for 2020 er stengt Se vårt tilbud av nettstudier hvor du kan søke opptak hver dag, hele året Se alle våre nettstudier

Markedsføring handler om å jobbe strategisk med å skape verdi for både bedrifter og kunder. Denne utdanningen gir deg faglig tyngde og inngående innsikt i hvordan trender og teknologi endrer verdenen og markedene rundt oss. Studiet er forankret i det som er markedsførerens unike bidrag i organisasjonen – kunnskap om forbrukeren og forbrukeratferd.

Gjennom praktiske oppgaver får du ferdighetene som gjør deg i stand til å omsette innsikt til virkningsfull markedsføring, der eksemplene er hentet fra dagsaktuelle og konkrete problemstillinger fra næringslivet.

I tillegg er Master i markedsføringsledelse et forskningsbasert studium som gir deg det nyeste av kunnskap innen fagfeltet. Den unike kombinasjonen av faglig tyngde og praktisk relevans gjør deg godt rustet til å ta fatt på krevende lederutfordringer når du kommer ut i arbeidslivet.

Teamleder og studieveileder Dennis Dennis Haffner holder en mobil i hånden. Han har mørkt hår, skjegg, og et smil om munnen.
Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne! Ta kontakt med våre studentambassadører her!

Hva lærer du?

En Master i markedsføringsledelse gir deg avansert kunnskap om markedsføringsledelse med fordypning i ulike perspektiver for å forstå forbrukeren og forbrukeratferd. Du vil også aktivt bruke teori og innsikt på å løse dagsaktuelle problemstillinger i næringslivet gjennom casediskusjoner, simuleringer og innleveringsoppgaver basert på caser fra bedrifter og offentlig etat.

I tillegg til spesialiseringen innen markedsføringsledelse (major) vil du også kunne legge til egne moduler innen f.eks. strategisk kommunikasjon, innovasjon eller HR (minor). På denne måten vil du kunne skreddersy fagprofilen din til det området du ønsker å jobbe med. 

Du vil også få en grundig innføring i emner som:

  • Forbrukerforståelse – psykologiske perspektiver
  • Strategisk analyse
  • Digital markedsføring og analyse
  • Markedsstrategi

Underveis i studiet vil du også møte flere av Norges mest anerkjente fageksperter og forskere.

Solid markedsføringskunnskap, praktisk trening fra caseoppgaver og innsikt i oppdatert forskning fra fagfeltet vil gi deg en utdanning som gjør deg klar for stillinger i ledende markedsføringsmiljøer.

Jobbmuligheter

Norsk næringsliv har et voksende behov for markedsføringskunnskaper, og Næringslivets hovedorganisasjon (NHO) har i flere år påpekt at norske bedrifter må tilføres kompetanse innen verdiskaping og merkevarebygging.

En Master i markedsføringsledelse gir deg praktiske ferdigheter og en akademisk spisskompetanse som gjør deg attraktiv for markedsavdelinger, kommunikasjonsavdelinger, mediehus og byråer, i så vel privat som offentlig sektor. Samtidig vil du etter mastergraden være kvalifisert for doktorgradsstudier innen markedsføring. 

Her er noen eksempler på stillinger tidligere studenter på Master i markedsføringsledelse har gått ut i:

  • Produktsjef, Mills
  • Brand manager, Orkla
  • Advertising Operations Manager, Mindshare
  • Prosjektleder, Norsk Filmbyrå
  • Prosjektleder, TNS Gallup
  • Consultant, Capgemini
  • Insight Analyst, Insight One
  • Konsulent Shopper Marketing, Orkla
  • Digital Planner, MediaCom
  • Campaign Manager, Xaxis

Studieprogramleder

Elin Bolann
Les mer om Elin

Kontakt oss

Ønsker du nyhetsbrev?
Ønsker du studiemagasin?
Mobilnummer