Go to main content

Du kan kun søke på en variant av dette studiet

Du har allerede valgt en variant av etter studiet og kan derfor ikke legge til flere varianter. Gå til din søknad for å fjerne, legge til eller endre prioritering.

Student og foreleser foran en PC. Master i markedsføringsledelse ved Høyskolen Kristiania.
Master - Oslo

Markedsføringsledelse

Med små klasser og bransjenære forelesere, tilbyr vi en mastergrad av høy kvalitet til engasjerte kandidater.

Med forbehold om endringer
Pris
47 000 kr pr semester
1900 kr registreringsavgift
Oppstart
Høst 2020
Studiested
Oslo
Nivå
Master
Språk
Norsk
Gjennomføring
Heltid
Studielengde
2 år
Studiepoeng
120
Opptakskrav
Ja, se opptakinformasjon

Denne utdanningen gir deg faglig tyngde og inngående innsikt i hvordan trender og teknologi endrer verdenen og markedene rundt oss. Studiet er forankret i det som er markedsførerens unike bidrag i organisasjonen – kunnskap om forbrukeren og markedet.

Gjennom praktiske oppgaver får du ferdighetene som gjør deg i stand til å omsette innsikt til virkningsfull markedsføring, der eksemplene i stor grad er hentet fra norske forhold.

Master i markedsføringsledelse kombinerer det siste fra forskningsfronten med dagsaktuelle problemstillinger fra næringslivet. Den unike kombinasjonen av faglig tyngde og praktisk relevans gjør deg godt rustet til å ta fatt på krevende lederutfordringer når du kommer ut i arbeidslivet.

Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne! Ta kontakt med våre studieveiledere her

Hva lærer du?

Utdanningen gir deg spisskompetanse i markedsføring og merkevareledelse. Masterstudiet vektlegger i tillegg historisk innsikt og samfunnsforståelse – kunnskap som er avgjørende for at man skal forstå endringer i den globale økonomien og tilhørende utfordringer for markeder, produkter og tjenester.

Utdanningen er delt inn i tre hovedtemaer:

  • Metoder for innsikt
  • Forbruker- og markedskunnskap
  • Markedsføringsstrategier

Solid markedsføringskunnskap, praktisk trening fra caseoppgaver og øvelser og innsikt i oppdatert forskning fra fagfeltet vil gi deg en utdanning som gjør deg klar for stillinger i ledende markedsføringsmiljøer.

Underveis i studiet vil du også møte flere av Norges mest anerkjente fageksperter og forskere. Praktiske oppgaver og casestudier er ofte hentet fra næringslivet, slik at du skal stå best mulig rustet for de utfordringer du senere vil møte i yrkeslivet.

Jobbmuligheter

Studiet gir deg praktiske ferdigheter og en akademisk spisskompetanse som gjør deg attraktiv for markedsavdelinger, kommunikasjonsavdelinger, mediehus og byråer, i så vel privat som offentlig sektor. Samtidig vil du etter mastergraden være kvalifisert for doktorgradsstudier innen markedsføring.

Her er noen eksempler på stillinger tidligere studenter på Master i markedsføringsledelse har gått ut i:

  • Produktsjef, Mills
  • Advertising Operations Manager, Mindshare
  • Prosjektleder, Norsk Filmbyrå
  • Prosjektleder, TNS Gallup
  • Consultant, Capgemini
  • Insight Analyst, Insight One
  • Konsulent Shopper Marketing, Orkla
  • Digital Planner, MediaCom
  • Campaign Manager, Xaxis

Søk på Master i markedsføringsledelse

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.