Student fotograferer et markedsføringskonsept med mobilen. Bachelor i digital markedsføring ved Høyskolen Kristiania.

Bachelor - Oslo

Digital markedsføring

Vi utdanner fremtidens mest allsidige markedsførere. Med denne utdanningen vil du være klar til å starte din karriere i en bransje som stadig utvikler seg.

Oppstart
Høst 2021
Studiested
Oslo
Nivå
Bachelor
Pris
43 000 kr pr semester1900 kr registreringsavgift
Språk
Norsk
Gjennomføring
Heltid
Studielengde
3 år
Studiepoeng
180
Opptakskrav
Programbeskrivelse

Opptaket for 2021 er stengt

Se vårt tilbud av nettstudier hvor du kan søke opptak hver dag, hele året

Det er i skjæringspunktet mellom teknologi og markedsføring reelle markedsverdier skapes. Norge trenger nysgjerrige mennesker som kan utfordre det eksisterende og finne nye muligheter og løsninger på forretningsmessige og samfunnsmessige utfordringer.

Digital markedsføring er en utdanning som kombinerer markedsføring og teknologi. Studiet er bransjenært, praktisk og teoretisk, og gir en grunnleggende forståelse for hva digital markedsføring går ut på.

Vi utdanner fremtidens mest allsidige markedsførere. Med en bachelor i digital markedsføring vil du være klar til å starte din karriere i en bransje i stadig utvikling. 

Teamleder og studieveileder Dennis Dennis Haffner holder en mobil i hånden. Han har mørkt hår, skjegg, og et smil om munnen.

Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne!

Hva lærer du? 

En bachelor i digital markedsføring fra Høyskolen Kristiania gir deg ettertraktet kunnskap om blant annet:

  • Digitale verktøy og kanaler
  • Datadrevet markedsføring og strategi
  • Kreativitet, innovasjon og nyskapning
  • Interaksjonsdesign
  • Forbrukeratferd
  • Digital markedsstrategi
  • Design Thinking
  • Sirkulærøkonomi og bærekraft

Gjennom en kombinasjon av teori og praksis lærer du bruken av digitale verktøy og kanaler for å fremme varer og tjenester.

Erfarne forelesere gir deg god innføring i kreativitet, nyskapning, bærekraft, markedsføring og forbrukeratferd. Videre bygger du på med digitale verktøy og webutvikling. Du jobber med temaer knyttet til interaksjonsdesign, innholdsproduksjon og kampanjeplanlegging. Du får verdifull erfaring med å jobbe i kreative team, både med faglige problemstillinger og i tverrfaglige prosjekter. Du vil ha Design Thinking som løfter det innovasjonsteoretiske til et praktisk nivå. Dette vil gjøre deg bedre rustet til praktisk innovasjonsarbeid etter endt utdanning.

Du lærer å utvikle strategier og planlegge digitale kampanjer, lage og sette i gang tekniske løsninger og, ikke minst, analysere og kontrollere effekter av tiltakene.

Noah og leder i digital opptur avbildet i gata på løkka

Noah jobber i digitalt byrå ved siden av studiene

Jobbmuligheter

Etter fullført utdannelse vil du ha kunnskapen og ferdighetene man trenger for å gå rett ut i jobb. Dette kan du gjøre som en del av en markedsavdeling, i et reklame- eller digitalbyrå, som en bedrifts digitale ekspert, som en konsulent, eller for deg selv i egen virksomhet.

Du kan blant annet jobbe som: 

  • Digitalansvarlig/-medarbeider
  • Innholdsleverandør
  • Performance Manager
  • Selvstendig næringsdrivende/gründer
  • Prosjektleder for utvikling av nye tjenester/produkter
  • Kreatør
  • Idé- og konseptutvikler 
  • Kampanjeplanlegger 

Vi gir deg et verdifullt nettverk med kommende kolleger og arbeidsgivere. Forelesere fra bransjen og oppgaver med reelle kunder gir deg innsikt og åpner døren til et innovativt miljø.

Carlene jobber som digital rådgiver hos Geelmuyden Kiese

Studiedetaljer

Studieprogramleder

Wenche Witberg
Les mer om Wenche

Kontakt oss

Ønsker du nyhetsbrev?
Mobilnummer