Go to main content

Du kan kun søke på en variant av dette studiet

Du har allerede valgt en variant av etter studiet og kan derfor ikke legge til flere varianter. Gå til din søknad for å fjerne, legge til eller endre prioritering.

Student fotograferer et markedsføringskonsept med mobilen. Bachelor i digital markedsføring ved Høyskolen Kristiania.
Bachelor - Oslo

Digital markedsføring

Vi utdanner fremtidens mest allsidige markedsførere. Med denne utdanningen vil du være klar til å starte din karriere i en bransje som stadig utvikler seg.

Med forbehold om endringer
Pris
42 100 kr pr semester
1900 kr registreringsavgift
Oppstart
Høst 2020
Studiested
Oslo
Nivå
Bachelor
Språk
Norsk
Gjennomføring
Heltid
Studielengde
3 år
Studiepoeng
180
Opptakskrav
Ja, se opptakinformasjon

Det er i skjæringspunktet mellom teknologi og markedsføring reelle markedsverdier skapes. Norge trenger nysgjerrige mennesker som kan utfordre det eksisterende og finne nye muligheter og løsninger på forretningsmessige og samfunnsmessige utfordringer.

Søknadsfrist 15. april Søk studieplass her

Digital markedsføring er en utdanning som kombinerer markedsføring og teknologi. Studiet er bransjenært, praktisk og teoretisk, og gir en grunnleggende forståelse for hva digital markedsføring går ut på.

Vi utdanner fremtidens mest allsidige markedsførere. Med en bachelor i digital markedsføring vil du være klar til å starte din karriere i en bransje i stadig utvikling. 

Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne! Ta kontakt med våre studieveiledere her

Hva lærer du? 

En bachelor i digital markedsføring fra Høyskolen Kristiania gir deg ettertraktet kunnskap om blant annet:

  • Digitale verktøy og kanaler
  • Datadrevet markedsføring
  • Kreativitet, innovasjon og nyskapning
  • Interaksjonsdesign
  • Forbrukeratferd
  • Digital markedsstrategi

Gjennom en kombinasjon av teori og praksis lærer du bruken av digitale verktøy og kanaler for å fremme varer og tjenester.

Erfarne forelesere gir deg god innføring i kreativitet og nyskapning, markedsføring og forbrukeratferd. Videre bygger du på med digitale verktøy og webutvikling. Du jobber med temaer knyttet til interaksjonsdesign, innholdsproduksjon og kampanjeplanlegging. Du får verdifull erfaring med å jobbe i kreative team, både med faglige problemstillinger og i tverrfaglige prosjekter.

Du lærer å utvikle strategier og planlegge digitale kampanjer, lage og sette i gang tekniske løsninger og, ikke minst, analysere og kontrollere effekter av tiltakene.

Jobbmuligheter

Etter fullført utdannelse vil du ha kunnskapen og ferdighetene man trenger for å gå rett ut i jobb. Dette kan du gjøre som en del av en markedsavdeling, i et reklame- eller digitalbyrå, som en bedrifts digitale ekspert, som en konsulent, eller for deg selv i egen virksomhet.

Du kan blant annet jobbe som: 

  • Digitalansvarlig/-medarbeider
  • Innholdsleverandør
  • Performance Manager
  • Selvstendig næringsdrivende/gründer
  • Prosjektleder for utvikling av nye tjenester/produkter
  • Kreatør
  • Idé- og konseptutvikler 
  • Kampanjeplanlegger 

Vi gir deg et verdifullt nettverk med kommende kolleger og arbeidsgivere. Forelesere fra bransjen og oppgaver med reelle kunder gir deg innsikt og åpner døren til et innovativt miljø.

Søk på Bachelor i digital markedsføring

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.