Portrett av Carlene Digerud

Selv om det er desember og isen så vidt har begynt å legge seg på fjorden, hopper en gjeng kollegaer fra Geelmuyden Kiese ut i vannet på Tjuvholmen. 

Ryktet sier at sånt er sunt. En ivrig bader er Carlene Digerud, og hun forsøker stadig å få med seg fler på dette. Hun elsker nemlig å skape gode miljøer rundt seg, og hennes ønske er at alle skal føle seg inkludert.

Derfor passet hun perfekt inn i studiemiljøet på Høyskolen Kristiania.

– Det er en høyskole med forelesere som bryr seg om studentene. De ønsker at du skal gjøre det bra og du får god veiledning og råd, sier hun og fortsetter:

Portrett av Carlene Digerud
Carlene Digerud studerte Bachelor i digital markedsføring på Høyskolen Kristiania. Nå jobber hun som digitalrådgiver for Geelmuyden Kiese. Foto: Høyskolen Kristiania

– Jeg likte også at det er relativt små klasser, rundt 30 stykker, bare. Da blir undervisningen mer personlig og det blir et tettere miljø i klassen.

Det er en høyskole med forelesere som bryr seg om studentene.

Teamleder og studieveileder Dennis Dennis Haffner holder en mobil i hånden. Han har mørkt hår, skjegg, og et smil om munnen.
Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne! Ta kontakt med våre studentambassadører her!

Studiet som gav det beste av to verdener

Carlene ønsket å jobbe med noe kreativt, men samtidig var hun opptatt av å skape en trygg fremtid for seg selv. Studiet hun fant ga både i pose og sekk.

– Det er mange kreative arbeidsområder hvor det er vanskelig å få seg jobb, forteller hun.

– Da jeg skulle velge studie skrev jeg derfor opp alle interessene mine på et ark. Deretter markerte jeg de jeg kunne tenke meg å jobbe med. Etter å ha søkt på nett, dratt på utdanningsmessen og snakket med mennesker ble resultatet Bachelor i digital markedsføring.

– Studiet er kreativt, innovativt og gir deg en sikker fremtid.

Hun nevner at det var flere grunner til at hun valgte Høyskolen Kristiania:

– Høyskolen jobber med reelle caser og ekte kunder, og foreleserne er mennesker som jobber med det de underviser i. De har førstehånds kunnskap. Med andre ord så vet de hvilke utfordringer som finnes ute i markedet.

Interessert i dette studiet? Søk her!

Med målet i sikte

Med utdanningen nesten i boks, var det bare én ting som manglet – selve jobbtilbudet.

Carlene var nemlig fast bestemt på å få seg en relevant jobb før studiet var ferdig.

CV-en og søknadsteksten ble skrevet, og før hun visste ordet av det ble hun kalt inn til intervju for stillingen som digital rådgiver hos kommunikasjonsbyrået Geelmuyden Kiese.

De likte hva de så og hørte.

– Jeg hadde ett mål, og det var at jeg skulle ha en jobb som var relatert til studiet mitt innen sommeren var omme det siste året. Det målet nådde jeg, forteller hun stolt.

– Målet mitt nå er å jobbe hardt slik at jeg kan utvikle meg som digital markedsfører og øke i gradene innad i firmaet.

Hun har også et godt tips til kommende studenter:

– Det er viktig å være åpen og ta muligheter som byr seg. Samtidig må du sette deg mål og jobbe mot dem. Da kommer du langt.

Bachelor i digital markedsføring

Er du interessert i å studere digital markedsføring? Klikk deg videre og start på fremtiden din – i dag!

Se noen av våre tidligere studenter

  • Fra studentklinikk til egen klinikk

    Merete, Jacob og Bård slo seg sammen og fikk til gründerdrømmen. Her deler de tipsene sine med kommende studenter!
  • Norge trenger flere med denne utdannelsen

    Ole Jørgen Glesaaen hadde alltid vært interessert i idrett og ernæring. Derfor traff utdanningen han valgte midt i blinken.
  • Landet drømmejobben

    Carlene Digerud hadde et mål om å få en god og kreativ jobb før studiet var over. Det målet nådde hun med en Bachelor i digital markedsføring!
  • Tok motet til seg og satset – gikk rett til topps

    Eivind har aldri vært redd for å si ja. Den innstillingen kombinert med studievalget førte til toppjobb på Fornebu.