Eivind står og smiler

Å ha et konkurranseinstinkt kan få deg langt her i livet. Men noe som er like viktig er å tørre å satse. Da er det ingen begrensninger på hvor langt du kan nå. 

En som turte å satse, er Eivind Aamodt Johnson. Etter tre år med studier og en særdeles positiv innstilling, har han fått seg en solid jobb hos IT-giganten EVRY på Fornebu.

– Hver gang jeg har fått en ny mulighet enten privat eller i jobbsammenheng, skyldes det at jeg har turt å si ja, selv om utfordringen kan virke enorm, forteller han.

Portrett av Eivind Aamodt Johnson
Eivind Aamodt Johnson (26) studerte ledelse og servicestrategi på Høyskolen Kristiania. Nå jobber han i EVRY på Fornebu.Foto: Høyskolen Kristiania
Husk søknadsfrist 15. april! Søk her!

26-åringen fra Oslo tilhører det første kullet som studerte Bachelor i ledelse og servicestrategi ved Høyskolen Kristiania, og vi var interessert i å finne ut hvordan det hadde gått med ham etter studiene.

Å si at det har gått over alle forventninger, virker passende.

– Hver gang jeg har fått en ny mulighet enten privat eller i jobbsammenheng, skyldes det at jeg har turt å si ja.

Når kunsten av å glede andre blir karriere

I dag jobber Eivind som Service Delivery Manager hos IT-selskapet EVRY. Der spesialiserer han seg i å skape gode kundeopplevelser ved å følge opp og rapportere alle tjenester til selskapets kunder, i hans tilfelle norske sparebanker.

Han strekker seg gjerne litt ekstra for at EVRY sine kunder skal få valuta for pengene.

– Før studiene jobbet jeg på et museum med mange besøkende fra hele verden, og det ga meg alltid en god følelse å se at de satte pris på opplevelsen, forteller Eivind. 

– Da jeg skulle velge studier, ville jeg derfor studere noe som lot meg fortsette med å skape fornøyde kunder, men som også kunne lære meg mer om forretningsdrift.

Etter å ha sett på flere skoler og flere linjer, endte valget hans på Bachelor i ledelse og servicestrategi på Høyskolen Kristiania.

Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne! Ta kontakt med våre studentambassadører her!

Studiet som skaper engasjerte ledere

Ledelse og servicestrategi handler om å utdanne ledere og medarbeidere som vet hvordan man skaper gode kundeopplevelser, enten om det er brukervennligheten til en app, et hotellopphold eller et kundeforhold.

Eivind legger opp til at kundene hans skal oppleve et skyhøyt servicenivå gjennom jobben han gjør, samtidig som de får tjenester som er best i sitt felt.

Hos EVRY gjør han begge deler.

–  Å jobbe i EVRY er veldig lærerikt og spennende, sier han og nevner at tiden på høyskolen ga han et solid fundament for å utvikle seg videre.

– Det utgangspunktet jeg har tatt med meg fra Høyskolen Kristiania har vært veldig nyttig for å få jobben, og jeg synes det er veldig spennende å se hvordan teori utfolder seg i praksis.

Vil du også studere ledelse og servicestrategi?

Bli en del av et spennende fagfelt med mange jobbmuligheter! Med dette studiet lærer du å designe servicekonsepter og tjenester som folk kan ha nytte og glede av!

Se noen av våre tidligere studenter

  • Fra studentklinikk til egen klinikk

    Merete, Jacob og Bård slo seg sammen og fikk til gründerdrømmen. Her deler de tipsene sine med kommende studenter!
  • Norge trenger flere med denne utdannelsen

    Ole Jørgen Glesaaen hadde alltid vært interessert i idrett og ernæring. Derfor traff utdanningen han valgte midt i blinken.
  • Landet drømmejobben

    Carlene Digerud hadde et mål om å få en god og kreativ jobb før studiet var over. Det målet nådde hun med en Bachelor i digital markedsføring!
  • Tok motet til seg og satset – gikk rett til topps

    Eivind har aldri vært redd for å si ja. Den innstillingen kombinert med studievalget førte til toppjobb på Fornebu.