School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

 gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen foregår for å utvikle et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning. 

Ledelsen

  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent
    • Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Marit Lisa Stemmer Ziener

    Marit Lisa Stemmer Ziener

    • Avdelingsleder

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Marit Lisa Stemmer Ziener
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Kristin Arnesen

    Kristin Arnesen

    • Høyskolelektor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Kristin Arnesen
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor
    • Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Andreas Norgår Thon

    Andreas Norgår Thon

    • Førstelektor

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Andreas Norgår Thon
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Instituttleder
    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Stipendiat
    • Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • Professor Göran Svensson topper prestisjetung liste igjen
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Professor Göran Svensson topper prestisjetung liste igjen

    Kristiania-forskeren Göran Svensson troner aller øverst blant norske forskere på nettstedet research.com sin liste over toppforskere innen økonomiske og administrative fag. Svensson toppet også denne listen i 2022.
    Les mer
  • Kvinner i akademia:  – Bør prioritere seg selv mer
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Kvinner i akademia:  – Bør prioritere seg selv mer

    – Det er nok fortsatt slik at kvinner må heies mer fram enn menn for å stå i krevende akademiske karriereløp, sier instituttleder og ph.d.-kandidat Kari Spjeldnæs.  
    Les mer
  • Kunsten å overbevise
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Kunsten å overbevise

    For å nå fram med et budskap må både tørre fakta og følelser kombineres, sier Kjell Terje Ringdal.
    Les mer
  • Lobbyisme: De beste påvirkerne lar politikerne skinne
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Lobbyisme: De beste påvirkerne lar politikerne skinne

    Hvordan makter noen organisasjoner å flytte politikk i sin retning og andre ikke?
    Les mer
  • Er ChatGPT en trussel for journalistikken? Les hva chatboten selv svarer
    Forskning

    Er ChatGPT en trussel for journalistikken? Les hva chatboten selv svarer

    Kunstig intelligens er i ferd med å endre måten vi formidler og konsumerer nyheter på.
    Les mer
  • Nikolai Tangen mener flere norske ledere bør bruke mer tid på studenter
    Nyheter

    Nikolai Tangen mener flere norske ledere bør bruke mer tid på studenter

    Nicolai Tangen delte ledelsestips med Kristiania-studentene. Les dem her!
    Les mer

Studier