School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

 gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning. 

Ledelsen

  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent / Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Marit Lisa Stemmer Ziener

    Marit Lisa Stemmer Ziener

    • Avdelingsleder

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Marit Lisa Stemmer Ziener
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Kristin Arnesen

    Kristin Arnesen

    • Høyskolelektor / Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Kristin Arnesen
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Høyskolelektor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Instituttleder
    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • Analoge spill kan skape tryggere læringsmiljø for nye studenter
    Forskning

    Analoge spill kan skape tryggere læringsmiljø for nye studenter

    Gode, gammeldagse læringsspill kan skape trygghet og mer engasjement blant nye studenter, og dermed hindre frafall.
    Les mer
  • Kunstig intelligens, jobben din og deg
    Kunnskap Kristiania

    Kunstig intelligens, jobben din og deg

    Teknologien endrer arbeidsmarkedene. Men jobben din vil ikke bli erstattet av kunstig intelligens – den vil bli erstattet av en person som bruker kunstig intelligens.
    Les mer
  • Nine recommendations on risk communication during health crises
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Nine recommendations on risk communication during health crises

    Building trust – especially related to health issues – is an essential tool for governments and public health authorities to effectively manage future pandemics.
    Les mer
  • Bør merkeeiere ta standpunkt i samfunnsspørsmål?
    Kunnskap Kristiania

    Bør merkeeiere ta standpunkt i samfunnsspørsmål?

    Mange forventer at store firmaer skal vise hvor de står i samfunnsspørsmål. Men merkeaktivisme kan by på både muligheter og utfordringer.
    Les mer
  • Bak enhver vellykket kunstner står en god leder. Eller?
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Bak enhver vellykket kunstner står en god leder. Eller?

    Når en stjerne går på scenen, tenker vi sjelden over alle de menneskene som har lagt til rette for at vedkommende kan skinne.
    Les mer
  • Stor fare for mismatch på datingplattformer
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Stor fare for mismatch på datingplattformer

    Datingplattformer matcher etter prinsippet om at «like barn leker best». Men forskere mener at faren for mismatch er stor.
    Les mer

Studier