School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

 gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning. 

Ledelsen

  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent / Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Marit Lisa Stemmer Ziener

    Marit Lisa Stemmer Ziener

    • Avdelingsleder

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Marit Lisa Stemmer Ziener
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Kristin Arnesen

    Kristin Arnesen

    • Høyskolelektor / Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Kristin Arnesen
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Høyskolelektor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Instituttleder
    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • Det finnes fem jobbvinnere i fremtidens arbeidsmarked
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Det finnes fem jobbvinnere i fremtidens arbeidsmarked

    Med kunstig intelligens vil enkeltes kompetanse bli overflødig. Andres kompetanse vil etterspørres. Det gjør dem til lønnsvinnere.
    Les mer
  • Politikere forveksler posisjonen de er tildelt, med egne persolige evner
    Forskning

    Politikere forveksler posisjonen de er tildelt, med egne persolige evner

    Mens jeg var statssekretær var journalistene alltid interessert i hva jeg hadde å si. Da jeg sluttet, ble det stille, veldig stille, skriver Ketil Raknes.
    Les mer
  • School of Communication, Leadership, and Marketing

    Organisasjonspsykologi og ledelse

    Lær hvordan ledere og organisasjoner kan påvirke og legge til rette for individuelle prestasjoner.
    Les mer
  • How influencers pave the way for brands to reach potential customers
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    How influencers pave the way for brands to reach potential customers

    Social media’s built-in functions of purchasing make it possible for influencers to give brands access to a loyal crowd of followers who trust them
    Les mer
  • Hva skjedde med ordene feil, slendrian, misforståelser og tabber?
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Hva skjedde med ordene feil, slendrian, misforståelser og tabber?

    Vi kan spørre om vi lever i en slags moralsk-språklig antibac-tid, hvor vi ikke kan bli rene nok. En tid hvor alt som stikker ut og kan være ukorrekt, skal vaskes og desinfiseres, skriver retorikkekspert Kjell Terje Ringdal.
    Les mer
  • Kristiania først ute med akademisk valganalyse
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Kristiania først ute med akademisk valganalyse

    15 dager etter valget lanserer Høyskolen Kristiania en digital rapport med 21 bidragsytere fra flere av Norges ledende forskningsinstitutter på feltene politisk kommunikasjon, valgforskning, journalistikk og statsvitenskap.
    Les mer

Studier