School of Communication, Leadership, and Marketing
School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.
Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.
Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning.
Ledelsen
Helene Ingeborg Sætersdal
- Dosent / Dekan
Kristiania
School of Communication, Leadership and Marketing
Helene Ingeborg SætersdalKari Spjeldnæs
- Instituttleder
- Høyskolelektor
Kristiania
Institutt for ledelse og organisasjon
Kari Spjeldnæs
Nyheter
- ForskningLes mer
Analoge spill kan skape tryggere læringsmiljø for nye studenter
Gode, gammeldagse læringsspill kan skape trygghet og mer engasjement blant nye studenter, og dermed hindre frafall. - Kunnskap KristianiaLes mer
Kunstig intelligens, jobben din og deg
Teknologien endrer arbeidsmarkedene. Men jobben din vil ikke bli erstattet av kunstig intelligens – den vil bli erstattet av en person som bruker kunstig intelligens. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Nine recommendations on risk communication during health crises
Building trust – especially related to health issues – is an essential tool for governments and public health authorities to effectively manage future pandemics. - Kunnskap KristianiaLes mer
Bør merkeeiere ta standpunkt i samfunnsspørsmål?
Mange forventer at store firmaer skal vise hvor de står i samfunnsspørsmål. Men merkeaktivisme kan by på både muligheter og utfordringer. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Bak enhver vellykket kunstner står en god leder. Eller?
Når en stjerne går på scenen, tenker vi sjelden over alle de menneskene som har lagt til rette for at vedkommende kan skinne. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Stor fare for mismatch på datingplattformer
Datingplattformer matcher etter prinsippet om at «like barn leker best». Men forskere mener at faren for mismatch er stor.
Studier
- Digital markedsføring
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Digital markedsføring og salgsledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR og personalledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR, organisasjonspsykologi og ledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR, teknologi- og digitaliseringsledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Hotelledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR og personalledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR, organisasjonspsykologi og ledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR, teknologi- og digitaliseringsledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Journalistikk
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Kreativ markedskommunikasjon
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse og servicestrategi
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og forretningsutvikling
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og merkevareledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- PR og strategisk kommunikasjon
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Reiselivsledelse og opplevelsesutvikling
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Markedsføringsledelse
- Oslo
- Master
- Heltid
- Strategisk kommunikasjon
- Oslo
- Master
- Heltid
- Strategisk HR
- Oslo
- Master
- Heltid
- Digital journalistikk
- Oslo
- Master
- Heltid
- Digital journalistikk (deltid)
- Oslo
- Master
- Deltid
- Serviceledelse
- Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- Markedsføring
- Bergen og Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- HR og personalledelse
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Administrasjon og ledelse
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Markedsføring og salg
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- HR og personalledelse
- Nettstudium
- Årsstudium
- Deltid
- Innholdsmarkedsføring
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- PR og kommunikasjon
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Erfaringsbasert master i ledelse for kreativ næring
- Samlingsbasert
- Master
- Deltid
- Erfaringsbasert master i ledelse
- Samlingsbasert
- Master
- Deltid