School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!

Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning. 

Ledelsen

Alle ansatte
  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent / Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Kristin Arnesen

    Kristin Arnesen

    • Høyskolelektor / Prodekan
    • Dekan

    Kristiania

    School of Arts, Design and Media

    Kristin Arnesen
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Førsteamanuensis / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Førsteamanuensis/Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • Hva betyr det å være menneske i vår digitale verden?  
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Hva betyr det å være menneske i vår digitale verden?  

    Teknologi og mennesker påvirker hverandre.
    Les mer
  • Sats på alumni – de er gode ambassadører for sitt gamle studiested
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Sats på alumni – de er gode ambassadører for sitt gamle studiested

    Tidligere studenter er en ressurs høyskoler og universiteter må ta godt vare på.
    Les mer
  • Ti egenskaper gode kollegaer har til felles  
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Ti egenskaper gode kollegaer har til felles  

    Er du den kollegaen som gjør at andre trives på jobben? 
    Les mer
  • A re we sure we really know what a crisis is?  
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    A re we sure we really know what a crisis is?  

    How to communicate effectively during a prolonged crisis.
    Les mer
  • Tom Karp tildelt NEONs ærespris 2024
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Tom Karp tildelt NEONs ærespris 2024

    Professor Tom Karp ved Høyskolen Kristiania er tildelt NEONs ærespris for 2024. Han får prisen for sine betydelige bidrag til organisasjons- og ledelsesforskning, og særlig for hans evne til å bygge bro mellom teori og praksis.
    Les mer
  • Humor på nett bidro til at høyreekstremisme ble mer spiselig for folk  i Sverige
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Humor på nett bidro til at høyreekstremisme ble mer spiselig for folk  i Sverige

    Rasistiske memes kan være grunnen til oppsvingen av rasisme og hatkriminalitet.
    Les mer

Studier