School of Communication, Leadership, and Marketing
School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.
Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.
Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning.
Ledelsen
Helene Ingeborg Sætersdal
- Dosent / Dekan
Kristiania
School of Communication, Leadership and Marketing
Helene Ingeborg SætersdalKari Spjeldnæs
- Instituttleder
- Høyskolelektor
Kristiania
Institutt for ledelse og organisasjon
Kari Spjeldnæs
Forskningsprosjekter
- DigiLove
- Engelsk
Nyheter
- School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Det finnes fem jobbvinnere i fremtidens arbeidsmarked
Med kunstig intelligens vil enkeltes kompetanse bli overflødig. Andres kompetanse vil etterspørres. Det gjør dem til lønnsvinnere. - ForskningLes mer
Politikere forveksler posisjonen de er tildelt, med egne persolige evner
Mens jeg var statssekretær var journalistene alltid interessert i hva jeg hadde å si. Da jeg sluttet, ble det stille, veldig stille, skriver Ketil Raknes. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Organisasjonspsykologi og ledelse
Lær hvordan ledere og organisasjoner kan påvirke og legge til rette for individuelle prestasjoner. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
How influencers pave the way for brands to reach potential customers
Social media’s built-in functions of purchasing make it possible for influencers to give brands access to a loyal crowd of followers who trust them - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Hva skjedde med ordene feil, slendrian, misforståelser og tabber?
Vi kan spørre om vi lever i en slags moralsk-språklig antibac-tid, hvor vi ikke kan bli rene nok. En tid hvor alt som stikker ut og kan være ukorrekt, skal vaskes og desinfiseres, skriver retorikkekspert Kjell Terje Ringdal. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Kristiania først ute med akademisk valganalyse
15 dager etter valget lanserer Høyskolen Kristiania en digital rapport med 21 bidragsytere fra flere av Norges ledende forskningsinstitutter på feltene politisk kommunikasjon, valgforskning, journalistikk og statsvitenskap.
Studier
- Digital markedsføring
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Digital markedsføring og salgsledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR og personalledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR, organisasjonspsykologi og ledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR, teknologi- og digitaliseringsledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Hotelledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR og personalledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR, organisasjonspsykologi og ledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR, teknologi- og digitaliseringsledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Journalistikk
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Kreativ markedskommunikasjon
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse og servicestrategi
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og forretningsutvikling
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og merkevareledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- PR og strategisk kommunikasjon
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Reiselivsledelse og opplevelsesutvikling
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Sosiale medier og innholdsmarkedsføring
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Markedsføringsledelse
- Oslo
- Master
- Heltid
- Strategisk kommunikasjon
- Oslo
- Master
- Heltid
- Strategisk HR
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Organisasjonspsykologi og ledelse
- Oslo
- Master
- Heltid
- Markedsføring
- Bergen og Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- Serviceledelse
- Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- HR, ledelse og organisasjon
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Administrasjon og ledelse
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Markedsføring og salg
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- HR og personalledelse
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Innholdsmarkedsføring
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid
- PR og kommunikasjon
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid
- Erfaringsbasert master i ledelse for kreativ næring
- Samlingsbasert
- Master
- Deltid
- Erfaringsbasert master i ledelse
- Samlingsbasert
- Master
- Deltid