School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!

Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning.

Ledelsen

Alle ansatte
  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent / Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Audun Beyer

    Audun Beyer

    • Prodekan/Professor

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Audun Beyer
  • Hege Rudi Standal

    • Prodekan
    • Administrativ leder

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Hege Rudi Standal
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Førsteamanuensis / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Førsteamanuensis/Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • C an we leave f a c t c h e cking to AI ? 
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    C an we leave f a c t c h e cking to AI ? 

    Companies are trying to convince us to use AI-based solutions for fact-checking. We found that human involvement remains immutable.
    Les mer
  • AFP -ordningen er underfinansiert og slår ut tilfeldig   
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    AFP -ordningen er underfinansiert og slår ut tilfeldig   

    AFP er en solid ekstrapensjon som fungerer som en lotterigevinst. Det er nokså tilfeldig hvem som får den. Kan ordningen overleve?
    Les mer
  • Trump kan påvirke hvordan vi jobber med likestilling, inkludering og mangfold i Norge
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Trump kan påvirke hvordan vi jobber med likestilling, inkludering og mangfold i Norge

    Når store amerikanske selskaper kutter i mangfoldstiltak, kan det få ringvirkninger også i Norge. Vil norske bedrifter stå imot trenden eller følge etter?
    Les mer
  • Merz' slogan "Forward Again" united voters and brought success
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Merz' slogan "Forward Again" united voters and brought success

    Merz's campaign centered on rallying supporters and acknowledging the growing frustration caused by years of uncertainty and stagnation.
    Les mer
  • “ Fremover igjen ” er Friedrich Merz ’ slagord og strategi for å samle velger n e  
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    “ Fremover igjen ” er Friedrich Merz ’ slagord og strategi for å samle velger n e  

    I opptakten til den tyske valgkampen inspirerer Merz fra Kristendemokratene (CDU) til handling og appellerer til folks behov for stabilitet og fremgang.
    Les mer
  • Veien mot kjærlighet og gode relasjoner  
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Veien mot kjærlighet og gode relasjoner  

    Valentinsdagen kan vekke både sterke følelser og forventninger. Om du markerer dagen eller ikke, er kjærlighet noe vi alle berøres av.
    Les mer

Studier