School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

 gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen foregår for å utvikle et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning. 

Ledelsen

  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dekan
    • Dosent

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Marit Lisa Stemmer Ziener

    Marit Lisa Stemmer Ziener

    • Avdelingsleder

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Marit Lisa Stemmer Ziener
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Faltin Karlsen
  • Kristin Arnesen

    Kristin Arnesen

    • Prodekan
    • Høyskolelektor

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Kristin Arnesen
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Instituttleder
    • Professor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Andreas Norgår Thon

    Andreas Norgår Thon

    • Førstelektor

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Andreas Norgår Thon
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Høyskolelektor
    • Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Instituttleder
    • Stipendiat

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • Kolleger som alltid har rett
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Kolleger som alltid har rett

    Skråsikre mennesker kan vekke både forundring og irritasjon. Men adferden kan også være en kilde til selvinnsikt og vekst.
    Les mer
  • Kristianiarapport: Eldres utfordringer i arbeidslivet tones ned i media
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Kristianiarapport: Eldres utfordringer i arbeidslivet tones ned i media

    Norske medier fremstiller arbeidstakere over 50 år positivt. Utfordringer for eldre i arbeidslivet tones ned i den journalistiske vinklingen, og løsningene individualiseres. 
    Les mer
  • Tok med studentene inn i hjertet av demokratiet
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Tok med studentene inn i hjertet av demokratiet

    Tidligere Stortingsrepresentant tok med studentene på privat omvisning på Stortinget.
    Les mer
  • Digitalt utenforskap er ekstra merkbart rundt jul
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Digitalt utenforskap er ekstra merkbart rundt jul

    App-angst og covid skaper en ny type utenforskap. For hva skjer med dem som ikke kan utsette seg for smitte og heller ikke klarer å handle på internett?
    Les mer
  • Merkevarebygging i alle ledd
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Merkevarebygging i alle ledd

    Hva gjør man når de ansatte i bedriften ikke ser verdien av merkevarebygging? Eller ikke forstår konseptet? 
    Les mer
  • Fem faktorer for en vellykket kundeservicestrategi
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Fem faktorer for en vellykket kundeservicestrategi

    Hva er det som skaper følelsen av å bli godt ivaretatt som kunde? Hvordan kan en virksomhet sikre at de gir god kundeservice?
    Les mer

Studier