School of Communication, Leadership, and Marketing
School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.
Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.
Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!
Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning.
Ledelsen

Helene Ingeborg Sætersdal
- Dosent / Dekan
Kristiania
School of Communication, Leadership and Marketing
Helene Ingeborg Sætersdal
Kari Spjeldnæs
- Førsteamanuensis/Instituttleder
Kristiania
Institutt for ledelse og organisasjon
Kari Spjeldnæs
Nyheter
School of Communication, Leadership, and MarketingLes merNår inkludering blir en konkurransekraft
Inkludering er ikke veldedighet, men en strategisk investering som styrker både kultur, kreativitet og verdiskapning.
School of Communication, Leadership, and MarketingLes merChristine kombinerer fulltidsjobb i Forsvaret med fleksible masterstudier
Med struktur og fleksible studier klarer Christine å balansere jobb i Forsvaret og mastergrad. Kombinasjonen gir henne både ny kunnskap og åpner flere dører.
School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer4 gode grunner til å slutte å scrolle
Hva gjør endeløs scrolling med hodet, relasjonene og roen vår? Høyskolelektor Håkon Njøten viser hvorfor det lønner seg å logge av og løfte blikket.
School of Communication, Leadership, and MarketingLes merI krisetid drukner de gode rådene
Under kriser må nødvendig kriseinformasjon ofte konkurrere med andre budskap på tvers av kanaler.
School of Communication, Leadership, and MarketingLes merWhy do authoritarian leaders gain more power during crises?
Strong leaders are often seen as confident, decisive, and bold. They act when others can’t. But they must also be held accountable.
School of Communication, Leadership, and MarketingLes merTre prinsipper for å redde liv
Når krisen inntreffer, må instruksjoner til folk være korte, lettfattelige og gi konkrete råd om hva de bør gjøre.
Studier
- Digital markedsføring
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Digital markedsføring og salgsledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR og personalledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR, organisasjonspsykologi og ledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR, teknologi- og digitaliseringsledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR og personalledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR, organisasjonspsykologi og ledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR, teknologi- og digitaliseringsledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Journalistikk
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Kreativ markedskommunikasjon
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse - arbeidsintegrert
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse og servicestrategi
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og forretningsutvikling
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og merkevareledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- PR og strategisk kommunikasjon
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Sosiale medier og innholdsmarkedsføring
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Markedsføringsledelse
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Strategisk kommunikasjon
- Oslo
- Master
- Heltid
- Strategisk HR
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Master i praktisk lederskap
- Samlingsbasert
- Master
- Deltid
- Organisasjonspsykologi og ledelse
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Kommunikasjon og ledelse
- Oslo
- Master
- Heltid
- Master i digital kommunikasjon og markedsføring
- Oslo
- Master
- Heltid
- Kommunikasjon
- Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- Markedsføring
- Bergen og Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- Markedsføring
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- HR, ledelse og organisasjon
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Administrasjon og ledelse
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Markedsføring og salg
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- HR og personalledelse
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Innholdsmarkedsføring
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- PR og kommunikasjon
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Markedsføring
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Erfaringsbasert master i ledelse
- Samlingsbasert
- Master
- Heltid \ Deltid



