School of Communication, Leadership, and Marketing
School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.
Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.
Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!
Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning.
Ledelsen

Helene Ingeborg Sætersdal
- Dosent / Dekan
Kristiania
School of Communication, Leadership and Marketing
Helene Ingeborg Sætersdal
Kari Spjeldnæs
- Førsteamanuensis/Instituttleder
Kristiania
Institutt for ledelse og organisasjon
Kari Spjeldnæs
Nyheter
School of Communication, Leadership, and MarketingLes merFred for enhver pris?
Kjære Nobelkomité: Det finnes tider da dere ikke bare deler ut en pris, men skriver i verdens moralske grunnbok.
School of Communication, Leadership, and MarketingLes merShort exchange programmes provide meaningful learning experiences
By participating in an exchange programme, students develop skills such as critical thinking, empathy and intercultural understanding.
School of Communication, Leadership, and MarketingLes merBlack Friday: kjøpefest eller klimaskam?
Adventstiden handler ikke bare om lys og forventning. Den handler like mye om handelens egen høytidsdag.
School of Communication, Leadership, and MarketingLes merKorte utvekslingsopphold gir også mye læring
Studenter blir ettertraktede og motiverte selv etter korte utenlandsopphold hos europeiske partnere.
School of Communication, Leadership, and MarketingLes merSlik bygger du business på deg selv
Å bygge en personlig merkevare kan være en krevende, men effektiv investering. Vi gir deg tipsene.
School of Communication, Leadership, and MarketingLes merNår inkludering blir en konkurransekraft
Inkludering er ikke veldedighet, men en strategisk investering som styrker både kultur, kreativitet og verdiskapning.
Studier
- Digital markedsføring
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Digital markedsføring og salgsledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR og personalledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR, organisasjonspsykologi og ledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR, teknologi- og digitaliseringsledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR og personalledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR, organisasjonspsykologi og ledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR, teknologi- og digitaliseringsledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Journalistikk
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Kreativ markedskommunikasjon
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse - arbeidsintegrert
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse og servicestrategi
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og forretningsutvikling
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og merkevareledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Medier og kommunikasjon
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- PR og strategisk kommunikasjon
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Sosiale medier og innholdsmarkedsføring
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Markedsføringsledelse
- Oslo
- Master
- Heltid
- Strategisk kommunikasjon
- Oslo
- Master
- Heltid
- Strategisk HR
- Oslo
- Master
- Heltid
- Master i praktisk lederskap
- Samlingsbasert
- Master
- Deltid
- Organisasjonspsykologi og ledelse
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Kommunikasjon og ledelse
- Oslo
- Master
- Heltid
- Master i digital kommunikasjon og markedsføring
- Oslo
- Master
- Heltid
- Kommunikasjon
- Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- Markedsføring
- Bergen og Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- Erfaringsbasert master i ledelse
- Samlingsbasert
- Master
- Heltid \ Deltid
- Markedsføring
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- HR, ledelse og organisasjon
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Administrasjon og ledelse
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Markedsføring og salg
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- HR og personalledelse
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Innholdsmarkedsføring
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- PR og kommunikasjon
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Markedsføring
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Samspill i arbeidslivet
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Erfaringsbasert master i ledelse
- Samlingsbasert
- Master
- Heltid \ Deltid
Hva skjer?
- 13.januar
Faglig forum arrangeres som ukentlige seminarer hver tirsdag. Forskere og fagansatte ved School of Communication, Leadership and Management presenterer noe de nylig har jobbet med, noe de jobber med nå, eller om dagsaktuelle temaer som de ha kunnskap om.
- 03.februar
Vurderer du å ta en mastergrad? Sett av to timer til fremtiden din, og kom på Masterkveld for alle masterprogrammene på Kristiania!
- 04.februar
Usikker på hva du skal gjøre etter Bachelor? Sett av to timer til fremtiden din, og kom på Masterkveld for informasjon alle masterprogrammene på Kristiania i Bergen!
- 02.juni
Avgangsseremoni 2026KvadraturenAvgangsseremoni for School of Communication, Leadership and Marketing



