School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!

Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning.

Ledelsen

Alle ansatte
  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent / Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Audun Beyer

    Audun Beyer

    • Prodekan/Professor

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Audun Beyer
  • Hege Rudi Standal

    • Prodekan
    • Administrativ leder

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Hege Rudi Standal
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Førsteamanuensis / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Førsteamanuensis/Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • I krisetid drukner de gode rådene
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    I krisetid drukner de gode rådene

    Under kriser må nødvendig kriseinformasjon ofte konkurrere med andre budskap på tvers av kanaler.
    Les mer
  • Why do authoritarian leaders gain more power during crises?
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Why do authoritarian leaders gain more power during crises?

    Strong leaders are often seen as confident, decisive, and bold. They act when others can’t. But they must also be held accountable.
    Les mer
  • Tre prinsipper for å redde liv
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Tre prinsipper for å redde liv

    Når krisen inntreffer, må instruksjoner til folk være korte, lettfattelige og gi konkrete råd om hva de bør gjøre.
    Les mer
  • Facebook-duellen funket for FrP, mens Høyre ble den store taperen
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Facebook-duellen funket for FrP, mens Høyre ble den store taperen

    Da Solberg snakket om statsministerrollen, vektla Listhaug selve skiftet i makt.
    Les mer
  • Hvem styrer egentlig stortingsvalget?
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Hvem styrer egentlig stortingsvalget?

    I et stortingsvalg er det flere krefter som drar i både velgere og politikere.
    Les mer
  • Sosiale medier gjør unge mer politisk aktive – men ikke ved valgurnene  
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Sosiale medier gjør unge mer politisk aktive – men ikke ved valgurnene  

    Unge poster, deler og følger politikere på sosiale medier i langt større grad enn eldre. Likevel stemmer de sjeldnere. Hva gjør vi med det?
    Les mer

Studier

Hva skjer?

  • 14.oktober
    • Faglig forum arrangeres som ukentlige seminarer hver tirsdag. Forskere og fagansatte ved School of Communication, Leadership and Management presenterer noe de nylig har jobbet med, noe de jobber med nå, eller om dagsaktuelle temaer som de ha kunnskap om.