School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!

Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning.

Ledelsen

Alle ansatte
  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent / Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Audun Beyer

    Audun Beyer

    • Prodekan/Professor

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Audun Beyer
  • Hege Rudi Standal

    • Prodekan
    • Administrativ leder

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Hege Rudi Standal
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Førsteamanuensis / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Førsteamanuensis/Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • Åpner Solberg dørene for et tettere EU-samarbeid?
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Åpner Solberg dørene for et tettere EU-samarbeid?

    Kommunikasjonen er preget av forsiktige formuleringer og strategisk tvetydighet for å signalisere støtte uten å mobilisere til debatt, skriver Roy Aulie Jacobsen.
    Les mer
  • Slik skaper vi trygge, inkluderende og bærekraftige samfunn
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Slik skaper vi trygge, inkluderende og bærekraftige samfunn

    Hvordan kan forskning hjelpe oss å se fremover i en ustabil tid?
    Les mer
  • Ubevisst påvirket – og selv en påvirker
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Ubevisst påvirket – og selv en påvirker

    Ny doktorgrad viser hvordan brukere ubevisst sprer kommersielt innhold i sosiale medier.
    Les mer
  • Slik kan Vesten frigjøre seg fra autoritære og korrupte stater
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Slik kan Vesten frigjøre seg fra autoritære og korrupte stater

    Den geografiske konsentrasjonen av kritiske mineraler skaper strategiske utfordringer for Vesten.
    Les mer
  • Six common characteristics of a crisis
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Six common characteristics of a crisis

    Differences and similarities between event-based and prolonged crises.
    Les mer
  • Kunstig intelligens kan skape utfordringer for sykehusledelsen
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Kunstig intelligens kan skape utfordringer for sykehusledelsen

    Hvis man bare ser noen få år frem i tiden er det ikke utenkelig at KI er en hovedteknologi på sykehus. Hvordan vil det påvirke sykehusledelsen?
    Les mer

Studier