School of Communication, Leadership, and Marketing
School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.
Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.
Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!
Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning.
Ledelsen
Helene Ingeborg Sætersdal
- Dosent / Dekan
Kristiania
School of Communication, Leadership and Marketing
Helene Ingeborg SætersdalKari Spjeldnæs
- Førsteamanuensis/Instituttleder
Kristiania
Institutt for ledelse og organisasjon
Kari Spjeldnæs
Nyheter
- School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
I krisetid drukner de gode rådene
Under kriser må nødvendig kriseinformasjon ofte konkurrere med andre budskap på tvers av kanaler. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Why do authoritarian leaders gain more power during crises?
Strong leaders are often seen as confident, decisive, and bold. They act when others can’t. But they must also be held accountable. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Tre prinsipper for å redde liv
Når krisen inntreffer, må instruksjoner til folk være korte, lettfattelige og gi konkrete råd om hva de bør gjøre. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Facebook-duellen funket for FrP, mens Høyre ble den store taperen
Da Solberg snakket om statsministerrollen, vektla Listhaug selve skiftet i makt. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Hvem styrer egentlig stortingsvalget?
I et stortingsvalg er det flere krefter som drar i både velgere og politikere. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Sosiale medier gjør unge mer politisk aktive – men ikke ved valgurnene
Unge poster, deler og følger politikere på sosiale medier i langt større grad enn eldre. Likevel stemmer de sjeldnere. Hva gjør vi med det?
Studier
- Digital markedsføring
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Digital markedsføring og salgsledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR og personalledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR, organisasjonspsykologi og ledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR, teknologi- og digitaliseringsledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR og personalledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR, organisasjonspsykologi og ledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR, teknologi- og digitaliseringsledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Journalistikk
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Kreativ markedskommunikasjon
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse - arbeidsintegrert
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse og servicestrategi
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og forretningsutvikling
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og merkevareledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- PR og strategisk kommunikasjon
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Sosiale medier og innholdsmarkedsføring
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Markedsføringsledelse
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Strategisk kommunikasjon
- Oslo
- Master
- Heltid
- Strategisk HR
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Master i praktisk lederskap
- Samlingsbasert
- Master
- Deltid
- Organisasjonspsykologi og ledelse
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Kommunikasjon og ledelse
- Oslo
- Master
- Heltid
- Master i digital kommunikasjon og markedsføring
- Oslo
- Master
- Heltid
- Kommunikasjon
- Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- Markedsføring
- Bergen og Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- Markedsføring
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- HR, ledelse og organisasjon
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Administrasjon og ledelse
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Markedsføring og salg
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- HR og personalledelse
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Innholdsmarkedsføring
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- PR og kommunikasjon
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Markedsføring
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Erfaringsbasert master i ledelse
- Samlingsbasert
- Master
- Deltid
Hva skjer?
- 14.oktober
- Faglig forum arrangeres som ukentlige seminarer hver tirsdag. Forskere og fagansatte ved School of Communication, Leadership and Management presenterer noe de nylig har jobbet med, noe de jobber med nå, eller om dagsaktuelle temaer som de ha kunnskap om.