School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!

Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning.

Ledelsen

Alle ansatte
  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent / Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Audun Beyer

    Audun Beyer

    • Prodekan/Professor

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Audun Beyer
  • Hege Rudi Standal

    • Prodekan
    • Administrativ leder

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Hege Rudi Standal
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Førsteamanuensis / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Førsteamanuensis/Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • Why we empower the authoritarian leader in times of fear
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Why we empower the authoritarian leader in times of fear

    Strong leaders are often seen as confident, decisive, and bold. They act when others can’t. But they must also be held accountable.
    Les mer
  • Åpner Solberg dørene for et tettere EU-samarbeid?
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Åpner Solberg dørene for et tettere EU-samarbeid?

    Høyres partileder fremmer ikke medlemskap direkte - for det kan bli en politisk belastning.
    Les mer
  • En trygg fremtid starter her
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    En trygg fremtid starter her

    I vår nye temautgave kan du lese hvordan våre forskere og fagfolk jobber både innen hver sine fagfelt, men også tverrfaglig, for å skape gode samfunn for oss. 
    Les mer
  • Ubevisst påvirket – og selv en påvirker
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Ubevisst påvirket – og selv en påvirker

    Ny doktorgrad viser hvordan brukere ubevisst sprer kommersielt innhold i sosiale medier.
    Les mer
  • Slik kan Vesten frigjøre seg fra autoritære og korrupte stater
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Slik kan Vesten frigjøre seg fra autoritære og korrupte stater

    Den geografiske konsentrasjonen av kritiske mineraler skaper strategiske utfordringer for Vesten.
    Les mer
  • Six common characteristics of a crisis
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Six common characteristics of a crisis

    Differences and similarities between event-based and prolonged crises.
    Les mer

Studier