School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!

Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning.

Ledelsen

Alle ansatte
  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent / Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Audun Beyer

    Audun Beyer

    • Prodekan/Professor

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Audun Beyer
  • Hege Rudi Standal

    • Prodekan
    • Administrativ leder

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Hege Rudi Standal
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Førsteamanuensis / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Førsteamanuensis/Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • Gjør Skandinavia stort igjen!
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Gjør Skandinavia stort igjen!

    Vi trenger den rød-hvit-blå og gule Kalmarunionen. Igjen. Begrunnelsene får du her.
    Les mer
  • Arendalsuka: hvem mangler på Norges demokratifestival?
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Arendalsuka: hvem mangler på Norges demokratifestival?

    Vi trenger en kritisk debatt om hvem som er der og hva de representerer.
    Les mer
  • – Vi må involvere flere stemmer i debatten om kryptovaluta
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    – Vi må involvere flere stemmer i debatten om kryptovaluta

    Utviklingen i markedet det siste året viser en holdningsendring til kryptovaluta.
    Les mer
  • Ungdom velger jobb fremfor kriminalitet – når de får sjansen    
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Ungdom velger jobb fremfor kriminalitet – når de får sjansen    

    Ved å koble ungdom på arbeidslivet tidlig, kan vi svekke rekrutteringen til kriminelle gjenger.
    Les mer
  • Sats på kortreiste ferietilbud og opplevelser for eldre  
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Sats på kortreiste ferietilbud og opplevelser for eldre  

    Reisemønstre har endret seg. Her er seks verktøy til turiststeder for å møte utviklingen.
    Les mer
  • Nå trenger vi en tydelig plan for veksten i norsk reiseliv
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Nå trenger vi en tydelig plan for veksten i norsk reiseliv

    Norge mangler en konkret, helhetlig plan for å møte den voksende turiststrømmen i våre lokalsamfunn.
    Les mer

Studier

Hva skjer?

  • 12.september
    • Faglig forum arrangeres som ukentlige lunsj-seminarer hver tirsdag. Forskere og fagansatte ved School of Communication, Leadership and Management presenterer noe de nylig har jobbet med, noe de jobber med nå, eller om dagsaktuelle temaer som de ha kunnskap om. 
  • 22.september
    • WIL 25 - Internasjonal konferanse om arbeidsintegrert læring

      Kirkegata 23 - 25, Oslo
      Konferansen samler norske og internasjonale forskere, akademikere, praktikere og industripartnere for å presentere forskning og casestudier, delta på workshops, utveksle kunnskap, og bygge og styrke nettverk.