School of Communication, Leadership, and Marketing
School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.
Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.
Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!
Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning.
Ledelsen
Helene Ingeborg Sætersdal
- Dosent / Dekan
Kristiania
School of Communication, Leadership and Marketing
Helene Ingeborg SætersdalKari Spjeldnæs
- Førsteamanuensis/Instituttleder
Kristiania
Institutt for ledelse og organisasjon
Kari Spjeldnæs
Forskningsprosjekter
- DigiLove
- Engelsk
Nyheter
- School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Gjør Skandinavia stort igjen!
Vi trenger den rød-hvit-blå og gule Kalmarunionen. Igjen. Begrunnelsene får du her. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Arendalsuka: hvem mangler på Norges demokratifestival?
Vi trenger en kritisk debatt om hvem som er der og hva de representerer. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
– Vi må involvere flere stemmer i debatten om kryptovaluta
Utviklingen i markedet det siste året viser en holdningsendring til kryptovaluta. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Ungdom velger jobb fremfor kriminalitet – når de får sjansen
Ved å koble ungdom på arbeidslivet tidlig, kan vi svekke rekrutteringen til kriminelle gjenger. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Sats på kortreiste ferietilbud og opplevelser for eldre
Reisemønstre har endret seg. Her er seks verktøy til turiststeder for å møte utviklingen. - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Nå trenger vi en tydelig plan for veksten i norsk reiseliv
Norge mangler en konkret, helhetlig plan for å møte den voksende turiststrømmen i våre lokalsamfunn.
Studier
- Digital markedsføring
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Digital markedsføring og salgsledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR og personalledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR, organisasjonspsykologi og ledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Dobbel bachelor i HR, teknologi- og digitaliseringsledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR og personalledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR, organisasjonspsykologi og ledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- HR, teknologi- og digitaliseringsledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Journalistikk
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Kreativ markedskommunikasjon
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse - arbeidsintegrert
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse og servicestrategi
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og forretningsutvikling
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og merkevareledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- PR og strategisk kommunikasjon
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Sosiale medier og innholdsmarkedsføring
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Markedsføringsledelse
- Oslo
- Master
- Heltid
- Strategisk kommunikasjon
- Oslo
- Master
- Heltid
- Strategisk HR
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Master i praktisk lederskap
- Samlingsbasert
- Master
- Deltid
- Organisasjonspsykologi og ledelse
- Bergen og Oslo
- Master
- Heltid
- Kommunikasjon og ledelse
- Oslo
- Master
- Heltid
- Master i digital kommunikasjon og markedsføring
- Oslo
- Master
- Heltid
- Kommunikasjon
- Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- Markedsføring
- Bergen og Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- Markedsføring
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- HR, ledelse og organisasjon
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Administrasjon og ledelse
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Markedsføring og salg
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- HR og personalledelse
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Innholdsmarkedsføring
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- PR og kommunikasjon
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Markedsføring
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid
- Erfaringsbasert master i ledelse
- Samlingsbasert
- Master
- Deltid
Hva skjer?
- 12.september
- Faglig forum ved School of Communication, Leadership and ManagementOSL AnsattkantinaFaglig forum arrangeres som ukentlige lunsj-seminarer hver tirsdag. Forskere og fagansatte ved School of Communication, Leadership and Management presenterer noe de nylig har jobbet med, noe de jobber med nå, eller om dagsaktuelle temaer som de ha kunnskap om.
- 22.september
- Konferansen samler norske og internasjonale forskere, akademikere, praktikere og industripartnere for å presentere forskning og casestudier, delta på workshops, utveksle kunnskap, og bygge og styrke nettverk.