Nyhetsarkiv

  • Samspill i sanntidsundervisning

    PedTek er i gang igjen med PedPrat. Først ut i høst var Randi Elisabeth Hagen, høgskolelektor ved HINN, som så nærmere på pedagogiske grep for at studentene skal bli bedre kjent med hverandre – også i det digitale rommet.
  • Hvordan har det gått med digital undervisning så langt?

    PedTek og Høyskolen Kristiania har i løpet av våren gjennomført undersøkelser blant både studenter og faglige for å se hvordan det har gått med den digitale undervisningen så langt.
  • Nyttige råd og lenker fra PedPrat

    Den siste måneden har PedTek arrangert en opplæring i studentresponssystemet Mentimeter og en PedPrat om erfaringer med ulike studentresponssystemer. Opptak finner du her. Se ellers info nederst, om hvordan du får tilgang til ulike systemer.
  • Fredrikke Wiheden/HK

    Ekstrabevilgning til digital undervisning

    Korona-situasjonen er krevende for alle. For de fleste undervisere medfører smittevernhensyn større behov for digitale verktøy i undervisningen. Styret ønsker derfor å støtte våre undervisere i dette arbeidet med en ekstrabevilgning på fem millioner kroner.
  • Når undervisernes oppfatninger står i veien for bedre undervisning

    Undervisernes oppfatninger om hva som er god undervisning kan hindre dem i å lære og ta i bruk ny kunnskap om pedagogikk. Hva kan vi gjøre med det?
  • Opptatt av studentenes psykiske helse

    PedTek arrangerer jevnlig PedPrat, og sist ut var sosialrådgiver Tevje Akerø. Han hadde en prat om studenters psykiske helse siden mange av våre studenter føler på maktesløshet, manglende motivasjon og ensomhet.
  • Chris Holsten på Zoom med studenter fra Høyskolen Kristiania

    Masterclass med Chris Holsten ble en suksess på Zoom

    Den norske popkometen Chris Holsten stilte opp på Zoom for studentene på Bachelor i populærmusikk. Her gav han tips til hvordan man lager låter for liveopptreden.
  • Kollektiv endring av vaner

    – Jeg liker å sammenligne det med selvutsjekking i butikker. Vi vegrer oss i starten og knoter noe veldig, men etter to-tre gjennomganger så forstår vi ikke hvordan andre orker å stå i den lange «manuelle» køen, sier høyskolelektor Håkon Njøten.
  • Nytt farvann. – Det slo meg at her vasser man ikke først, man hopper rett ut i vannet. Det er bare å legge på svøm ute på dypt vann, sier høyskolelektor Dag Inge Fjeld om den siste tiden som online-foreleser ved Høyskolen Kristiania. Foto: Privat

    Slik gjorde høyskolelektor eksamen digital på rekordtid

    Timingen var mildt sagt elendig for høyskolelektor Dag Inge Fjeld. Den dagen Høyskolen Kristiania stengte skulle han hatt muntlig eksamen med 36 studenter i Oslo, og dagen derpå med 27 i Bergen. Hvordan løser man det på rappen?
  • Digitalt campus over natta

    Omtrent 13252 deltakere har deltatt på over 1328 nettmøter og undervisningsøkter i Zoom etter én uke med digitalt campus.
  • F.v. administrerende direktør, Solfrid Lind, de meritterte underviserne professor Siri Senje og professor Tor Morten Grønli med hver sin diplom, prorektor for utdanning, Sander Sværi og leder for pedagogisk utvikling, Benedicte Røer Blom

    Våre første meritterte undervisere

    5. februar skjedde en historisk begivenhet ved Høyskolen Kristiania da professor Siri Senje og professor Tor-Morten Grønli ble meritterte undervisere.