Avdelingens ansvarsområder:

  • Ansvar for høyskolens pedagogiske utviklingsarbeid, høyskolepedagogikk og teknologistøttet læring. 
  • Skal initiere og lede innovasjonsprosjekter for å heve utdanningskvaliteten.
  • Tilrettelegge for økt forskning på egen undervisningspraksis i samarbeid med fagmiljøene. 
  • Bidra til å heve kompetansen blant fagansatte innen høyskolepedagogikk og pedagogisk bruk av teknologi i undervisningen gjennom rådgivning, veiledning og opplæring. 
  • Bidra til kvalitetsheving innen høyere utdanning gjennom egeninitiert utviklingsarbeid, evaluering av undervisning og annen faglig aktivitet, og undervisningsfaglig formidling. 

Vi ønsker å gi Høyskolen Kristianias fagmiljøer et best mulig tilbud innen våre ansvarsområder, og samarbeider tett med høyskolens institutter og øvrige avdelinger. 

Ansatte hos PedTek:

  • Kristin Arnesen

    Direktør
    Programinnovasjon, læringsteknologi og pedagogisk utvikling
  • Benedicte Røer Blom

    Leder
    Senter for pedagogisk utvikling
  • Gisle Sletmo

    Seniorrådgiver
    Senter for pedagogisk utvikling
  • Maike Luimes

    Seniorrådgiver
    Senter for pedagogisk utvikling
  • Camilla Solbakken

    Prosjektleder
    Senter for pedagogisk utvikling
  • Anders Nome

    Leder
    Læringsteknologisenteret
  • Trond Sørli

    Seniorrådgiver multimedia- og læringsteknologi
    Læringsteknologisenteret
  • Stian Ulveraker Hauger

    Systemadministrator Læringsplattform LMS
    Læringsteknologisenteret
  • Petter Skafle Henriksen

    Multimediaprodusent
    Læringsteknologisenteret
  • Nyttige råd og lenker fra PedPrat

    Den siste måneden har PedTek arrangert en opplæring i studentresponssystemet Mentimeter og en PedPrat om erfaringer med ulike studentresponssystemer. Opptak finner du her. Se ellers info nederst, om hvordan du får tilgang til ulike systemer.
  • Fredrikke Wiheden/HK

    Ekstrabevilgning til digital undervisning

    Korona-situasjonen er krevende for alle. For de fleste undervisere medfører smittevernhensyn større behov for digitale verktøy i undervisningen. Styret ønsker derfor å støtte våre undervisere i dette arbeidet med en ekstrabevilgning på fem millioner kroner.
  • Når undervisernes oppfatninger står i veien for bedre undervisning

    Undervisernes oppfatninger om hva som er god undervisning kan hindre dem i å lære og ta i bruk ny kunnskap om pedagogikk. Hva kan vi gjøre med det?
  • Opptatt av studentenes psykiske helse

    PedTek arrangerer jevnlig PedPrat, og sist ut var sosialrådgiver Tevje Akerø. Han hadde en prat om studenters psykiske helse siden mange av våre studenter føler på maktesløshet, manglende motivasjon og ensomhet.