Avdelingens ansvarsområder:

  • Ansvar for høyskolens pedagogiske utviklingsarbeid, høyskolepedagogikk og teknologistøttet læring. 
  • Skal initiere og lede innovasjonsprosjekter for å heve utdanningskvaliteten.
  • Tilrettelegge for økt forskning på egen undervisningspraksis i samarbeid med fagmiljøene. 
  • Bidra til å heve kompetansen blant fagansatte innen høyskolepedagogikk og pedagogisk bruk av teknologi i undervisningen gjennom rådgivning, veiledning og opplæring. 
  • Bidra til kvalitetsheving innen høyere utdanning gjennom egeninitiert utviklingsarbeid, evaluering av undervisning og annen faglig aktivitet, og undervisningsfaglig formidling. 

Vi ønsker å gi Høyskolen Kristianias fagmiljøer et best mulig tilbud innen våre ansvarsområder, og samarbeider tett med høyskolens institutter og øvrige avdelinger. 

Ansatte hos PedTek:

  • Kristin Arnesen

    Direktør
    Programinnovasjon, læringsteknologi og pedagogisk utvikling
  • Benedicte Røer Blom

    Leder
    Senter for pedagogisk utvikling
  • Gisle Sletmo

    Seniorrådgiver
    Senter for pedagogisk utvikling
  • Maike Luimes

    Seniorrådgiver
    Senter for pedagogisk utvikling
  • Camilla Solbakken

    Prosjektleder
    Senter for pedagogisk utvikling
  • Anders Nome

    Leder
    Læringsteknologisenteret
  • Trond Sørli

    Seniorrådgiver multimedia- og læringsteknologi
    Læringsteknologisenteret
  • Stian Ulveraker Hauger

    Systemadministrator Læringsplattform LMS
    Læringsteknologisenteret
  • Petter Skafle Henriksen

    Multimediaprodusent
    Læringsteknologisenteret
  • Michael Reed

    Multimediaprodusent
    Læringsteknologisenteret
  • Utlysning av pedagogiske utviklingsmidler

    Høyskolen Kristiania har engasjerte og kompetente undervisere og vi oppfordrer nå alle som ønsker å gjøre undervisningen enda bedre om å søke pedagogiske utviklingsmidler. Søknadsfristen er 15. november!
  • Samspill i sanntidsundervisning

    PedTek er i gang igjen med PedPrat. Først ut i høst var Randi Elisabeth Hagen, høgskolelektor ved HINN, som så nærmere på pedagogiske grep for at studentene skal bli bedre kjent med hverandre – også i det digitale rommet.
  • Hvordan har det gått med digital undervisning så langt?

    PedTek og Høyskolen Kristiania har i løpet av våren gjennomført undersøkelser blant både studenter og faglige for å se hvordan det har gått med den digitale undervisningen så langt.
  • Nyttige råd og lenker fra PedPrat

    Den siste måneden har PedTek arrangert en opplæring i studentresponssystemet Mentimeter og en PedPrat om erfaringer med ulike studentresponssystemer. Opptak finner du her. Se ellers info nederst, om hvordan du får tilgang til ulike systemer.