Institutt for markedsføring

Institutt for markedsføring er et av Norges ledende fagmiljøer innen markedsrelaterte fag. Instituttet har et aktivt forskningsmiljø, og jobber kontinuerlig med å øke forskningen og videreutvikle et internasjonalt ledende fagmiljø.

Markedsføring er veldefinerte områder innen businesslitteraturen, og er begge områder som handler om prosesser for hvordan bedrifter skaper, kommuniserer og leverer verdi for kundene sine. Videre handler det om hvordan relasjoner mellom kunde og bedrift kommer organisasjonen og dens interessenter til gode. 

  • Alexander Hem

    Alexander Hem

    • Førsteamanuensis

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Alexander Hem
  • Alf Inge Cleve-Stiansen

    Alf Inge Cleve-Stiansen

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Alf Inge Cleve-Stiansen
  • Alice Tonzig

    • Førsteamanuensis II

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Alice Tonzig
  • Anders Mamen

    Anders Mamen

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Anders Mamen
  • Annette Kallevig

    Annette Kallevig

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Annette Kallevig
  • Arne Nygaard

    Arne Nygaard

    • Professor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Arne Nygaard
  • Bernt Endre Johnsen

    Bernt Endre Johnsen

    • Høyskolelærer

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Bernt Endre Johnsen
  • Birger Opstad

    • Førsteamanuensis II

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Birger Opstad

Aktuelt fra instituttet

  • Digitalt utenforskap er ekstra merkbart rundt jul
    Institutt for markedsføring

    Digitalt utenforskap er ekstra merkbart rundt jul

    App-angst og covid skaper en ny type utenforskap. For hva skjer med dem som ikke kan utsette seg for smitte og heller ikke klarer å handle på internett?
    Les mer
  • Merkevarebygging i alle ledd
    Institutt for markedsføring

    Merkevarebygging i alle ledd

    Hva gjør man når de ansatte i bedriften ikke ser verdien av merkevarebygging? Eller ikke forstår konseptet? 
    Les mer
  • Fem faktorer for en vellykket kundeservicestrategi
    Institutt for markedsføring

    Fem faktorer for en vellykket kundeservicestrategi

    Hva er det som skaper følelsen av å bli godt ivaretatt som kunde? Hvordan kan en virksomhet sikre at de gir god kundeservice?
    Les mer
  • Om boikott av VM i fotball - et historisk og antropologisk blikk 
    Institutt for markedsføring

    Om boikott av VM i fotball - et historisk og antropologisk blikk 

    Professor i antropologi, Runar Døving, setter boikott i et historisk lys og ser på hvordan boikotten av Qatar ser ut fra andre steder i verden.
    Les mer
  • Kjenn kunden din
    Institutt for markedsføring

    Kjenn kunden din

    Kundekunnskap er essensielt for å få til gode salgsprestasjoner i b2b-markedet, viser ny forskning.
    Les mer
  • Over og ut for Black Friday?
    Institutt for markedsføring

    Over og ut for Black Friday?

    Miljøaktivister har ikke lenger mye å bekymre seg for når det gjelder uhemmete forbruk, for de lavtlønte har knapt råd til å kjøpe julepresanger.
    Les mer

Studier