Institutt for markedsføring

Institutt for markedsføring er et av Norges ledende fagmiljøer innen markedsrelaterte fag. Instituttet har et aktivt forskningsmiljø, og jobber kontinuerlig med å øke forskningen og videreutvikle et internasjonalt ledende fagmiljø.

Markedsføring er veldefinerte områder innen businesslitteraturen, og er begge områder som handler om prosesser for hvordan bedrifter skaper, kommuniserer og leverer verdi for kundene sine. Videre handler det om hvordan relasjoner mellom kunde og bedrift kommer organisasjonen og dens interessenter til gode. 

  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Cecilie Ailin Wiig

    Cecilie Ailin Wiig

    • Rådgiver

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Cecilie Ailin Wiig
  • Jonas Åstrøm

    Jonas Åstrøm

    • Førsteamanuensis

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Jonas Åstrøm
  • Marius Opheim Thomassen

    Marius Opheim Thomassen

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Marius Opheim Thomassen
  • Alf Inge Cleve-Stiansen

    Alf Inge Cleve-Stiansen

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Alf Inge Cleve-Stiansen
  • Tor Ivar Riise

    Tor Ivar Riise

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Tor Ivar Riise
  • Mona Anita Olsen

    Mona Anita Olsen

    • Førstelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Mona Anita Olsen
  • Gry Agerup

    Gry Agerup

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Gry Agerup

Aktuelt fra instituttet

  • Terror, klima og geopolitikk: kan vi lære noe av Barbies «nearshoring»?
    Institutt for markedsføring

    Terror, klima og geopolitikk: kan vi lære noe av Barbies «nearshoring»?

    Globale forsyningskjeder er under press. Løsningen for moderne logistikksystemer kan ligge i en strategi Barbie pekte på.
    Les mer
  • Bare retorikk? Vi har analysert helseministerens sykehustale
    Institutt for markedsføring

    Bare retorikk? Vi har analysert helseministerens sykehustale

    Helseminister Ingvild Kjerkol tok i bruk kjente retoriske grep i sykehustalen 2024. Lot vi oss overbevise?
    Les mer
  • Her jobber fem Kristiania-alumner i samme byrå
    Institutt for markedsføring

    Her jobber fem Kristiania-alumner i samme byrå

    Nyutdannete digitale markedsførere deler sine tips med deg som søker jobb.
    Les mer
  • Jula er etterspørselsstyrt
    Institutt for markedsføring

    Jula er etterspørselsstyrt

    Handelsstanden gjør det mulig for oss å skaffe til veie alt vi trenger for å oppfylle våre ønsker for høytiden. Hvorfor kritiserer vi den hvert år?
    Les mer
  • How influencers pave the way for brands to reach potential customers
    Institutt for markedsføring

    How influencers pave the way for brands to reach potential customers

    Social media’s built-in functions of purchasing make it possible for influencers to give brands access to a loyal crowd of followers who trust them
    Les mer
  • Analoge spill kan skape tryggere læringsmiljø for nye studenter
    Institutt for markedsføring

    Analoge spill kan skape tryggere læringsmiljø for nye studenter

    Gode, gammeldagse læringsspill kan skape trygghet og mer engasjement blant nye studenter, og dermed hindre frafall.
    Les mer

Studier