Institutt for markedsføring
Institutt for markedsføring er et av Norges ledende fagmiljøer innen markedsrelaterte fag. Instituttet har et aktivt forskningsmiljø, og jobber kontinuerlig med å øke forskningen og videreutvikle et internasjonalt ledende fagmiljø.
Markedsføring er veldefinerte områder innen businesslitteraturen, og er begge områder som handler om prosesser for hvordan bedrifter skaper, kommuniserer og leverer verdi for kundene sine. Videre handler det om hvordan relasjoner mellom kunde og bedrift kommer organisasjonen og dens interessenter til gode.
Ansatte
Alle ansatte
Aktuelt fra instituttet
- Institutt for markedsføringLes mer
Riktig prisstrategi kan øke lønnsomheten
– Bedrifter kan øke lønnsomheten betydelig gjennom strategisk prising. - Institutt for markedsføringLes mer
Offering products "for him” or “for her” is risky business
Only when consumers perceive a relevant biological difference between men and women, do they accept gendered marketing as legitimate. - Institutt for markedsføringLes mer
Terror, klima og geopolitikk: kan vi lære noe av Barbies «nearshoring»?
Globale forsyningskjeder er under press. Løsningen for moderne logistikksystemer kan ligge i en strategi Barbie pekte på. - Institutt for markedsføringLes mer
Bare retorikk? Vi har analysert helseministerens sykehustale
Helseminister Ingvild Kjerkol tok i bruk kjente retoriske grep i sykehustalen 2024. Lot vi oss overbevise? - Institutt for markedsføringLes mer
Jula er etterspørselsstyrt
Handelsstanden gjør det mulig for oss å skaffe til veie alt vi trenger for å oppfylle våre ønsker for høytiden. Hvorfor kritiserer vi den hvert år? - Institutt for markedsføringLes mer
How influencers pave the way for brands to reach potential customers
Social media’s built-in functions of purchasing make it possible for influencers to give brands access to a loyal crowd of followers who trust them
Studier
- Digital markedsføring
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Digital markedsføring og salgsledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Hotelledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse og servicestrategi
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og forretningsutvikling
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og merkevareledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Reiselivsledelse og opplevelsesutvikling
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføringsledelse
- Oslo
- Master
- Heltid
- Markedsføring
- Bergen og Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- Administrasjon og ledelse
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Markedsføring og salg
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid