Institutt for markedsføring
Institutt for markedsføring er et av Norges ledende fagmiljøer innen markedsrelaterte fag. Instituttet har et aktivt forskningsmiljø, og jobber kontinuerlig med å øke forskningen og videreutvikle et internasjonalt ledende fagmiljø.
Markedsføring er veldefinerte områder innen businesslitteraturen, og er begge områder som handler om prosesser for hvordan bedrifter skaper, kommuniserer og leverer verdi for kundene sine. Videre handler det om hvordan relasjoner mellom kunde og bedrift kommer organisasjonen og dens interessenter til gode.
Ansatte
Alle ansatte
Aktuelt fra instituttet
- Institutt for markedsføringLes mer
How influencers pave the way for brands to reach potential customers
Social media’s built-in functions of purchasing make it possible for influencers to give brands access to a loyal crowd of followers who trust them - Institutt for markedsføringLes mer
Analoge spill kan skape tryggere læringsmiljø for nye studenter
Gode, gammeldagse læringsspill kan skape trygghet og mer engasjement blant nye studenter, og dermed hindre frafall. - Institutt for markedsføringLes mer
Bør merkeeiere ta standpunkt i samfunnsspørsmål?
Mange forventer at store firmaer skal vise hvor de står i samfunnsspørsmål. Men merkeaktivisme kan by på både muligheter og utfordringer. - Institutt for markedsføringLes mer
Improvisasjonstrening kan gjøre deg til en bedre leder
Improvisasjonsteknikker skaper større bevissthet rundt hvordan du forholder deg til omverdenen og kan styrke din evne til å ta gode beslutninger. - Institutt for markedsføringLes mer
Om overklasseskam og vaskehjelp
Er det greit at noen vasker hjemmet ditt – i et samfunn der alle skal være like mye verdt? Spørsmålet tas opp i «Et stykke plastikk» på Nationaltheateret. - Institutt for markedsføringLes mer
Hvordan skapes Disneyland-effekten?
Man kan tjene mye penger på å skape gode opplevelser og minner for folk. Her er oppskriften for å lage temabaserte reiselivsdestinasjoner.
Studier
- Digital markedsføring
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Digital markedsføring og salgsledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Hotelledelse
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Ledelse og servicestrategi
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og forretningsutvikling
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføring og merkevareledelse
- Bergen og Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Reiselivsledelse og opplevelsesutvikling
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Markedsføringsledelse
- Oslo
- Master
- Heltid
- Markedsføring
- Bergen og Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- Serviceledelse
- Oslo
- Årsstudium
- Heltid
- Administrasjon og ledelse
- Nettstudium
- Bachelor
- Heltid \ Deltid
- Markedsføring og salg
- Nettstudium
- Årsstudium
- Heltid \ Deltid