Institutt for markedsføring

Institutt for markedsføring er et av Norges ledende fagmiljøer innen markedsrelaterte fag. Instituttet har et aktivt forskningsmiljø, og jobber kontinuerlig med å øke forskningen og videreutvikle et internasjonalt ledende fagmiljø.

Markedsføring er veldefinerte områder innen businesslitteraturen, og er begge områder som handler om prosesser for hvordan bedrifter skaper, kommuniserer og leverer verdi for kundene sine. Videre handler det om hvordan relasjoner mellom kunde og bedrift kommer organisasjonen og dens interessenter til gode. 

  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Cecilie Ailin Wiig

    Cecilie Ailin Wiig

    • Rådgiver

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Cecilie Ailin Wiig
  • Jonas Åstrøm

    Jonas Åstrøm

    • Førsteamanuensis

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Jonas Åstrøm
  • Marius Opheim Thomassen

    Marius Opheim Thomassen

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Marius Opheim Thomassen
  • Alf Inge Cleve-Stiansen

    Alf Inge Cleve-Stiansen

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Alf Inge Cleve-Stiansen
  • Tor Ivar Riise

    Tor Ivar Riise

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Tor Ivar Riise
  • Mona Anita Olsen

    Mona Anita Olsen

    • Førstelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Mona Anita Olsen
  • Gry Agerup

    Gry Agerup

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Gry Agerup

Aktuelt fra instituttet

  • How influencers pave the way for brands to reach potential customers
    Institutt for markedsføring

    How influencers pave the way for brands to reach potential customers

    Social media’s built-in functions of purchasing make it possible for influencers to give brands access to a loyal crowd of followers who trust them
    Les mer
  • Analoge spill kan skape tryggere læringsmiljø for nye studenter
    Institutt for markedsføring

    Analoge spill kan skape tryggere læringsmiljø for nye studenter

    Gode, gammeldagse læringsspill kan skape trygghet og mer engasjement blant nye studenter, og dermed hindre frafall.
    Les mer
  • Bør merkeeiere ta standpunkt i samfunnsspørsmål?
    Institutt for markedsføring

    Bør merkeeiere ta standpunkt i samfunnsspørsmål?

    Mange forventer at store firmaer skal vise hvor de står i samfunnsspørsmål. Men merkeaktivisme kan by på både muligheter og utfordringer.
    Les mer
  • Improvisasjonstrening kan gjøre deg til en bedre leder
    Institutt for markedsføring

    Improvisasjonstrening kan gjøre deg til en bedre leder

    Improvisasjonsteknikker skaper større bevissthet rundt hvordan du forholder deg til omverdenen og kan styrke din evne til å ta gode beslutninger.
    Les mer
  • Om overklasseskam og vaskehjelp
    Institutt for markedsføring

    Om overklasseskam og vaskehjelp

    Er det greit at noen vasker hjemmet ditt – i et samfunn der alle skal være like mye verdt? Spørsmålet tas opp i «Et stykke plastikk» på Nationaltheateret.
    Les mer
  • Hvordan skapes Disneyland-effekten?
    Institutt for markedsføring

    Hvordan skapes Disneyland-effekten?

    Man kan tjene mye penger på å skape gode opplevelser og minner for folk. Her er oppskriften for å lage temabaserte reiselivsdestinasjoner.
    Les mer

Studier