Institutt for markedsføring

Institutt for markedsføring er et av Norges ledende fagmiljøer innen markedsrelaterte fag. Instituttet har et aktivt forskningsmiljø, og jobber kontinuerlig med å øke forskningen og videreutvikle et internasjonalt ledende fagmiljø.

Markedsføring er veldefinerte områder innen businesslitteraturen, og er begge områder som handler om prosesser for hvordan bedrifter skaper, kommuniserer og leverer verdi for kundene sine. Videre handler det om hvordan relasjoner mellom kunde og bedrift kommer organisasjonen og dens interessenter til gode. 

  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Mathilde Hogsnes

    Mathilde Hogsnes

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Mathilde Hogsnes
  • Cecilie Ailin Wiig

    Cecilie Ailin Wiig

    • Rådgiver

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Cecilie Ailin Wiig
  • Jonas Åstrøm

    Jonas Åstrøm

    • Førsteamanuensis

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Jonas Åstrøm
  • Marius Opheim Thomassen

    Marius Opheim Thomassen

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Marius Opheim Thomassen
  • Alf Inge Cleve-Stiansen

    Alf Inge Cleve-Stiansen

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Alf Inge Cleve-Stiansen
  • Tor Ivar Riise

    Tor Ivar Riise

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Tor Ivar Riise
  • Gry Agerup

    Gry Agerup

    • Høyskolelektor

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Gry Agerup

Aktuelt fra instituttet

  • Vi trenger et Spotify for lærebøker
    Institutt for markedsføring

    Vi trenger et Spotify for lærebøker

    Lærebøker må få sitt Spotify-øyeblikk - en digital strømmetjeneste for studentene.
    Les mer
  • – Vi må involvere flere stemmer i debatten om kryptovaluta
    Institutt for markedsføring

    – Vi må involvere flere stemmer i debatten om kryptovaluta

    Utviklingen i markedet det siste året viser en holdningsendring til kryptovaluta.
    Les mer
  • Nå trenger vi en tydelig plan for veksten i norsk reiseliv
    Institutt for markedsføring

    Nå trenger vi en tydelig plan for veksten i norsk reiseliv

    Norge mangler en konkret, helhetlig plan for å møte den voksende turiststrømmen i våre lokalsamfunn.
    Les mer
  • Slik skjuler reklamen seg i hverdagen din
    Institutt for markedsføring

    Slik skjuler reklamen seg i hverdagen din

    Hva skjer når du trykker “liker” på en video eller deler noe i sosiale medier?
    Les mer
  • Slik kan Vesten frigjøre seg fra autoritære og korrupte stater
    Institutt for markedsføring

    Slik kan Vesten frigjøre seg fra autoritære og korrupte stater

    Den geografiske konsentrasjonen av kritiske mineraler skaper strategiske utfordringer for Vesten.
    Les mer
  • Undervisere kan låne pedagogiske triks fra TikTok og spill
    Institutt for markedsføring

    Undervisere kan låne pedagogiske triks fra TikTok og spill

    Konkrete utfordringer, tydelige mål og umiddelbare tilbakemeldinger skaper engasjement.
    Les mer

Studier