Student ved PC.
Studielengde:3 år

Information Systems - Digital Business Systems (part-time)

Kunne du tenke deg å lede arbeid med organisasjonsutvikling og implementering av IT-løsninger? På dette deltidsstudiet lærer du om mulighetene som finnes i teknologi, slik at du kan forbedre og skape helt nye løsninger.

Studere på heltid eller deltid

Dette er deltidsversjonen av studiet. Vi tilbyr det også som heltidsstudium
OpptakStengt
Student ved PC.

Nøkkelinformasjon

  • Mulighet for praksis

    Som en del av masteroppgaven kan du jobbe tett på bedrifter og organisasjoner.
  • Ettertraktet kompetanse

    Du lærer det arbeidsgiverne i denne bransjen ser etter når de ansetter.
  • Bruker reelle caser fra arbeidslivet

    Studiet er basert på arbeidslivets behov.
  • Opptakskrav

    Les mer nederst på siden.
  • Pris

    37 800 kr pr semester. Studieprogrammet kvalifiserer til støtte fra Lånekassen.
  • Master
  • Høst 2023
  • Deltid
  • 120 studiepoeng
  • Oslo
  • 3 år
  • Engelsk

Hva lærer du?

Med en Master of Science in Digital Business Systems (deltid) lærer du deg å analysere, konfigurere og iverksette sentrale forretningssystemer. Du vil i tillegg bli i stand til å designe og anbefale forretningsløsninger som for eksempel ERP, CRM, Supply Chain Managementsystemer, Google Analytics og BI-løsninger. 

Gjennom en mastergrad hos oss får du “hands on” erfaring med teknologier knyttet til ERP, Internet of Things in Business, Digital markedsføring og Consumer Neuroscience, Information Visualization og Dashboards. 

Studiemodell

Studiemodellen er et utdrag av programbeskrivelsen. Den gir deg en oversikt over obligatoriske emner og hvilke muligheter du har for praksis, utveksling og spesialisering. Mastergraden går over tre studieår. Hvert studieår er delt opp i to semestre. Vi tar forbehold om endringer.
Totalt 120 studiepoeng
30 studiepoeng
1. semester
2. semester

  • MS130Customer Journey and CRM

    Customers are omnichannel-oriented. They increasingly expect to interact with organizations in a seamless way, combining aspects across different channels at different stages of their decision journey. This course provides the forefront of knowledge on how to support the omnichannel customer experience, what the customer expect, how organizations can use Customer Relationship Management (CRM) to leverage their presence, and what organizations need to support an omnichannel strategy.

    Students will gain advanced knowledge of key theories and concepts of omnichannel and CRM. Omnichannel is the seamless and effortless consolidation of the various channels, to enhance the overall customer experience. They will acquire specialized problem-solving skills, being able to plan omnichannel activities, and to configure CRM solutions. They shall take responsibility to conduct the planning and implementation of CRM activities and evaluate the business value taking into account meeting ethical and sustainability goals.

  • MA141Ethics, sustainability and society

    The main aim of this course is to provide students with the fundamental knowledge of ethics and sustainability necessary for responsible innovation and the development of new information technologies (IT) in the modern society. The central topics include the role of ethics in responsible innovation and IT development; information privacy concerns, social, economic, and environmental impacts of innovations and new ITs; and how IT development and innovation can contribute to achieving the UN Sustainable Development Goals. In covering ethical and sustainability issues, the course addresses the perspectives of various stakeholders at the individual level (IT developers, innovators, consumers, investors), the organizational level (commercial, public, and non-governmental organizations), and the societal level (local and regional communities, nations, international society). Group work on possible solutions to real-life ethical and sustainability challenges constitutes an essential part of the course.

  • MD221Business Intelligence and Dashboards

    Business Intelligence (BI) is highly important for making good decisions in organisations. Students will gain advanced knowledge of the art and process of decision-making, as well as the BI process and the end- user tools such as reports, visualizations and dashboards. They will acquire specialised problem-solving skills and hands-on experience with a leading BI tool. They shall take responsibility to conduct a complete BI process and evaluate its business value.

  • PDE5100Proposal Development
  • MS404Master Thesis
  • UTV999-30Utveksling
  • VAL999MA-30Valgemner

Hva kan du bli?

Nærbilde av Elise sitt ansikt. Elise ser ned. Hun har på seg rødlig leppestift og har brunt hår.

Før Elise startet på mastergraden trodde hun IT handlet om PC og programmering. Etter kort tid fant hun ut at det slettes ikke er det IT handler om.

Møt fagmiljøet

  • Slik jobber vi

    Vår forskning vektlegger økonomi, innovasjon, digitalisering og IT. I tillegg er det flere spennende forskningsprosjekter innen anvendt informatikk, informasjonssystemer og interaksjon mellom teknologi og menneske. Våre forelesere har lang erfaring fra både bransje og akademia, og vi benytter relevante gjeste- og timeforelesere som tar sin arbeidshverdag med inn i undervisningen. Dette gjør at du som student blir vant til å løse de samme utfordringene som venter på deg når du er klar for arbeidslivet.
  • Slik er studiehverdagen

    Kristiania er et sted hvor alle passer inn, men hvor du likevel studerer sammen med andre som brenner for det samme som deg. En utdanning fra Kristiania er praktisk orientert, noe som gjør våre studenter ettertraktede på arbeidsmarkedet, også før de er ferdig utdannet. Studentenes egne foreninger gjør at man kan knytte tette bånd over felles interesser, mens inkubatorer som Loftet og Bryggeriet gjør at vi har et yrende og inspirerende miljø for studentenes egne bedrifter.

Slik er søknadsprosessen

Her finner du viktig informasjon om søknadsprosessen og hvordan du best kan forberede deg til studiestart. 
  • Viktige frister

    Søknadsfristen er 15. april. Dokumentasjonsfrist for vitnemål og attester er 15. juli. 
  • Behandlingstid

    For studier med rullerende opptak mottar du et betinget studietilbud i løpet av 1-3 dager etter søknad, dersom det er ledige plasser på programmet du har søkt. 
  • Slik søker du

    På Min Side for søkere, aksepterer du tilbudet og laster opp nødvendig dokumentasjon på dine kvalifikasjoner.
  • Semesterregistring

    Du må registrere deg for semesteret i StudentWeb. Dette er et krav for å få utbetaling fra Lånekassen.
  • SiO (Oslo) og Sammen (Bergen)

    SiO og Sammen tilbyr boliger, helsetjenester, barnehage, treningssenter og mye mer til sine medlemmer.
  • Lånekassen

    Alle våre studier er offentlig godkjent og gir rett til å søke lån og stipend fra Lånekassen.
  • Støtte og tilrettelegging

    Som student kan du få rådgivning, tilrettelegging og oppfølging på studierelaterte spørsmål og utfordringer. Vi har taushetsplikt.
  • Mitt Kristiania

    Her finner du timeplan, pensum, tjenester og alle andre verktøy du trenger som student.
  • Studentbevis

    Studentbevis er ditt adgangskort til campus, betalingskort på printere og lånekort på vårt bibliotek. Dette får du i våre resepsjoner (unntatt i Brenneriveien).

Hva lurer du på?

Våre studentambassadører svarer deg gjerne – på chat, telefon, e-post eller video.

Ofte stilte spørsmål

Les mer om våre studenter