Bachelor - Bergen og Oslo
Digital markedsføring og salgsledelse
Dette er en internasjonalt anerkjent bachelorgrad, som gir deg gode jobbutsikter. Med kompetanse innen både digital markedsføring og salg blir du ettertraktet i en rekke spennende bransjer.
- Høyskolen Kristiania
- Studier
- Bachelor
- Digital markedsføring og salgsledelse
Dette studiet har rullerende opptak
Du kan søke opptak så lenge det er ledige plasser igjen.
Alle bedrifter og organisasjoner har noe de vil selge, enten det er varer, tjenester eller argumenter. Moderne salg handler ikke om å få folk til å kjøpe noe de ikke trenger, men om å finne eller skape løsninger og muligheter.
Denne bachelorgraden er internasjonalt anerkjent. Dette er den eneste utdanningen i Skandinavia som nådde opp på listen over beste salgsutdanninger i verden, og en av få i Europa. Med denne utdanningen stiller du sterkt i kampen om jobbene. Mange bedrifter, som Coca-Cola Norge og Visma, henvender seg til oss for å rekruttere kandidater fra nettopp dette studiet.
Hva lærer du?
Studiets kombinasjon av markedsføringsfag og salgsledelse gir deg nyttig kunnskap og bred innsikt. Dette fører til at du blir en ettertraktet kandidat i både det offentlige og det private næringslivet. Du vil blant annet lære mye om:
- Digital markedsføring
- Digitale salgsverktøy og relasjonsmarkedsføring
- Salgsledelse
- Markedsføring og forbrukeratferd
- Salgspsykologi og kundeopplevelse
Etter studiet har du kompetansen som trengs for å bli en profesjonell salgsleder i B2B-markedet. Dette innebærer å utvikle gode salgsstrategier, organisere, lede og måle et salgsapparat. Studiet gir det oppdatert kunnskap om både merkevare og salg, og kompetansen din kan brukes innen begge områder.
Du vil gjennom studietiden møte dyktige forelesere med lang erfaring fra kjente bedrifter og tung akademisk bakgrunn. Næringslivsledere fra kjente, store bedrifter som Schibsted, IKEA, Flytoget og SAS benyttes ofte som gjesteforelesere.
Hva kan du bli?
Denne bachelorgraden byr på karrieremuligheter innen markedsføring og salgsledelse. Det er spennende tider for dyktige selgere. I følge Samfunnsøkonomisk analyse vil sysselsatte i salgsyrker trolig vokse med hele 18 % innen 2030.
Studiet kvalifiserer deg til en mengde spennende jobber i bedriftsmarkedet, der du blir en problemløser for kundene og deres bedrifter. Med denne bachelorgraden stiller du derfor sterkt på arbeidsmarkedet og har et bredt spekter av jobbmuligheter. Etter studiet kan du for eksempel jobbe som:
- Key Account Manager (KAM), blant annet med ansvar for å utvikle strategiske samarbeid med eksisterende kunder og opprette nye gode kundeforhold.
- Salgssjef, med ansvar for bedriftens overordnede salgsvirksomhet og med ansvar for å lede og videreutvikle salgsteamet.
- Markedssjef, blant annet med ansvar for markedsavdelingen og for å utvikle gode kunderelasjoner. Markedsjefen er også ofte en del av bedriftens ledergruppe.
- Produktsjef, blant annet med ansvar for design, lansering og salgskampanjer for et bestemt produkt/en bestemt produktlinje.
- Selger, blant annet med ansvar for å representere selskapet slik at produktene blir solgt, enten til markedet, til private eller til offentlige virksomheter.
- Forretningsutvikler, med arbeidsoppgaver som å vurdere og analysere markedet, markedsmuligheter, kunder og konkurrenter, samt å etablere nye virksomheter/forretningsenheter, skrive forretningsplaner og utforme konkrete forretningsmodeller.
Tidligere studenter har blant annet fått jobb i IKEA, Visma, Dagens Næringsliv, Tesla Motors og Vinmonopolet.
Content Card With Image (Double): To artikler
-
Dette sier han om studiet!
Slik fikk han drømmejobben innen salgsledelse
Andreas studerte markedsføring og salgsledelse med ett mål for øyet: å lande en god salgsjobb. Nå jobber han i Microsoft.Dette sier han om studiet! -
Les mer om studietiden her!
Markedsføring og salg er hemmeligheten for alle som vil påvirke
- Alle bedrifter og organisasjoner har problemer som må løses. Nøkkelen er å være god på salg, sier Kristoffer Sneddon.Les mer om studietiden her!
Slik er det å være Kristiania-student
Dette studiet får år etter år strålende tilbakemeldinger i Studiebarometeret. Som markedsføringsstudent på Høyskolen Kristiania vil du være en del av et yrende og utviklende fagmiljø, hvor markedsføring sees fra flere perspektiver. Du vil ha muligheten til å bli kjent med studenter fra andre studier, og bygge nettverk allerede under studiene. Vi jobber tett på bransjen, og du vil være godt rustet til å tre ut i arbeidslivet etter endt utdanning.
Vi vet at det å være student handler om mye mer enn å studere. Derfor jobber vi hele tiden med å ivareta studentene våre, både gjennom sosiale arrangementer, foreninger og tett oppfølging. Hos oss kan du bli med på alt fra konserter og fester, til filmvisninger og sosiale hyggekvelder. Målet vårt er at alle skal få en spennende studiehverdag – også utenfor klasserommet.
Studiedetaljer

Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne!
Flere artikler fra Bachelor i digital markedsføring og salgsledelse
- Bachelor i markedsføring og salgsledelseLes mer
Kristiania-studenter konkurrerer med Europas største salgstalenter
Slik knakk bergensstudentene koden og vant salgskonkurransen, her er deres beste salgstips! - Bachelor i markedsføring og salgsledelseLes mer
Fra student til spennende jobb som markedsfører
Drømmer du om en karriere innen markedsføring? Møt fire markedsføringstopper som gjorde suksess etter studiene ved Høyskolen Kristiania og les deres beste karrieretips! - Bachelor i markedsføring og salgsledelseLes mer
– Trygt studentmiljø på Kristiania
– På Kristiania er det plass til alle typer mennesker, sier fagskolestudenten Isac Kvello. - Bachelor i markedsføring og salgsledelseLes mer
Cedric fikk drømmejobben i Huawei
Cedric Hauge kapret en jobb hos den verdenskjente teknologigiganten Huawei. Han deler gjerne sine tips til å tre inn i arbeidslivet etter studiene.

Søk på Bachelor i markedsføring og salgsledelse
Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.