Studenter diskuterer rundt et bord. Bachelor i ledelse og servicestrategi ved Høyskolen Kristiania.
Studielengde:3 år

Ledelse og service­strategi

Vil du ha kompetanse alle bransjer i privat og offentlig sektor skriker etter? Ta en fremtidsrettet utdanning hvor du lærer å lede, ha personalansvar og utvikle verdiskapende tjenester.
OpptakÅpent
Studenter diskuterer rundt et bord. Bachelor i ledelse og servicestrategi ved Høyskolen Kristiania.

Nøkkelinformasjon

  • Bachelor
  • Høst 2023
  • Heltid
  • 180 studiepoeng
  • Oslo
  • 3 år
  • Norsk

Hva lærer du?

Du har sikkert prøvd tjenester som Vipps, Foodora, Tise eller Pasientsky. Slike tjenester og opplevelser kommer ikke av seg selv, og er resultat av god planlegging. På dette studiet lærer du å se behovene til ulike kunder og brukere, og designe servicekonsepter, kundereiser og tjenester som folk kan ha nytte og glede av.

Ledelsesfag gjør deg god på å legge solide planer for organisasjoner. Gjennom utdanningen får du i tillegg kunnskap og verktøy du kan ta i bruk i arbeidslivet fra første dag. Slik lærer du å utvikle tjenester og distribuere dem gjennom riktige kanaler – til riktig pris og riktig kvalitet.

Du kommer til å få innsikt i både operasjonell- og strategisk ledelse, markedsføring, kommunikasjon og digital forretningsforståelse.

Studiemodell

Studiemodellen er et utdrag av programbeskrivelsen. Den gir deg en oversikt over obligatoriske emner og hvilke muligheter du har for praksis, utveksling og spesialisering. Bachelorgraden går over tre studieår. Hvert studieår er delt opp i to semestre. Vi tar forbehold om endringer.
Totalt 180 studiepoeng
60 studiepoeng
1. semester
2. semester

Hva kan du bli?

Danilo Torres utenfor Kristiania.

Allerede før Danilo startet på Kristiania hadde han drømmejobben i sikte – Coor SM.

Møt fagmiljøet

  • Slik jobber vi

    Vi bygger klassekultur fra starten av. Målet er at alle skal kjenne alle og ta vare på hverandre. Vi som studerer serviceledelse vet hva som kreves i sannhetens øyeblikk og møter hverandre med et smil. Det legges opp til mange ulike faglige grupperinger og praktisk arbeid der samhandling står i fokus. To dager med workshop i kontinuerlige forbedringer gir også sertifisering i LEAN-metodikk.  Bachelorprogrammet ligger i toppskiktet på studiebarometeret.
Jeg har 25 års erfaring fra ulike lederroller og servicenæringer. Jeg brenner for å skape gode læringsmiljøer der studenter får både faglig og personlig utvikling, og vil gjerne at du kontakter meg dersom du har spørsmål om utdanningen.

Slik er søknadsprosessen

Her finner du viktig informasjon om søknadsprosessen og hvordan du best kan forberede deg til studiestart. 

  • Viktige frister

    Søknadsfristen er 15. april 2023. Dokumentasjonsfrist for vitnemål og attester er 1. juli 2023. Merk at 15. april 2023 er på en lørdag.

  • Behandlingstid

    For studier med rullerende opptak mottar du et betinget studietilbud i løpet av 1-3 dager etter søknad, dersom det er ledige plasser på programmet du har søkt. 

  • Slik søker du

    På Min Side for søkere, aksepterer du tilbudet og laster opp nødvendig dokumentasjon på dine kvalifikasjoner.

  • Semesterregistring

    Du må registrere deg for semesteret i StudentWeb. Dette er et krav for å få utbetaling fra Lånekassen.

  • SiO (Oslo) og Sammen (Bergen)

    SiO og Sammen tilbyr boliger, helsetjenester, barnehage, treningssenter og mye mer til sine medlemmer.

  • Lånekassen

    Alle våre studier er offentlig godkjent og gir rett til å søke lån og stipend fra Lånekassen.

  • Støtte og tilrettelegging

    Som student kan du få rådgivning, tilrettelegging og oppfølging på studierelaterte spørsmål og utfordringer. Vi har taushetsplikt.

  • Mitt Kristiania

    Her finner du timeplan, pensum, tjenester og alle andre verktøy du trenger som student.

  • Studentbevis

    Studentbevis er ditt adgangskort til campus, betalingskort på printere og lånekort på vårt bibliotek. Dette får du i våre resepsjoner (unntatt i Brenneriveien).

Hva lurer du på?

Våre studentambassadører svarer deg gjerne – på chat, telefon, e-post eller video.

Ofte stilte spørsmål

Les mer om våre studenter