- Høyskolen Kristiania
- Schools og institutter
- School of Arts, Design, and Media
- Westerdals institutt for kreativitet, fortelling og design
Westerdals institutt for kreativitet, fortelling og design
Kjernen i Westerdals institutt for kreativitet, fortelling og design ligger i å utvikle og formidle et budskap, uansett om det er gjennom ord, tekst, bilde, design eller i det tredimensjonale rommet.
Under fagområdene kreativitet, fortelling og design ligger fellesnevnere som kreativitet, strategi, problemløsing, ideutvikling, formidling, konseptutvikling og visualisering.
Dette er noe som ligger forankret i alle studieprogrammene og danner det faglige grunnlaget. Alle studieprogrammene har en praktisk rettet profil med det teoretiske, metodiske og vitenskapelige som en grunnpilar. På instituttet handler det om å kommunisere på forskjellige plattformer eller arenaer for å skape forandring gjennom en god løsning og opplevelser.
Ansatte
Adeline Hvidsten
- Førsteamanuensis
Høyskolen Kristiania
Westerdals institutt for kreativitet, fortelling og design
Adeline HvidstenAnna Kirah
- Høyskolelektor
Høyskolen Kristiania
Westerdals institutt for kreativitet, fortelling og design
Anna KirahBård Torgersen
- Førsteamanuensis
Høyskolen Kristiania
Westerdals institutt for kreativitet, fortelling og design
Bård TorgersenChristin Staubo
- Høyskolelektor
Høyskolen Kristiania
Westerdals institutt for kreativitet, fortelling og design
Christin StauboEllen Ørpen Simonsen
- Høyskolelærer
Høyskolen Kristiania
Westerdals institutt for kreativitet, fortelling og design
Ellen Ørpen SimonsenErik Tandberg
- Høyskolelektor
Høyskolen Kristiania
Westerdals institutt for kreativitet, fortelling og design
Erik TandbergFredrik Eive Refsli
- Førsteamanuensis
Høyskolen Kristiania
Westerdals institutt for kreativitet, fortelling og design
Fredrik Eive RefsliHanne Kirsti Øverland
- Høyskolelektor
Høyskolen Kristiania
Westerdals institutt for kreativitet, fortelling og design
Hanne Kirsti Øverland
Forskningsprosjekter
The purpose of the project is to test out the theoretical model of fashion spaces as an eventual method to translate fashion into the place and define a new typology of spaces based on the collaboration partner / a case study of the International Library of Fashion Research.
Outgoing research with the objective of the printed publication with main objective to give more weight to a fashion show as an ‘artifact’, reconnoitering this as a part of architectural practice in architectural writing. The project is documenting the inside of the collaboration process between the most remarkable creators of our time in architecture and fashion, such as Rotterdam-based architect office OMA/AMO, led by Dutch architect Rem Koolhaas, and Milan-based fashion house Prada, led by...
Studier
- Art Direction
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Eksponeringsdesign
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Grafisk design
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Interiørarkitektur
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Tekst og skribent
- Oslo
- Bachelor
- Heltid
- Tjenestedesign
- Oslo
- Bachelor
- Heltid