5353 - Nettstudium emne
Arbeidslivspedagogikk
Hvordan skaper vi læring som faktisk gjør en forskjell i arbeidslivet? Dette emnet gir deg verktøyene til å utvikle og lede læringsprosesser som gir varig kompetanse og utvikling.
Emnet åpner i Canvas i løpet av august.
I dette emnet lærer du hvordan læring skjer i arbeidslivet, hvordan kompetanse utvikles og hva som skal til for å skape gode læringsprosesser på arbeidsplassen. Vi utforsker hvordan læring kan knyttes både til strategiske mål og individuelle behov, og hvordan du kan tilrettelegge for utvikling i en verden i endring.
Arbeidslivspedagogikk består av følgende temaer:
- Læringens betydning i arbeidslivet
- Kompetanse, kunnskap og klokskap
- Strategisk og dynamisk kompetanseutvikling
- Forstå behov og designe læring
- Motivasjon og kultur på arbeidsplassen
- Skape læringskultur og muliggjøre utvikling
Hva lærer du?
Etter å ha gjennomført emnet vil du:
- Forstå sentrale teorier og modeller for kunnskapsarbeid, kompetanseutvikling og arbeidsplasslæring
- kunne analysere hvordan læring skjer på individ-, gruppe- og organisasjonsnivå
- kunne anvende teorier om læring og kompetanseutvikling på praktiske problemstillinger
- kunne planlegge, designe og legge til rette for lærings- og utviklingsprosesser i arbeidslivet
- Reflektere kritisk over hvordan læring og kompetanseutvikling kan styrkes i organisasjoner
- kunne vise profesjonell bevissthet rundt etiske problemstillinger knyttet til læring og utvikling
Hvem passer emnet for?
Dette emnet passer for deg som:
- Jobber med læring, ledelse og HR, eller andre områder i arbeidslivet hvor læring er sentralt
- Ønsker å skape bedre læringsprosesser på arbeidsplassen
- Vil lære hvordan du designer læring som skaper reell utvikling
- Er nysgjerrig på hvordan pedagogiske prinsipper kan brukes i arbeidslivet
- Ønsker faglig påfyll og praktiske verktøy for å utvikle mennesker og organisasjoner
Emne detaljer
Arbeidslivspedagogikk
Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.