6257 - Nettbasert emne
Metode 3 markedsanalyse kvalitativ
Markedsanalyse kvalitativ metode skal gi deg innsikt i ulike kvalitative fremgangsmåter og analyser, og hvordan disse kan benyttes og kvalitetssikres i praksis.
Markedsanalyse kvalitativ metode skal lære deg å være kritisk til egen og andres forskning og markedsundersøkelser. Videre skal du bli mer oppmerksom på å benytte riktig fremgangsmåte ved innsamling og analyse av empiri. Til slutt skal du lære å være mer aktpågivende ved bruk av kilder, både i form av kildekritikk og ved henvisning til kilder i akademisk arbeid.
Markedsanalyse kvalitativ metode består av følgende tema:
Fellesdel
- Hvorfor metode?
- Etiske og praktiske avveininger
- Metodedebatten
- Problemstilling
- Forskningsdesign
- Hva slags data skal vi samle inn?
- Tolkning og konklusjon
- Rapportering
- Hvordan skrive en akademisk oppgave (bacheloroppgaven)
Kvalitativ del
- Kvalitative undersøkelser
- Design og gjennomføring
- Forskningsstrategier
- Datainnsamling
- Analyse
- Evaluering av kvalitative analyser
- Etiske refleksjoner
Læringsutbytte
Markedsanalyse kvalitativ metode skal gi deg en forståelse av fordeler og ulemper ved kvalitative metoder. Du skal også lære hvordan problemstilling, teoriforankring, datainnsamlingsmetode og analyseteknikker påvirker undersøkelsens gyldighet.
Metode 3 markedsanalyse kvalitativ
Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.