6023 - Nettstudium emne
Metode II: Markedsanalyse og kvalitative metoder
Vil du beherske kvalitative metoder for å forstå komplekse markeder og organisasjoner? I dette emnet får du en forståelse av forskningsprosessen, fra å lage en problemstilling til å samle inn, analysere og rapportere data.
Metode II: Markedsanalyse og kvalitative metoder gir deg en solid innføring i hele forskningsprosessen fra å formulere en presis problemstilling, til å samle inn, analysere og rapportere kvalitativt datamateriale.
Du vil få innsikt i:
-
hvordan kvalitative metoder anvendes i markeds- og organisasjonsforskning
-
fordeler og begrensninger ved ulike kvalitative tilnærminger
-
bruk av relevante teknikker for datainnsamling og dataanalyse
-
hvordan metodiske valg påvirker kvaliteten og gyldigheten av forskningen
Et sentralt fokus er hvordan alle trinn i prosessen henger sammen for å sikre pålitelige funn.
Hva lærer du?
I dette emnet vil du lære å samle inn og analysere kvalitativt datamateriale, forstå forskningsdesign, og presentere analysefunn i en profesjonell rapport.
Etter å ha fullført emnet vil du kunne:
-
samle inn og analysere kvalitativt datamateriale
-
forstå sammenhengen mellom problemstilling, forskningsdesign, datainnsamling og analyse
-
gjennomføre en kvalitativ analyse og presentere resultatene i en profesjonell rapport

Hvem passer studiet for?
Dette emnet passer for deg som ønsker å styrke dine metodiske ferdigheter innen markeds- og organisasjonsforskning, enten du studerer videre eller allerede jobber i en virksomhet der innsikt og analyse er viktig for beslutningsgrunnlaget.
Få kontroll over innsikt og analyse og styrk din kompetanse. Søk nå!