6023 - Nettstudium emne

Metode II: Markedsanalyse og kvalitative metoder

Vil du beherske kvalitative metoder for å forstå komplekse markeder og organisasjoner? I dette emnet får du en forståelse av forskningsprosessen, fra å lage en problemstilling til å samle inn, analysere og rapportere data.

Nivå
Bachelor
Studiested
Nettstudium
Studiepoeng
7,5
Pris
kr 12 700
Antall innsendinger
2
Opptakskrav
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
6023
Språkvalg
Norsk
Emnebeskrivelse
Ingen beskrivelse

Metode II: Markedsanalyse og kvalitative metoder gir deg en solid innføring i hele forskningsprosessen fra å formulere en presis problemstilling, til å samle inn, analysere og rapportere kvalitativt datamateriale.

Du vil få innsikt i:

  • hvordan kvalitative metoder anvendes i markeds- og organisasjonsforskning

  • fordeler og begrensninger ved ulike kvalitative tilnærminger

  • bruk av relevante teknikker for datainnsamling og dataanalyse

  • hvordan metodiske valg påvirker kvaliteten og gyldigheten av forskningen

Et sentralt fokus er hvordan alle trinn i prosessen henger sammen for å sikre pålitelige funn.

Hva lærer du?

I dette emnet vil du lære å samle inn og analysere kvalitativt datamateriale, forstå forskningsdesign, og presentere analysefunn i en profesjonell rapport.

Etter å ha fullført emnet vil du kunne:

  • samle inn og analysere kvalitativt datamateriale

  • forstå sammenhengen mellom problemstilling, forskningsdesign, datainnsamling og analyse

  • gjennomføre en kvalitativ analyse og presentere resultatene i en profesjonell rapport

Bildelenke til kontaktside.

Noe du lurer på?

Vi svarer på det meste om nettstudier, opptakskrav og mer.

Spør oss her!

Hvem passer studiet for?

Dette emnet passer for deg som ønsker å styrke dine metodiske ferdigheter innen markeds- og organisasjonsforskning, enten du studerer videre eller allerede jobber i en virksomhet der innsikt og analyse er viktig for beslutningsgrunnlaget.

Få kontroll over innsikt og analyse og styrk din kompetanse. Søk nå!

Praktisk informasjon

Emne detaljer

Dette emnet inngår i
  • HR og personalledelse
  • HR, ledelse og organisasjon
  • Administrasjon og ledelse
  • Enkeltemner fleksibel start og slutt