7139 - Nettstudium emne

Internkommunikasjon, kultur og tillit

Hvordan bygger man en sterk organisasjonskultur preget av tillit og effektiv samhandling? Med dette emnet får du innsikten og verktøyene du trenger for å styrke den interne kommunikasjonen i en organisasjon – en avgjørende faktor for trivsel, samarbeid og måloppnåelse.

Nivå
Bachelor
Studiested
Nettstudium
Studiepoeng
7,5
Pris
kr 12 700
Antall innsendinger
2
Opptakskrav
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
7139
Språkvalg
Norsk
Emnebeskrivelse
Ingen beskrivelse

God internkommunikasjon handler om å lede, motivere og bygge kultur. Dette emnet gir deg innsikten, metodene og verktøyene du trenger for å utvikle en internkommunikasjonspraksis som skaper verdier og utvikling i en organisasjon.

Gjennom konkrete teorier og praktiske eksempler lærer du hvordan kommunikasjon kan brukes strategisk for å styrke samarbeid, håndtere endringer, løse konflikter og bygge tillit. Du lærer også hvordan kommunikasjon påvirker – og påvirkes av – organisasjonskultur, og hvordan du kan bruke dette samspillet til å skape et bedre arbeidsmiljø og mer effektive team.

Hva lærer du?

I dette emnet vil du lære hvordan internkommunikasjon kan brukes strategisk i organisasjoner. Du får innsikt i teori, praktiske ferdigheter og kompetanse til å utvikle og analysere interne kommunikasjonsprosesser.

Etter endt emne skal du ha tilegnet deg:

  • kunnskaper som gir deg innsikt i det teoretiske fundamentet for internkommunikasjon

  • ferdigheter som setter deg i stand til å utvikle en plan for internkommunikasjon i en organisasjon

  • kompetanse til å forstå, analysere og bruke internkommunikasjon som et strategisk verktøy

Bildelenke til kontaktside.

Noe du lurer på?

Vi svarer på det meste om nettstudier, opptakskrav og mer.

Spør oss her!

Hvem passer studiet for?

Dette emnet passer for deg som:

  • ønsker å ta en mer aktiv rolle i utviklingen av organisasjonskultur

  • har ansvar for internkommunikasjon, HR, ledelse eller endringsarbeid

  • vil forebygge misforståelser og bygge tillit i team og organisasjoner

  • ønsker å bruke kommunikasjon som et konkret og effektivt lederverktøy

Gjør kommunikasjon til ditt sterkeste verktøy for å bygge kultur, lede endring og skape tillit. Søk nå!

Praktisk informasjon

Emne detaljer

Dette emnet inngår i
  • PR og kommunikasjon
  • Helserett og ledelse
  • Enkeltemner fleksibel start og slutt

Internkommunikasjon, kultur og tillit

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.