Kvinnelig nettstudent leser pensum med en klassekamerat

Årsstudium - Nettstudium

Innholdsmarkedsføring

Lær effektiv innholdsmarkedsføring! Dette årsstudiet kombinerer fagområdene journalistikk og markedskommunikasjon, som gir deg bred og allsidig kompetanse.

Studiested
Nettstudium
Oppstart
Hver dag, hele året
Mulig grad
Årsstudium
Studiepoeng
60
Gjennomføring
Heltid \ Deltid
Språk
Norsk
Opptakskrav
Pris
Se pris per emne
Programbeskrivelse
Ingen beskrivelse
Med forbehold om endringer

Få 15 % rabatt på alle nettstudier*

Bruk kode SOMMER15 når du bestiller.

Les om vilkårene her

Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring, også kalt content marketing, går ut på å produsere fengende kommersielt innhold til kampanjer og annen markedskommunikasjon. Innholdet, enten det er ment for egne eller eksterne kanaler, skal støtte opp om bedriftens eller organisasjonens kommunikasjons- og markedsmål.

Innholdsmarkedsførere skiller seg fra andre markedsførere ved at de bruker journalistiske og fortellende metoder og teknikker i kommunikasjonen. Studiet er praktisk rettet og kombinerer fagområdene journalistikk og markedskommunikasjon. Dette gir deg bred og relevant kompetanse for å kunne jobbe som innholdsmarkedsfører. 

Arbeidet kan deles inn i fire hovedområder:

  • Produksjon av innhold til bedrifter og organisasjoners egne kanaler
  • Produksjon av innhold til eksterne kanaler
  • Produksjon av innhold for kunder i nettaviser og andre digitale kanaler
  • Produksjon av innhold for kunder til både eksterne og interne kanaler

Hva lærer du? 

Studiet gir deg praktiske og teoretiske kunnskaper for å kunne jobbe med innholdsmarkedsføring i bedrifter, organisasjoner, nettaviser og byråer.

Du lærer blant annet:

  • å bruke gode historier som verktøy for å selge produkter og tjenester
  • å bruke kreative og journalistiske teknikker i formidlingen
  • å fortelle historier ved hjelp av foto og video
  • forståelse for markedsføring
  • hvordan du når frem til aktuelle målgrupper

Arbeidslivet skriker etter gode innholdsmarkedsførere – og dette er grunnen.

Les hvorfor content marketing er så viktig!
Foto av kvinne med fotoapparat.

Jobbmuligheter 

Studiet kvalifiserer for arbeide med innholdsmarkedsføring i bedrifter og organisasjoner, i offentlige etater, i nettaviser og i ulike typer byråer. Du kan jobbe i små bedrifter eller i store selskaper.

Innholdsmarkedsføring brukes i økende grad av en rekke aktører i næringslivet, i ulike typer organisasjoner og i det offentlige. Enten du vil jobbe strategisk med markedsføring eller praktisk med produksjon til konkrete kampanjer, er årsstudiet i innholdsmarkedsføring et ypperlig alternativ.

Praktisk informasjon

Studiedetaljer

Studentambassadør, klar til å besvare dine spørsmål!

Spør oss

Har du spørsmål om våre nettstudier, søknadsprosessen, opptakskrav eller hvordan det faktisk er å studere? Bestill en uforpliktende studieveiledning her!
Les mer
Studieoppsett
60 studiepoeng kjerneemne
Heltid
Ca. 40 timers studier per uke

30 studiepoeng per semester

Totalt 2 semestere over 1 år

Deltid
Ca. 20 timers studier per uke

15 studiepoeng per semester

Totalt 4 semestere over 2 år

Enkeltemne
10-40 timers studier per uke

7.5-30 studiepoeng per semester

Nettstudier er lagt opp til å være så fleksibelt som overhodet mulig, slik at du kan studere når du vil, hvor du vil og i det tempoet du vil. Studiet er presentert avhengig av om du ønsker å gjennomføre på heltid, deltid eller i ditt eget tempo (enkeltemner). Emnene er ordnet i anbefalt rekkefølge.

Vi anbefaler at du kun melder deg opp til emner du ønsker å ta semester for semester.

Studieplanlegger

Velg deltid hvis du har opptil 20 timer å studere hver uke

Sammendrag

Sammendrag

Sammendrag

Legg til emner for å fortsette
Totalt 0 studiepoeng0