Årsstudium - Nettstudium
Innholdsmarkedsføring
Lær effektiv innholdsmarkedsføring! Dette årsstudiet kombinerer fagområdene journalistikk og markedskommunikasjon, som gir deg bred og allsidig kompetanse.
Hva er innholdsmarkedsføring?
Innholdsmarkedsføring, også kalt content marketing, går ut på å produsere fengende kommersielt innhold til kampanjer og annen markedskommunikasjon. Innholdet, enten det er ment for egne eller eksterne kanaler, skal støtte opp om bedriftens eller organisasjonens kommunikasjons- og markedsmål.
Innholdsmarkedsførere skiller seg fra andre markedsførere ved at de bruker journalistiske og fortellende metoder og teknikker i kommunikasjonen. Studiet er praktisk rettet og kombinerer fagområdene journalistikk og markedskommunikasjon. Dette gir deg bred og relevant kompetanse for å kunne jobbe som innholdsmarkedsfører.
Arbeidet kan deles inn i fire hovedområder:
- Produksjon av innhold til bedrifter og organisasjoners egne kanaler
- Produksjon av innhold til eksterne kanaler
- Produksjon av innhold for kunder i nettaviser og andre digitale kanaler
- Produksjon av innhold for kunder til både eksterne og interne kanaler
Hva lærer du?
Studiet gir deg praktiske og teoretiske kunnskaper for å kunne jobbe med innholdsmarkedsføring i bedrifter, organisasjoner, nettaviser og byråer.
Du lærer blant annet:
- å bruke gode historier som verktøy for å selge produkter og tjenester
- å bruke kreative og journalistiske teknikker i formidlingen
- å fortelle historier ved hjelp av foto og video
- forståelse for markedsføring
- hvordan du når frem til aktuelle målgrupper
Arbeidslivet skriker etter gode innholdsmarkedsførere – og dette er grunnen.

Jobbmuligheter
Studiet kvalifiserer for arbeide med innholdsmarkedsføring i bedrifter og organisasjoner, i offentlige etater, i nettaviser og i ulike typer byråer. Du kan jobbe i små bedrifter eller i store selskaper.
Innholdsmarkedsføring brukes i økende grad av en rekke aktører i næringslivet, i ulike typer organisasjoner og i det offentlige. Enten du vil jobbe strategisk med markedsføring eller praktisk med produksjon til konkrete kampanjer, er årsstudiet i innholdsmarkedsføring et ypperlig alternativ.
Praktisk informasjon
Studiedetaljer

Spør oss
Nettstudier er lagt opp til å være så fleksibelt som overhodet mulig, slik at du kan studere når du vil, hvor du vil og i det tempoet du vil. Studiet er presentert avhengig av om du ønsker å gjennomføre på heltid, deltid eller i ditt eget tempo (enkeltemner). Emnene er ordnet i anbefalt rekkefølge.
Vi anbefaler at du kun melder deg opp til emner du ønsker å ta semester for semester.
Studieplanlegger
Sammendrag
Sammendrag
Sammendrag
1. semester
15 studiepoeng kjerneemner2. semester
15 studiepoeng kjerneemner4. semester
15 studiepoeng kjerneemner