7200 - Nettbasert emne

Introduksjon til innholdsmarkedsføring

Dette emnet gir deg en innføring i innholdsmarkedsføring som fagområde, teoretisk og praktisk.

Studiested
Nett
Studiepoeng
7,5
Pris
kr 11 250
Antatt tidsbruk
210 timer
Antall innsendinger
2
Opptakskrav
Tilgang til læringsportal
18 måneder
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
7200
Emnebeskrivelse

Du lærer blant annet om innholdsmarkedsføringens historie, innholdsmarkedsføring som strategisk virkemiddel i markedsføringen, markedsføringspremisser, journalistiske premisser, innholdsstrategi, innholdstaktikk og etiske problemstillinger.

Introduksjon til innholdsmarkedsføring består av følgende tema:

  • Innføring i innholdsmarkedsføring som fagområde, teoretisk og praktisk
  • Innholdsmarkedsføringens historie
  • Innholdsmarkedsføring som strategisk virkemiddel i markedsføring
  • Markedsføringspremisser
  • Journalistiske premisser
  • Innholdsstrategi og taktikk
  • Introduksjon til historiefortelling og produksjon av innhold
  • Etiske problemstillinger

Læringsutbytte

Skal du bli en god innholdsmarkedsfører, må du treffe riktig målgruppe med riktig budskap på de riktige plattformene, og få den effekten annonsøren har satt seg som mål.

Å bygge merkekjennskap, merkekunnskap og merkelojalitet er en lang prosess i merkevarebygging, og det finnes mange måter å kommunisere med forbrukeren på for å bidra til det.

I dette emnet vil du lære hvordan du med innholdsmarkedsføring kan bidra i til å skape attraktivt medieinnhold.

Emne detaljer

Introduksjon til innholdsmarkedsføring

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.