2205 - Nettstudium emne

Markedskommunikasjon - fullfinansiert

Gjennom emnet vil du lære å planlegge og gjennomføre bedriftens kommunikasjon med markedet.

Nivå
Bachelor
Studiested
Nettstudium
Studiepoeng
7,5
Antall innsendinger
2
Opptakskrav
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
2205
Emnebeskrivelse
Ingen beskrivelse

Gratis videreutdanning

Dette emnet er gratis for deg som er permittert eller arbeidssøkende. Du kan melde deg på inntil 15 studiepoeng og velg dagens dato som oppstartsdato.

Les mer her

Du vil gå gjennom ulike faser og steg for å planlegge markedskommunikasjon, og du vil lære om alternative kommunikasjonstiltak du kan velge blant. Et sentralt mål i emnet er at du skal forstå de grunnleggende prinsippene om hvordan markedskommunikasjon virker og påvirker kundene.

Markedskommunikasjon gir deg en bred innføring i de aktiviteter og prosesser som inngår i planleggingen og gjennomføringen av bedriftens kommunikasjon med markedet.

Markedskommunikasjon består av følgende tema:

  • Introduksjon av markedskommunikasjon  
  • Hvordan virker markedskommunikasjon?
  • Kommunikasjonsutvikling
  • Hovedmålsettinger og strategiske rammer
  • Valg av kommunikasjonsmålgruppe
  • Kommunikasjonsmålgruppens informasjonsprosessering
  • Kommunikasjonsstrategi
  • Mediestrategi
  • Kreative strategier og budskapsutvikling
  • Medier
  • Kommunikasjonstiltak

Læringsutbytte

Etter gjennomført emne skal du være i stand til å planlegge kommunikasjonstiltak rettet mot bestemte kommunikasjonsmålgrupper. Det betyr at du skal kunne velge kommunikasjonsmålgruppe og forstå målgruppens informasjonsprosessering, kunne utvikle en kommunikasjons- og mediestrategi, kjenne til ulike strategier for kreativ budskapsutvikling og kunne velge blant ulike typer kommunikasjonstiltak.

Emne detaljer