2216 - Nettstudium emne

Markedsføring - fullfinansiert

Emnet fokuserer på forståelsen av sentrale begreper og modeller innenfor markedsføring og markedsføringsledelse.

Nivå
Bachelor
Studiested
Nettstudium
Studiepoeng
7,5
Antall innsendinger
3
Opptakskrav
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
2216
Emnebeskrivelse
Ingen beskrivelse

Gratis videreutdanning

Dette emnet er gratis for deg som er permittert eller arbeidssøkende. Du kan melde deg på inntil 15 studiepoeng og velg dagens dato som oppstartsdato.

Les mer her

Målet med emnet er å gi en grunnleggende innføring i markedsføringsfaget og i markedsføringsledelse – og vise betydningen av å være markedsorientert.

Denne kunnskapen vil også danne et grunnlag som andre fag bygger videre og gi studenten et rammeverk for forstå sammenhengen med andre bedriftsøkonomiske emner.

Målet med emnet er å gi studentene en grunnleggende forståelse for alle fagområdene som inngår i en bedrifts markedsføring mot forbrukere.

Studentene skal forstå og verdsette betydningen av å være markedsorientert – spesielt hvor viktig det er å sette mål og utarbeide planer basert på innsikt i kunders behov og konkurrenters aktiviteter.

Dette emnet gir studentene et rammeverk som vil gjøre det lettere å se hvordan andre fag de tar henger sammen i en helhet.

Markedsføring består av følgende tema:

  • Markedsføringens begreper og perspektiver
  • Markedsorientert ledelse
  • Markedsstrategi og planleggingsprosessen
  • Foretakets mål, visjon og forretningsidé
  • Markedsstrategier
  • Merkevarestrategi og merkevarebygging
  • Situasjonsanalyse
  • Analyse av forbrukermarkeder og forbrukers kjøpsatferd
  • Segmentering og målgruppeutvelgelse
  • Posisjonering og bruk av markedsføringsmiksen
  • Produktutvikling
  • Konkurransestrategier
  • Markedskommunikasjon
  • Kampanjer

Læringsutbytte

I dette emnet vil du få en grunnleggende innføring i begreper, teorier og modeller innen markedsføringsledelse. Dette vil være en ganske bred gjennomgang av mange tema – som også vil danne grunnlaget for videre studier av andre emner og spesialiseringer innenfor markedsføringsfaget.

Emne detaljer