6283 - Nettstudium emne
Forretningsstrategi
Fordypning i forretningsstrategi gir deg kunnskapen du trenger for å utarbeide strategiske analyser i ulike situasjoner.
Fordypning i forretningsstrategi gir deg kunnskapen du trenger for å kunne kombinere og utvikle ulike forretningsmodeller og konsepter, slik at du kan møte utfordringer med spennende, nyskapende og konkurransekraftige løsninger.
Du vil lære mer om omfattende strategisk tenkning, der både kjente og nye teorier, modeller og referanserammer, utnyttes sammen for å møte ulike utfordringer som virksomheter står overfor.
Fordypning i forretningsstrategi består av følgende tema:
- Strategi som begrep – historie, nåtid og fremtid
- Noen endringer og utfordringer som krever strategisk tenkning
- Analyse med et overgripende eksternt fokus
- Analyse av virksomhetens posisjon
- Analyse med et overgripende internt fokus
- Tanker om det å være forretningsorientert
- Serviceorientering av alle virksomheter – alt vi leverer, er tjenester
- Prime Movers – de som endrer bransjene og setter nye standarder
- Kundens rolle og relasjoner – en viktig endringsdriver
- Servicekvalitet og serviceutvikling
- Blue Ocean Strategy
- Strategisk ledelse – foredling og omorientering
- Tilretteleggende ledelse
- Strategisk ledelse og endringsledelse hånd i hånd
- Internmarkedsføring og involvering.
- Visuell ledelse og samspill
NB! Dette emnet er kun tilgjengelig for salg for deg som har startet på Bachelor i administrasjon og ledelse, studieplan 2013. Siste bestillingsmuliget for dette emnet er 31.12.2021
Læringsutbytte
Fordypning i forretningsstrategi gir studentene en fordypning i hvordan du jobber med strategiske analyser, moderne konseptuelle modeller og verktøy for utvikling av forretningsstrategier. De skal også få innsikt i de prosessene du kan bruke for å utvikle, forankre og gjennomføre ulike forretningsstrategier.