6272 - Nettbasert emne

Markedskommunikasjon

Gjennom emnet vil du lære å planlegge og gjennomføre bedriftens kommunikasjon med markedet.

Studiested
Nett
Studiepoeng
7,5
Pris
kr 11 000
Antatt tidsbruk
210 timer
Antall innsendinger
2
Opptakskrav
Ja, se opptaksinformasjon
Tilgang til læringsportal
18 måneder
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
6272
Emnebeskrivelse
Markedskommunikasjon

Du vil gå gjennom ulike faser og steg for å planlegge markedskommunikasjon, og du vil lære om alternative kommunikasjonstiltak du kan velge blant. Et sentralt mål i emnet er at du skal forstå de grunnleggende prinsippene om hvordan markedskommunikasjon virker og påvirker kundene.

Markedskommunikasjon gir deg en bred innføring i de aktiviteter og prosesser som inngår i planleggingen og gjennomføringen av bedriftens kommunikasjon med markedet.

Markedskommunikasjon består av følgende tema:

  • Introduksjon av markedskommunikasjon  
  • Hvordan virker markedskommunikasjon?
  • Kommunikasjonsutvikling
  • Hovedmålsettinger og strategiske rammer
  • Valg av kommunikasjonsmålgruppe
  • Kommunikasjonsmålgruppens informasjonsprosessering
  • Kommunikasjonsstrategi
  • Mediestrategi
  • Kreative strategier og budskapsutvikling
  • Medier
  • Kommunikasjonstiltak

Læringsutbytte

Etter gjennomført emne skal du være i stand til å planlegge kommunikasjonstiltak rettet mot bestemte kommunikasjonsmålgrupper. Det betyr at du skal kunne velge kommunikasjonsmålgruppe og forstå målgruppens informasjonsprosessering, kunne utvikle en kommunikasjons- og mediestrategi, kjenne til ulike strategier for kreativ budskapsutvikling og kunne velge blant ulike typer kommunikasjonstiltak.

Markedskommunikasjon

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.