6340 - Nettstudium emne

Markedsføring

Hva skiller virksomheter som lykkes i markedet fra de som faller gjennom? De forstår kundene sine – og bruker markedsføring som et strategisk verktøy. Dette emnet gir deg innsikten du trenger for å tenke som en markedsfører.

Nivå
Bachelor
Studiested
Nettstudium
Studiepoeng
7,5
Pris
kr 12 700
Antall innsendinger
2
Opptakskrav
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
6340
Språkvalg
Norsk
Emnebeskrivelse
Ingen beskrivelse

Få 15 % rabatt på alle nettstudier*

Bruk kode SOMMER15 når du bestiller.

Les om vilkårene her

Målet med emnet er å gi en grunnleggende innføring i markedsføringsfaget Markedsføring er langt mer enn reklame og kampanjer. Det handler om å forstå hva kundene dine vil ha – før de vet det selv. I dette emnet får du en grunnleggende innføring i hvordan virksomheter arbeider strategisk med markedsføring og markedsføringsledelse.

Du lærer hvorfor det er avgjørende å være markedsorientert, og hvordan mål og planer bør utvikles basert på innsikt i både kunder og konkurrenter. Emnet gir deg et tydelig rammeverk som ikke bare gir deg forståelse for markedsføring, men også hjelper deg å se sammenhengen med andre bedriftsøkonomiske fagområder.

Du får innsikt i:

  • Markedsføringens begreper og perspektiver
  • Markedsorientert ledelse og planleggingsprosessen
  • Foretakets mål, visjon og forretningsidé
  • Markedsstrategier og merkevarebygging
  • Situasjonsanalyse og analyse av forbrukermarkeder
  • Segmentering, målgruppeutvelgelse og posisjonering
  • Markedsføringsmiksen, produktutvikling og konkurransestrategier
  • Markedskommunikasjon og kampanjer

Hva lærer du?

I dette emnet vil du lære om grunnleggende begreper, teorier og modeller innen markedsføringsledelse, markedsorientering, utvikling av mål og planer basert på kundebehov, samt markedsføringens rolle i bedriftsøkonomi.

Etter fullført emne vil du:

  • Ha en grunnleggende forståelse for begreper, teorier og modeller innen markedsføringsledelse
  • Forstå og verdsette betydningen av markedsorientering
  • Kunne utvikle mål og planer basert på innsikt i kundebehov og konkurranseforhold
  • Se hvordan markedsføring henger sammen med øvrige bedriftsøkonomiske fag

Dette vil være en ganske bred gjennomgang av mange tema – som også vil danne grunnlaget for videre studier av andre emner og spesialiseringer innenfor markedsføringsfaget.

Bildelenke til kontaktside.

Noe du lurer på?

Vi svarer på det meste om nettstudier, opptakskrav og mer.

Spør oss her!

Hvem passer emnet for?

Emnet passer for deg som vil bygge en faglig plattform innen markedsføring. Du får innsikt som kan styrke rollen din i dagens arbeidsliv.

Det er ideelt for dem som planlegger videre studier innen økonomi, ledelse eller markedsføring. Du vil også få en forståelse for hvordan virksomheter utvikler seg gjennom markedsinnsikt.

Ta første steg mot økt forståelse for markedsføring – Søk nå!

Praktisk informasjon

Emne detaljer

Dette emnet inngår i
  • Administrasjon og ledelse
  • Markedsføring
  • PR og kommunikasjon
  • Markedsføring
  • Enkeltemner fleksibel start og slutt
  • Markedsføring og salg
  • Økonomi og administrasjon - spesialisering regnskapsfører
  • HR og personalledelse
  • Bedriftsøkonomstudiet

Markedsføring

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.