6308 - Nettstudium emne

Internkommunikasjon og merkebygging

Hvordan kan du styrke bedriftens merkevare innenfra ved hjelp av medarbeiderne? Ved å koble internkommunikasjon med merkevarestrategi får du kunnskap som gjør det mulig å forankre merkevaren i organisasjonskulturen og i menneskene som jobber der.

Nivå
Bachelor
Studiested
Nettstudium
Studiepoeng
7,5
Pris
kr 12 700
Antall innsendinger
2
Opptakskrav
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
6308
Språkvalg
Norsk
Emnebeskrivelse
Ingen beskrivelse

En merkevare bygges ikke bare utad. Den formes først og fremst innenfra. I dette emnet får du innsikt i hvordan internkommunikasjon, organisasjonskultur og HR-ledelse spiller sammen for å skape engasjerte ansatte som lever og formidler merkevaren. Du lærer hvordan medarbeideres adferd, holdninger og daglige handlinger er avgjørende for merkevarens suksess.

Du vil utforske:

  • Hvordan intern merkebygging skaper forankring og lojalitet

  • Hva det vil si å definere og levendegjøre en merkevare

  • Hvordan du kobler HR-strategier med merkevarestrategier

  • Hvorfor organisasjonens kultur er avgjørende for merkevaren

Forelesningene er på engelsk, men alle oppgaver skrives på norsk.

Hva lærer du?

I dette emnet vil du lære hvordan organisasjonskultur påvirker ansattes merkevareengasjement, og hvordan interne prosesser og HR bidrar til å definere, levere og forankre en sterk merkevare.

Det innebærer at du:

  • forstår hvordan organisasjonskultur påvirker ansattes engasjement for merkevaren

  • kjenner til interne prosesser for å definere og levere merkevarer

  • har innsikt  i hvordan menneskelige ressurser henger sammen med merkevarebygging

  • kan reflektere over utfordringer i skjæringspunktet mellom HR og merkevarestrategi

Bildelenke til kontaktside.

Noe du lurer på?

Vi svarer på det meste om nettstudier, opptakskrav og mer.

Spør oss her!

Hvem passer studiet for?

Dette emnet passer for deg som:

  • ønsker å jobbe innen HR, internkommunikasjon, organisasjonsutvikling eller employer branding

  • studerer markedsføring, ledelse, organisasjonspsykologi eller beslektede fagområder, og vil styrke din faglige og praktiske kompetanse

  • jobber som kommunikasjonsrådgiver eller markedsspesialist, og vil jobbe mer strategisk med internkultur

  • er opptatt av å skape sterkere merkevarer gjennom menneskene i organisasjonen

Vil du styrke merkevaren fra innsiden og ut? Søk nå!

Praktisk informasjon

Emne detaljer

Dette emnet inngår i
  • Økonomi og administrasjon - spesialisering regnskapsfører
  • HR, ledelse og organisasjon
  • Markedsføring
  • HR og personalledelse
  • Administrasjon og ledelse
  • Enkeltemner fleksibel start og slutt

Internkommunikasjon og merkebygging

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.