Student tester programvare på en smarttelefon. Bachelor i informasjonsteknologi – Frontend- og mobilutvikling ved Høyskolen Kristiania.
Studielengde:3 år

Informasjons­teknologi - Frontend- og mobilutvikling

Vil du å lære programmering samtidig som du lager attraktive design? Denne utdanningen byr på svært gode jobbmuligheter.
OpptakÅpent
Student tester programvare på en smarttelefon. Bachelor i informasjonsteknologi – Frontend- og mobilutvikling ved Høyskolen Kristiania.

Nøkkelinformasjon

  • Bachelor
  • Høst 2023
  • Heltid
  • 180 studiepoeng
  • Bergen og Oslo
  • 3 år
  • Norsk

Hva lærer du?

Med denne utdanningen lærer du å utvikle gode nettsteder og mobile løsninger fra A til Å. Uansett om det er snakk om en nettbutikk, et nettsted for en bedrift, eller en app for iOS eller Android, vil du med en bachelor i frontend- og mobilutvikling lære alt du trenger for å levere funksjonelle og attraktive webløsninger. 

Noen av fagområdene du kan lære om: 

Du vil tilegne deg både teknisk erfaring og teoretisk kompetanse som vil gjøre deg attraktiv på arbeidsmarkedet etter fullført utdanning.

Studiemodell

Studiemodellen er et utdrag av programbeskrivelsen. Den gir deg en oversikt over obligatoriske emner og hvilke muligheter du har for praksis, utveksling og spesialisering. Bachelorgraden går over tre studieår. Hvert studieår er delt opp i to semestre. Vi tar forbehold om endringer.
Totalt 180 studiepoeng
60 studiepoeng
1. semester
2. semester

Hva kan du bli?

Portrettbilde av Maya Kjær

Nå lager Maya apper for Skandinavias ledende apputviklere.

Møt fagmiljøet

  • Slik jobber vi

    Vår forskning vektlegger økonomi, innovasjon, digitalisering og IT. I tillegg er det flere spennende forskningsprosjekter innen anvendt informatikk, informasjonssystemer og interaksjon mellom teknologi og menneske. Våre forelesere har lang erfaring fra både bransje og akademia, og vi benytter relevante gjeste- og timeforelesere som tar sin arbeidshverdag med inn i undervisningen. Dette gjør at du som student blir vant til å løse de samme utfordringene som venter på deg når du er klar for arbeidslivet.
  • Slik er studiehverdagen

    Kristiania er et sted hvor alle passer inn, men hvor du likevel studerer sammen med andre som brenner for det samme som deg. En utdanning fra Kristiania er praktisk orientert, noe som gjør våre studenter ettertraktede på arbeidsmarkedet, også før de er ferdig utdannet. Studentenes egne foreninger gjør at man kan knytte tette bånd over felles interesser, mens inkubatorer som Loftet og Bryggeriet gjør at vi har et yrende og inspirerende miljø for studentenes egne bedrifter.

Slik er søknadsprosessen

Her finner du viktig informasjon om søknadsprosessen og hvordan du best kan forberede deg til studiestart. 
  • Viktige frister

    Søknadsfristen er 15. april. Dokumentasjonsfrist for vitnemål og attester er 1. juli.
  • Behandlingstid

    For studier med rullerende opptak mottar du et betinget studietilbud i løpet av 1-3 dager etter søknad, dersom det er ledige plasser på programmet du har søkt. 
  • Slik søker du

    På Min Side for søkere, aksepterer du tilbudet og laster opp nødvendig dokumentasjon på dine kvalifikasjoner.
  • Semesterregistring

    Du må registrere deg for semesteret i StudentWeb. Dette er et krav for å få utbetaling fra Lånekassen.
  • SiO (Oslo) og Sammen (Bergen)

    SiO og Sammen tilbyr boliger, helsetjenester, barnehage, treningssenter og mye mer til sine medlemmer.
  • Lånekassen

    Alle våre studier er offentlig godkjent og gir rett til å søke lån og stipend fra Lånekassen.
  • Støtte og tilrettelegging

    Som student kan du få rådgivning, tilrettelegging og oppfølging på studierelaterte spørsmål og utfordringer. Vi har taushetsplikt.
  • Mitt Kristiania

    Her finner du timeplan, pensum, tjenester og alle andre verktøy du trenger som student.
  • Studentbevis

    Studentbevis er ditt adgangskort til campus, betalingskort på printere og lånekort på vårt bibliotek. Dette får du i våre resepsjoner (unntatt i Brenneriveien).

Hva lurer du på?

Våre studentambassadører svarer deg gjerne – på chat, telefon, e-post eller video.

Ofte stilte spørsmål