3247 - Samlingsbasert emne
Strategi, innovasjon og endringsledelse
Lurer du på hvordan din bedrift kan styrke innovasjonsevnen og lykkes med strategiske endringer? Dette emnet gir deg svarene og verktøyene du trenger for å lykkes i komplekse og konkurranseutsatte markeder.
Led fremtidens strategier med trygghet og innsikt
Ny teknologi, globalisering, skiftende trender, økonomisk usikkerhet og nye reguleringer fra myndigheter stiller store krav til alle bedrifter og organisasjoner. Å navigere i dette farvannet kan være krevende, men den som vet hvilke muligheter som finnes – og er forberedt på hvilke utfordringer man kan møte – vil lykkes.
Med dette studiet får du kompetansen som trengs for å bli nettopp den personen som gjør en forskjell. Alt du trenger er de rette verktøyene!
Hva lærer du?
I dette studiet lærer du å kombinere teori med relevante case-studier og praktiske eksempler. Din innsikt sammen med nye analyseverktøy kan føre til viktige konkurransefortrinn. Du lærer blant annet å:
- skape balanse mellom økonomisk lønnsomhet, innovasjon og samfunnsansvar
- bygge en robust organisasjonskultur
- dyrke et miljø for positiv endring og innovasjon
- utvikle og iverksette strategier i ulike kontekster
- analysere interne og eksterne forhold som påvirker din organisasjon
- styrke din organisasjon gjennom ledelse
- delta i strategiske diskusjoner og beslutningsprosesser
Hvem passer studiet for?
Dette studiet passer for deg som vil bli bedre på strategisk planlegging, skape nye muligheter og å lede andre gjennom store endringer. Denne typen kompetanse er viktig i de aller fleste bedrifter og organisasjoner, men er særlig aktuell for deg som:
- har eller ønsker å ha budsjett- og personalansvar
- skal lede andre gjennom viktige endringer og prosesser
- vil delta aktivt i viktige beslutninger
Studiet er særlig aktuelt for:
- ledere og mellomledere i privat og offentlig sektor
- forretningsutviklere
- prosjektledere
- markedsførere
- HR-medarbeidere
- PR- og kommunikasjonsarbeidere
- økonomimedarbeidere
- seniorrådgivere
