3029 - Nettbasert emne

Strategic Marketing (S)

Filosofien som ligger til grunn for dette kurset er at markedsføringsorienterte selskaper setter kundene først, er innrettet på langsiktig suksess, og at denne orienteringen arbeides det kontinuerlig for av toppledelsen og tilføres hele organisasjonen.

Studiested
Nett
SCOTCAT
20
Pris
kr 20 450
Opptakskrav
Ja, se opptaksinformasjon
Tilgang til læringsportal
Til fullført
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
3029

Strategisk markedsføring kreves kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse innen en rekke teknikker som for eksempel strategisk analyse, planlegging og implementering. Emnet tar for seg markedsføringsfunksjoner, markedskontroll, markedsføringsmålinger og digital utvikling.

Strategic Marketing består av følgende tema:

  • Markedsføringsledelse i en turbulent tid
  • Hvordan markedsføringen er tilpasset forretnings- og forretningsstrategier
  • Markedsføring og miljø
  • Kundeinnsikt og kundeforbindelser
  • Måling av etterspørsel
  • Segmentering og målgrupper
  • Merkevarebygging og posisjonering
  • Markedsføringsstrategier og markedsscenarier
  • Den integrerte marketingmiks
  • Organisering, planlegging, levering og måling av markedsføring

Dette emnet tar sikte på å gi deg et sterkt grep om både de strategiske elementene, hvordan etablere en langsiktig kundeorientering, samt de operasjonelle teknikkene som kreves av markedssjefer for å implementere en strategisk markedsføringsorientering

Strategic Marketing (S)

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.