3036 - Nettstudium emne

Business Consultancy

Business Consultancy har som mål å bygge på din kunnskap, trekke på din erfaring og oppmuntre deg til å utvikle din karriere innen ledelseskonsulting og endring.

Nivå
Master
Studiested
Nettstudium
SCOTCAT
20
Pris
kr 16 050
Opptakskrav
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
3036
Emnebeskrivelse

Emnet har utgangspunkt i beste praksis som settes i kontekst for å understreke teori, og relaterer læringen til ferdighetene som gjør oss i stand til å lykkes med endringer i virksomheter.
Forskere ser ofte at de fleste endringsprogrammer ikke oppnår de tiltenkte målene. Noen antyder faktisk at denne feilraten kan være så høy som 70 %. Emnet tar opp dette spørsmålet direkte. Det vil undersøke ulike tilnærminger til endring, identifisere hvor de har lyktes eller mislyktes, og utforske tilnærminger som har større sjanse for å lykkes med enkeltpersoner, grupper og organisasjoner. Emnet vil også undersøke egenskapene som trengs fra den vellykkede endringsagenten, slik at enten du leder endring innenfra eller utenfor organisasjonen, vil du være forberedt på å planlegge, implementere, evaluere endringsintervensjonene og måle organisatoriske resultater og individuelle resultater effektivt.

Emnet består av 11 moduler:

  • Organisasjoner og endring
  • Endringsintervensjoner
  • Rollen til endringsagenten
  • Komme i gang
  • Tilnærming til de ulike trinnene
  • Kultur og identitet
  • Endre kulturen
  • Trening eller utvikling
  • Vellykket forhandling gjennom endring/interne endringsagenter
  • Konsulenter, etikk og jus/Continuing Professional Development
    (CPD), karriere og forskning
  • Konsulting: Konsolider din kunnskap

Læringsutbytte

Etter gjennomført emne skal du blant annet være i stand til å:

  • Forstå behov og bakgrunn for endringer og fordelen nye endringer kan gi
  • Forstå ulike tilnærminger til endringer
  • Planlegge og gjennomføre en endringsintervensjon
  • Kople resultat av endring til strategiske mål
  • Beskrive innhold som inngår i et effektivt endringsprogram
  • Identifisere det teoretiske grunnlaget av fasene i endringene og forstå tilnærming til de ulike faser
  • Påpeke avgjørende faktorer som legitimerer endring, og legge til rette for å skape mening
  • Integrere endring på lang sikt
  • Identifisere fremtidige trender i arbeidslivet etter Covid.
  • Forstå rollen til endringsagenten og hva som skiller denne fra rollen
    som konsulent
  • Beskrive hva som kjennetegner en effektiv endringsagent
  • Se nytten av fordelen av deltakende endringer i forhold til pålagte
    endringer
  • Legge til rette for deltakende endring
  • Forklare forholdet konsulent-klient
  • Diskutere hvordan en organisasjons politikk kan påvirke konsulentens rolle
  • Stille de avgjørende spørsmål som en konsulent må stille før man
    forplikter seg til endringsoppdrag.
  • Identifisere behovet for å skape og styrke allianser
  • Forstå hvordan man sette seg inn i en organisasjon, spesielt dens kultur
  • Identifisere grad av kultur og dens rolle i organisasjonsendringer
  • Erkjenne forskjellen mellom kultur som noe en organisasjon er, og noe en organisasjon har
  • Forstå begrensningene av trening som en kulturendringsintervensjon
  • Forstå rollen til det kvalifiserende intervjuet
  • Utforske behov-nyttekoplingen til prosjektet
  • Identifisere kostnadsimplikasjoner ved nåværende drift
  • Gjennomføre innledende intervju med kunder
  • Forhandle og lukke en avtale
  • Benytte kvalitative intervjuer for å avdekke grunnleggende antakelser
  • Analysere dine intervjudata
  • Forstå nytten av faseanalyse og organisasjonsutvikling
  • Utforske funksjonen til forretningsmodeller og endring
  • Se nytten av fordelen med forretningsanalyser (business analysis) i
    konsulting
  • Vite hvordan og hvor man kan samle inn informasjon om strategiske planer og operasjonelle mål
  • Identifisere hvordan en organisasjon kommuniserer sin strategiske visjon
  • Definere forskjellen mellom standarder og mål for atferd
  • Designe og utvikle treningsprogrammer for å støtte personalutvikling
  • Validere og evaluere opplærings- og utviklingstiltak for å støtte langsiktige endringer
  • Bruke forhandlinger til organisasjonsendringer
  • Liste opp trinnene i forhandlinger
  • Definere hva som menes med begrepet etikk
  • Se nytten av etikk. Forstå forskjell på lovlig atferd og etisk atferd og hva det vil si å handle etisk
  • Identifisere hvordan forskjellige interessenter påvirker og er ansvarlige for etisk oppførsel

Emne detaljer

Business Consultancy

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.