6386 - Nettstudium emne
Bærekraftig markedsføring
Hvordan kan markedsføring bli en drivkraft for bærekraftig endring? Dette emnet gir deg innsikt i hvordan du bruker markedsføringsfaget til å utvikle bærekraftige forretningsmodeller, produkter og innovasjon som gjør en forskjell.
Bærekraftig markedsføring gir deg innsikt i hvordan bærekraft kan integreres i hele markedsføringsmiksen fra forretningsmodeller og kundeforståelse, til markedsinnsikt og innovasjon. Du jobber med eksempler og caser fra virkelige arbeidslivssituasjoner, slik at du utvikler relevant og etterspurt kompetanse.
Hovedtema i emnet:
-
Bærekraft, triple bunnlinjer og bærekraftige forretningsmodeller
-
Bærekraftig bruk av markedsføringsmiksen
-
Kundeforståelse, markedsinnsikt og bærekraftig innovasjon
Hva lærer du?
-
innsikt i markedsføringsaktiviteter og prosesser som følger bærekraftige prinsipper
-
forståelse for trippel bunnlinje og sirkulære forretningsmodeller
-
evne til å diskutere etiske utfordringer ved bærekraftig markedsføring og salg
-
kunnskap om virkemidler for å utvikle, promotere, selge, levere og resirkulere produkter på

Hvem passer studiet for?
Dette emnet passer for deg som:
-
Jobber eller ønsker å jobbe med markedsføring, kommunikasjon, innovasjon eller forretningsutvikling
-
Vil kombinere faglig utvikling med bærekraftig samfunnsansvar
-
Ønsker å forstå hvordan bærekraft kan integreres i strategi og markedsføring
-
Ser etter etterspurt kompetanse i et arbeidsliv i grønn omstilling
Praktisk informasjon
Emne detaljer
Bærekraftig markedsføring
Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.