Foto av kvinne som smiler foran Finn-logo på et kontor.

Etter å ha fullført en bachelorgrad i digital markedsføring var gina interessert i å kunne kombinere sine to bachelorgrader, og skille seg ut fra massen. Fra tidligere har hun en bachelorgrad i medieproduksjon fra Høyskolen i Volda. Under studietiden hadde hun og studievenninnen Mina praksisplass i den digitale betalingstjenesten Vipps.

— På grunn av internshipet i Vipps skrev bachelorpartneren min og jeg, bacheloroppgave om hvordan man kan få digitale immigranter over til Vipps. Det var et veldig interessant arbeid der vi fikk brukt mange av emnene vi hadde vært gjennom i løpet av bacheloren på digital markedsføring.

Under studietiden på digital markedsføring lærte vi om strategi, målgruppe og analyse. Det bruker jeg mye her i jobben hos Finn.

Kvinne i sofa som smiler til kamera.

I dag jobber Gina som konseptutvikler og er en kreativ ressurs i salgsteamet for avdelingen Finn motor. Til daglig arbeider hun med konseptutvikling for motorkunder. Hun jobber med bannere av bil, caravan, båt, nyttekjøretøy, og lignende som er å se i Schibsted Norge AS sine flater, som Finn.no er en del av.

Hun forteller at arbeidet er basert på innsikt de får gjennom data fra Schibsted og Finn.no. De tar ut dataen, ser etter trender i bransjen og lager konsepter. Gina beskriver arbeidsmiljøet på Finn.no som et morsomt sted med god takhøyde, og et pulserende miljø.

— Jeg lager konsepter, skisser, mockups og presentasjoner som selgerne tar med ut til kunden.

Er du interessert i å studere markedsføring?

Første kull med digital markedsføring

Gina og klassekameratene var de første som ble uteksaminert med en Bachelor i digital markedsføring. Hun forteller at det var den unike balansen mellom teknologi og kommunikasjon som fikk henne til å ville studere digital markedsføring.

— Det var ingen andre steder i Norge du kunne ta en slik type bachelor på den tiden. Jeg merket fort da jeg var ferdig i Volda at jeg trengte mer strategi og markedsføring i bunn for å få de jobbene jeg ville ha. Under studietiden på digital markedsføring lærte vi om strategi, målgruppe og analyse. Det bruker jeg mye her i jobben hos Finn.

Kvinne foran vegg med diplomer og en Finn-logo med neonlys.

Tips til studenter

For Gina gikk det kort tid fra begynnelsen av søknadsprosessen til hun var ansatt. Likevel anbefaler hun studenter som vil rett ut i jobb å være tidlig ute.

— Jeg anbefaler alle studenter å søke tidlig. En jobbsøkerprosess kan ta lang tid. Min prosess tok ca. 4 uker fra jeg først så stillingen til jeg fikk tilbud om jobb, men det er ikke alltid en realitet at det går så fort.

Gina råder også studenter til å bruke tid på å finne seg en relevant deltidsjobb eller praksisplass ved siden av studiene, slik som hun selv gjorde i Vipps.

— Praksisplassen i Vipps gjorde at jeg fikk utnyttet studietiden, og ikke minst muligheten til å skaffe relevant arbeidserfaring. Bacheloroppgaven vi skrev om Vipps ga oss muligheten til å bruke mange av emnene vi møtte i løpet av bachelorgraden. Det jeg lærte under studietiden bruker jeg mye i jobben som konseptutvikler hos Finn.no i dag.