2039 - Nettbasert emne

Marketing Communications

Marketing Communications ser på begrepet markedsføring i et strategisk perspektiv.

Studiested
Nett
SCOTCAT
20
Pris
kr 14 550
Opptakskrav
Ja, se opptaksinformasjon
Tilgang til læringsportal
Til fullført
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
2039

Dette emnet anser relasjonsmarkedsføring for å være avgjørende, og ser kommunikasjon i lys av både transaksjonsbasert og relasjonell utveksling. Bedrifts- og markedsføringskommunikasjon anses som viktige komponenter i hele prosessen.

Følgende ideer utforskes: sammenkoblingen av bedrifts-, markedsførings- og kommunikasjonsstrategier, blandingen av intern og ekstern kommunikasjon, de relasjonelle aspektene ved nettverkskommunikasjon, konteksten markedsføringskommunikasjonen opererer innenfor, måten mottakerne konstruerer og tolker markedsføringsbudskap på.

Marketing Communications består av følgende tema:

  • Innføring i markedsføringskommunikasjon
  • Kommunikasjonsteori
  • Forstå hvordan forbrukere bearbeider informasjon
  • Kundenes beslutningstaking
  • Hvordan markedsføringskommunikasjon kan fungere
  • Markedsføringskommunikasjon: strategier og planlegging
  • Markedsføringskommunikasjon: mål og posisjonering
  • Merkevarebygging og markedskommunikasjonens rolle
  • Bedriftens identitet, omdømme og merkevarebygging
  • Finansieringsmidler til markedsføringskommunikasjon
  • Evaluering av markedsføringsskommunikasjon
  • Reklame og strategi
  • Reklamebudskap og kreative tilnærminger
  • Medieatferd og planlegging: formidle budskapet
  • Salgsfremmende tiltak
  • Publikumskontakt og sponsing
  • Direkte markedsføring
  • Intern markedsføringskommunikasjon

Emne detaljer

Marketing Communications

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.