2039 - Nettstudium emne
Marketing Communications
Marketing Communications ser på begrepet markedsføring i et strategisk perspektiv.
Dette emnet anser relasjonsmarkedsføring for å være avgjørende, og ser kommunikasjon i lys av både transaksjonsbasert og relasjonell utveksling. Bedrifts- og markedsføringskommunikasjon anses som viktige komponenter i hele prosessen.
Følgende ideer utforskes: sammenkoblingen av bedrifts-, markedsførings- og kommunikasjonsstrategier, blandingen av intern og ekstern kommunikasjon, de relasjonelle aspektene ved nettverkskommunikasjon, konteksten markedsføringskommunikasjonen opererer innenfor, måten mottakerne konstruerer og tolker markedsføringsbudskap på.
Marketing Communications består av følgende tema:
- Innføring i markedsføringskommunikasjon
- Kommunikasjonsteori
- Forstå hvordan forbrukere bearbeider informasjon
- Kundenes beslutningstaking
- Hvordan markedsføringskommunikasjon kan fungere
- Markedsføringskommunikasjon: strategier og planlegging
- Markedsføringskommunikasjon: mål og posisjonering
- Merkevarebygging og markedskommunikasjonens rolle
- Bedriftens identitet, omdømme og merkevarebygging
- Finansieringsmidler til markedsføringskommunikasjon
- Evaluering av markedsføringsskommunikasjon
- Reklame og strategi
- Reklamebudskap og kreative tilnærminger
- Medieatferd og planlegging: formidle budskapet
- Salgsfremmende tiltak
- Publikumskontakt og sponsing
- Direkte markedsføring
- Intern markedsføringskommunikasjon