2019 - Nettstudium emne
Marketing Channels
Emnet gir deg et oppdatert perspektiv på relasjonene mellom markedsføringskanaler ved hjelp av kanalrelasjonsmodellen (CRM).
Relasjoner mellom markedsføringskanaler blir stadig viktigere når det gjelder å skape markedsverdi og bærekraftige konkurransefortrinn.
I dette emnet vil du lære mer om utfordringer og muligheter i det eksterne kanalmiljøet, atferdsproblemer som truer kanalrelasjoner (internt kanalmiljø), koordinasjon, konflikt, samarbeid, utvekslingens økonomi samt utvikling av kanalrelasjoner, inkludert konsekvensene ved å anskaffe strategiske partnere.
Dette emnet består av følgende tema:
- Der oppdraget møter markedet
- Kanalroller i et dynamisk marked
- Konvensjonelle markedsføringssystemer
- Markedsføringsmiks og relasjonsmarkedsføring
- Miljøskanning: styring av usikkerhet
- Juridiske utviklinger i markedsføringskanaler
- Etiske problemstillinger i relasjonsmarkedsføring
- Globale utfordringer og muligheter
- Kanalklima
- Konfliktløsningsstrategier
- Informasjonssystemer og relasjonslogistikk
- Fremme positive kanalrelasjoner
- Transaksjonskostnader i markedsføringskanaler
- Vertikale markedsføringssystemer
- Langsiktige relasjoner mellom bedrifter
- Den nye rollen til strategiske allianser
- Strategiske implikasjoner i det tjueførste århundret