2009 - Nettbasert emne

Consumer Behaviour

Emnet lærer deg om hvorfor forbrukerne kjøper det de kjøper, og hvordan de reagerer på markedsføring og reklamepåvirkning.

Studiested
Nett
SCOTCAT
20
Pris
kr 14 550
Opptakskrav
Ja, se opptaksinformasjon
Tilgang til læringsportal
Til fullført
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
2009

Vi mennesker kjøper varer og tjenester hver dag – for å spise, kle oss, lese, se, leke, reise, trene, berike oss og kanskje bli kloke. Forbruket er så utbredt at vi ofte ikke er bevisst hvilken betydning det har når det gjelder å forme livet vårt.

Consumer Behaviour har en psykologisk tilnærming til forbrukeratferd og du vil i dette emnet utforske implikasjonene for den enkelte forbruker og markedsfører.

Dette emnet består av følgende tema:

  • Folk som forbrukere
  • Markedssegmentering
  • Nye produkter og nyvinninger
  • Oppfatning og personlighet
  • Læring, hukommelse og tenkning
  • Motivasjon og familieinnflytelse
  • Sosial og utviklingsmessig innflytelse
  • Innflytelse fra små grupper
  • Innflytelse fra sosial klasse
  • Kulturinnflytelse og holdninger
  • Kommunikasjon og overtalelse
  • Nærme seg en beslutning
  • Beslutningen og beslutningens konsekvenser
  • Forbrukerbevissthet
  • Fremtidens forbruker

Emne detaljer

Consumer Behaviour

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.