Du kan kun søke på en variant av dette studiet
Du har allerede valgt en variant av etter studiet og kan derfor ikke legge til flere varianter. Gå til din søknad for å fjerne, legge til eller endre prioritering.
Reklame og merkekommunikasjon
Dette er utdanningen for deg som ønsker å være med på å skape noe i reklamebransjen.
Reklame og merkekommunikasjon gir deg det du trenger for å få deg en jobb i reklamebransjen uansett om du vil jobbe som tekstforfatter, art director eller kreatør.
Reklame er samlebegrepet for alt du ser som ønsker å påvirke deg på en eller annen måte. Om det er en morsom plakat ved et busstopp eller en hysterisk YouTube-film – alt er der for at du skal gjøre noe eller tenke noe spesielt om noe eller noen.
Studiets pedagogiske syn er at du skal erfare mens du lærer, og gjennom workshoper, byråbesøk og prosjekter for små og store virksomheter får du muligheten til å vise hva du kan.

Hva lærer du?
Studiet er bygd opp rundt fagene art direction, tekstforfatting og kommunikasjonsstrategi, og hvordan de spiller sammen for å lage kreativ reklame og merkekommunikasjon.
Som student vil du lære om og erfare alle disse rollene, samt at du kan spesialisere deg i løpet av det andre studieåret.
I løpet av studietiden din vil vi blant annet fokusere på:
- Reklame og sosiale medier
- Interaksjonsdesign
- Internasjonal markedskommunikasjon
- Egenprofilering
- Film og lyd
Jobbmuligheter
Etter endt utdanning har du lært å planlegge og gjennomføre reklameoppdrag av teknisk og innholdsmessig høy kvalitet.
Porteføljen du har opparbeidet deg etter to år, gir et godt utgangspunkt for å søke jobb i:
- Reklame- eller kommunikasjonsbyrå
- Mediehus
- Markedsavdeling i privat eller offentlig sektor
Du kan også velge å gå videre med en bachelorgrad i England, Italia eller Australia, eller søke om opptak til andre året på Bachelor i kreativ markedskommunikasjon dersom vi har ledig studieplass.
Søk på Reklame og merkekommunikasjon
Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.