Denne veiledningen viser raskt hvordan man logger på Office 365 som ansatt ved Høyskolen eller Fagskolen Kristiania.

Ved spørsmål, kontakt IT-brukerstøtte.

  1. Åpne nettleseren din. Vi anbefaler å bruke Chrome men andre skal fungere fint. 
  2. Gå til denne siden: https://portal.office.com 
  3. Skriv inn påloggingsadressen din. Denne er «[brukernavn]@egms.no».  
    Eksempel: olno001@egms.no. 
    Se SMS fra Kristiania med innloggingen din for å sjekke om du har riktig. Merk: du kan ikke sende e‑post til påloggingsadressen din. 
  4. Du blir videresendt til skolens påloggingside. Her anbefaler vi at du alltid velger «Ernst G Mortensens Stiftelse». 
  5. Skriv inn brukernavn og det passordet du fått tilsendt/valgt selv og logg inn. Dersom du ikke husker passordet ditt kan du gå til https://brukeradm.kristiania.no/ og bruke glemt passord-funksjonen for å lage deg nytt. 
  6. Første gang du logger på må du sette opp to-faktorautentisering (MFA, multi-factor authentication). Dette er en ekstra sikring av din konto og fungerer på samme måte som når du logger på nettbank og andre tjenester med dobbel godkjenning. 
    Gå hit for veiledning for å sette opp to-faktor.
  7. Når dette er satt opp lander man på fremsiden til Office 365.

Herfra åpner man Outlook for å komme til e-post, OneDrive for personlig lagring av filer, Word/Excel/PowerPoint for vanlige Office programmer og Teams for samhandling som Kristiania benytter seg av. 

Veiledning for bruk av Office 365 finner man hos Microsoft.