— Foreleserne våre var aktive i arbeidslivet. På denne måten var det kort vei fra det teoretiske i pensum, til næringslivet. Teori og praksis ga studentene følere på hvordan arbeidslivet faktisk er og fungerer.

Det forteller den tidligere markedsføring og merkevareledelse-studenten Vibeke. Hun var aktiv og engasjert gjennom studietiden på Høyskolen Kristiania, og det var en av foreleserne hennes som oppfordret henne til å søke på jobben hos RiksTV. 

— Jeg fikk et tips av Ståle, tidligere foreleser på Høyskolen Kristiania. Han fortalte meg at det var en ledig stilling hos RiksTV og at jeg burde søke.

Etter flere intervjurunder ble hun den heldige utvalgte. I dag jobber hun som Social Media Manager hos distribusjonsselskapet. I dag gir hun Ståle mye av æren for jobben i RiksTV. Vibeke forklarer at emnene på Høyskolen Kristiania engasjerte.

— Ståle har vært en utrolig viktig person for meg og han har lært meg utrolig mye, sier hun. 

Relevant erfaring

I jobben som Social Media Manager jobber Vibeke med apper og desking, markedsføring, CRM og mye mer. Allerede under bachelorstudiet sørget hun for å skaffe seg relevant erfaring.

Selv om man lærer teori på skolen, er det gull verdt å få satt teori ut i praksis som student.

Under innspurten av bachelorstudiet tok hun en jobb i Skiforbundet. Der jobbet hun som Head of Social Media for Hopplandslaget. Samtidig var hun kommunikasjonssjef for RAW AIR Tournament.

— En uvurderlig lærerik periode i Skiforbundet ga meg mange muligheter videre. Jeg har jobbet med bacheloroppgaven i utallige hoppbakker, på verdenscuprenn, på kontorene på Ullevål Stadion og så videre.

Attraktiv arbeidsplass

Vibeke har selv erfart hva erfaring kan bidra med i arbeidslivet. Hun anbefaler alle studenter til å finne muligheter til å skaffe seg erfaring.

— Det var det som hjalp meg. Jeg har aldri blitt bedt om å vise frem et karakterkort. Det er erfaring som gjelder. Om man har tid og energi bør man søke til miljøer hvor man kan sette teorien ut i praksis.

Vibeke presiserer at den konstante læringen hos RiksTV har vært viktig.

— Jeg har en jobb jeg digger og et arbeidsmiljø jeg setter utrolig pris på. Hos RiksTV har jeg fantastiske kollegaer som lærer meg nye ting hver eneste dag. Det er ganske uvurderlig.

Bachelor i markedsføring og merkevareledelse

Vil du påvirke hvilke merkevarer folk velger? Ta en bachelorgrad i markedsføring og merkevareledelse!