Illustrasjonsfoto tatt ovenfra av kvinne som jobber med PC i sofa.

Nettstudium - Nettstudium

Digital markedsføring

Ønsker du å jobbe med markedsføring på nett? Da er dette studiet for deg!

Oppstart
Høst 2021
Studiested
Nettstudium
Nivå
Nettstudium
Pris
23 200 kr pr semester1900 kr registreringsavgift
Språk
Norsk
Gjennomføring
Deltid
Studielengde
1 år
Studiepoeng
30
Opptakskrav
Programbeskrivelse
Med forbehold om endringer
Studiestart uke 35, 2021

I dag starter de aller fleste kjøpsprosessen på internett. For å lykkes med digital markedsføring, kreves det tilstedeværelse og god synlighet i digitale kanaler, og evne til å kommunisere effektiv med kundene gjennom hele kjøpsprosessen.

Digital markedsføring er en yrkesrettet praktisk utdanning innen markedsføring og produksjon av innhold til ulike digitale flater. Utdanningen gir en breddeinnføring i fagområdet, og gir deg kompetanse i god og målrettet bruk av bedriftens egne og betalte kanaler. 

Med denne utdanningen vil du være en aktuell kandidat hos private og offentlige bedrifter, mediebyråer, reklamebyråer og andre bransjer hvor markedsføring står sentralt.

Lurer du på hvordan det er å studere hos oss? Slik studerer du på nett

Hva lærer du?

Som en del av studiet vil du blant annet lære å utforme nettsider og spre budskap gjennom digitale kanaler, deriblant e-post, søkemotorer og sosiale medier. 

Du vil bli kjent med sentrale begrep og modeller innen markedsføringsfaget, lære å produsere innhold til ulike digitale kanaler og å bruke utvalgte digitale verktøy og kanaler. 

Gjennom studieåret vil du jobbe med praktiske caseoppgaver, møte forelesere fra bransjen, og lære hva som kreves for å lykkes med markedsføring på nett.

Du vil blant annet få en innføring i: 

  • Innholdsmarkedsføring
  • SEO og annonsering på digitale plattformer
  • Mål, analyse, lønnsomhet og budsjett
  • Digital strategi
Utdanningen vil sette deg i stand til å utarbeide en markedsføringsplan og selvstendig gjennomføre mindre kampanjer på digitale plattformer. Studiet er praktisk og yrkesrettet og du kan gå rett inn i en jobb i en bransje i rask utvikling.

Jobbmuligheter

I dag har de aller fleste bedrifter en egen markedsavdeling eller behov for eksperter som markedsfører bedriften i forskjellige digitale kanaler. Du kan også jobbe som konsulent i et byrå eller i egen virksomhet.

Etter endt utdanning kan du jobbe med flere felt innenfor digital markedsføring. Stillinger som «digital markedsfører» og «digital rådgiver» er blant de vanligste for studenter som har gjennomført denne utdanningen.

Aktuelle arbeidsområdene vil være:

  • SEO (søkemotoroptimalisering)
  • Annonsering (f.eks. Google AdWords og Facebook Business Manager)
  • Sosiale medier
  • Innholdsmarkedsføring
  • Analyse (f.eks. Google Analytics)
  • Markedsplanlegging

Har du spørsmål eller trenger veiledning?

Ta gjerne kontakt med oss:

Tlf : +47 22 59 61 00 - åpent hverdager 08:00 – 16:00

E-post: nettstudier@kristiania.no

Studiedetaljer

Aktuelt fra Digital markedsføring

Se flere artikler fra Fagskolen Kristiania
  • Kine Johansen står ute ved kysten på Nøtterøy i Tønsberg. Kine har mørkt hår og pannelugg og fregner. Hun har på seg en skjorte med blå og hvite striper, sorte runde briller og smiler.

    Fikk smaken på digital markedsføring i voksen alder 

    Etter å ha drevet sin egen barnehage gjorde Kine Johansen en helomvending i karrieren og ble nettstudent i Digital markedsføring.
  • Ina Hebnes sitter på Delta sin stand med solbriller og en kaffekopp i hånden.

    Videreutdannet seg til fast jobb – én uke etter endt utdanning

    Etter å ha studert Digital markedsføring på nett, fikk Ina Hebnes nye muligheter i arbeidstakerorganisasjonen Delta.  
Kari Bjørnaas

Studieprogramleder

Kari Bjørnaas
Les mer om Kari

Søk på Digital markedsføring

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.

Kontakt oss

Ønsker du nyhetsbrev?
Mobilnummer