Kristiania-frokost: Hvordan kommunisere paradokser på en troverdig måte?
Velkommen til kunnskapsfrokost med lansering av ny temautgave om strategisk kommunikasjon fra Kunnskap Kristiania.
Dato: Tirsdag 3. september
Tid: Kl. 08.30 - 09.45
Sted: Kirkegata 23-25, Høyskolen Kristiania, 7. etasje
Påmelding: Arrangementet er fulltegnet
Hvordan kan vi kommunisere paradokser, som når et selskap kombinerer profitt- og bærekraftsmål, eller når vi skal formidle fakta om kriser og krig uten å skape frykt? Hvordan kan din virksomhet best kommunisere et genuint samfunnsengasjement? Hva skal til for å bli oppfattet som troverdig?
I denne Kristiania-frokosten får du miniforedrag om strategisk historiefortelling, om navigering mellom kommersielle mål og samfunnsansvar, og om hvorfor virksomhetens mål ikke alltid sammenfaller med folks tolkning av innsatsen deres.
Foredragene holdes av forskere som har bidratt i temautgaven om strategisk kommunikasjon i magasinet Kunnskap Kristiania, som lanseres under arrangementet.
I debattpanelet møter du representanter fra Equinor, Forsvaret, PR-byrå og Kommunikasjonsforeningen.
Vi spør: Hvordan kommunisere paradokser på en troverdig måte?
Program:
08.00 - 08.30: Frokost og registrering
08.30 - 08.40: Velkommen v/prorektor Jens Barland.
Barland lanserer den nye temautgaven av Kunnskap Kristiania om strategisk kommunikasjon.
Miniforedrag:
08.40 - 08.50: Strategisk historiefortelling: Velg dine fiender med omhu v/ Terje Gaustad, førsteamanuensis, avdeling for kunst, design og media, Kristiania
08.50 - 09.00: Hvordan kan vi kommunisere paradokser? v/Ester Conings Vanvik, høyskolelektor, avdeling for kommunikasjon, ledelse og markedsføring, Kristiania
09.00 - 09.10: Why CSR can seem like putting lipstick on a pig: Comparing practitioner and consumer perspectives on CSR to understand why it often fails to meet its objectives v/Audra Diers-Lawson, professor, avdeling for kommunikasjon, ledelse og markedsføring, Kristiania
09.10 - 09.45: Debatt: Hvordan kommunisere paradokser på en troverdig måte?
I panelet:
- Eystein Kvarving, kommunikasjonssjef og brigader i Forsvaret
- Guri Størvoll, daglig leder og partner, Zynk
- Magnus Frantzen Eidsvold, pressetalsperson, Equinor
- Alexander Hem, førsteamanuensis, Kristiania
Ordstyrer: Anne-Lise Mørch von der Fehr, daglig leder, Kommunikasjonsforeningen
Om innledere og paneldeltagere:
Terje Gaustad
Ester Conings Vanvik
Audra Diers-Lawson
Eystein Kvarving
Guri Størvoll
Alexander Hem
Anne-Lise Mørch von der Fehr