Organisering av marked/salg 

Arbeidsgruppen for marked, salg og prising la frem sitt foreløpige arbeid for styringsgruppen 26.05. Basert på overordnet organisering og rammebetingelser ble det utredet to alternativer, der begge forslag er like for organisering av oppgaver relatert til markedsføring (taktisk salgsutløsende kampanjer, innholdsproduksjon og publisering av innhold) og salg til virksomheter og offentlige myndigheter (B2B/B2G). Forskjellen på de to alternativene var plassering av førstelinje (innkomne/utgående henvendelser), salgsaktiviteter og studierådgivning til privatkunden (B2C). Arbeidsgruppen anbefalte en hybridløsning, som skal evalueres etter 6–9 måneder. Styringsgruppen har gitt sin tilslutning til anbefalingen.       

Et bilde som inneholder tekst, skjermbilde, Font, design

KI-generert innhold kan være feil., Bilde

Organisering av digitalutviklingsmiljø 

Arbeidsgruppen for digital produktutvikling leverte status til styringsrgruppen 26.05. I etterkant av dette ble det besluttet å organisere NKIs avdelinger for digital produkt og UX, og plattform og data inn i fagskolen.                                                 

Dette miljøet skal, i samarbeid med digitalmiljøet i høyskolen (sentraladministrasjonen), utarbeide en plan for migrering til Stiftelsens systemer. Pågående utviklingsprosjekter i de to digitale miljøene må vurderes samlet, og omprioriteringer må gjøres for å sikre at tidslinjen for prosjektet opprettholdes. Når migreringen er fullført, og alle studenter er overført til Stiftelsens systemer, skal utviklermiljøet ved fagskolen overføres til sentraladministrasjonen.