Abidin, Crystal, Hansen, Kjeld S., Mathilde , Hogsnes, Newlands, Gemma Elisabeth Marjorie, Nielsen, Mette Lykke, Nielsen, Louise Yung & Sihvonen, Tanja (2020). A Review of Formal and Informal Regulations in the Nordic Influencer Industry. Nordic Journal of Media Studies. ISSN 2003-184X. 2(1) doi:
Mathilde , Hogsnes & Hansen, Kjeld S. (2018). Negotiating consumerism and feminism on instagram. I Chen, Jinjun & Laurence T., Yang (red.) 2018 IEEE Intl Conf on Parallel & Distributed Processing with Applications, Ubiquitous Computing & Communications, Big Data & Cloud Computing, Social Computing & Networking, Sustainable Computing & Communications (ISPA/IUCC/BDCloud/SocialCom/SustainCom). IEEE conference proceedings. ISBN 978-1-7281-1141-4. s 1191-1192. doi:
Hogsnes, Mathilde (2022). «Badeland-gate» er et prakteksempel på influenser-markedsføring «gone wrong». Kunnskapsmagasinet Kristiania. ISSN 2703-707X.
Hogsnes, Mathilde (2022). Synspunkt | Mathilde Hogsnes: «Badeland-gate» er et prakteksempel på influenser-markedsføring «gone wrong». Dagens Perspektiv. ISSN 2535-6801.
Hogsnes, Mathilde (2022). Påvirkes du av influensere? Dagens Perspektiv. ISSN 2535-6801.
Mathilde , Hogsnes (2022). NRK Ukeslutt.
Hogsnes, Mathilde & Hansen, Kjeld S. (2018). Towards an Understanding of How Norwegian Social Influencers Negotiate Consumerism and Feminism on Instagram.