Karl-Fredrik Tangen
-
- Førstelektor
- Institutt for markedsføring
- School of Communication, Leadership and Marketing
Ekspertområder
Ansatte detaljer
Vitenskapelige publikasjoner
- Tangen, Karl-Fredrik (2024). Den nærsynte økonomisk-administrative pengelæren. I Døving, Runar, Moe, Helene Tronstad & Schnell, Alf Jørgen (red.) Norske skyldnere: Gjeld og sparing i det norske hus. Scandinavian Academic Press. ISBN 9788230403167. s 217-243.
- Jacobsen, Eivind, Storm-Mathisen, Ardis, Tangen, Karl-Fredrik & Helle-Valle, Jo (2018). Markedsføring - samfunnsvitenskapelige perspektiver. I Storm-Mathisen, Ardis, Jacobsen, Eivind, Tangen, Karl-Fredrik & Helle-Valle, Jo (red.) Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget. ISBN 9788215025919. s 11-22.
- Storm-Mathisen, Ardis, Jacobsen, Eivind, Tangen, Karl-Fredrik & Helle-Valle, Jo (2018). Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget. ISBN 9788215025919.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Den endimensjonale kritikken. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. 14(4) s 50-56. FULLTEKST
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Å tenke med penger. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. 14(8) s 56-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Kunnskapsproletarene : sliterne i framtidas arbeidsmarked. I Madsen, Ole Jacob & Øyen, Simen Andersen (red.) Markedets fremtid : kapitalismen i krise? Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202321512. s 115-151.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Reklamearbeidets historiske utvikling og organisering. I Døving, Runar & Svensson, Göran (red.) Leksjoner i markedsvitenskap. Abstrakt forlag. ISBN 9788279352969. s 99-138.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Forbruk som kampsport: Pierre Bourdieus sosiologi som vertøy for forbruker forståelse. I Schjelderup, Gerhard Emil & Knudsen, Morten William (red.) Forbrukersosiologi. Makt, tegn og mening i forbrukersamfunnet. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202267988. s 99-142.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Forbrukeren er sosial: et forsvar for sosiale prosesser som utgangspunkt for forbrukerforståelse. I Nyeng, Frode & Wennes, Grete (red.) Tall, tolkning og tvil - bak metodevalg i økonomi, ledelse og markedsføring. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202260453. s 277-277.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). De sterkes nettverks styrke. I Marthinsen, Kerstin (red.) Tenk nettverk. Vidarforlaget AS. ISBN 9788279900573. s 223-223.
Formidling
- Tønnessen, Morten, Tangen, Karl-Fredrik, Brøndmo, Celine, Fuglestad, Eirik Magnus & Harding, Torfinn (2024). Har økonomer for stor makt over økonomifeltet?
- Tangen, Karl-Fredrik (2022). Kringsatt av ledelse. I Nilsen, Håvard Friis (red.) Myndig medborgerskap. Demokrati i lærerutdanningen. Universitetsforlaget. ISBN 9788215049243. s 155-174.
- Tangen, Karl-Fredrik (2021). Fool City.
- Tangen, Karl-Fredrik (2021). Forbruk, klasse og makt. I Jensen, Thor Øivind, Jacobsen, Eivind, Knudsen, Morten W. & Schjelderup, Gerhard Emil (red.) Forbrukersosiologi. Fagbokforlaget. ISBN 9788245033762. s 356-390.
- Tangen, Karl-Fredrik (2018). Markedsføring og forbrukerne Samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget. ISBN 9788215025919.
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2017). Man burde kaste tomater om man ikke liker det man ser. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2017). Også høykulturen trenger å sukre pillen. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbeth Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2017). Jeg tenker primært på hva som når ut til folk. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2017). Marina Abramovic åpner for de store spørsmålene. Periskop. ISSN 0908-6919. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Teater i dohumor-tradisjon. Periskop. ISSN 0908-6919. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Psykopati som suksessoppskrift. Periskop. ISSN 0908-6919. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Forestillingene som gir oss jula slik hjertet vil ha den. Periskop. ISSN 0908-6919.
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Familieparkenes kulturtilbud bør inkluderes i kunstlivets debatter. Periskop. ISSN 0908-6919.
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Er Julius best i dyreparken eller på kunsthall? Periskop. ISSN 0908-6919.
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Flyktningeteater som opium for folket. Periskop. ISSN 0908-6919.
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Publikumsyndling uten kulturdebatt. Periskop. ISSN 0908-6919. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Miniøyas seier over markedet. Periskop. ISSN 0908-6919. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2015). Hvorfor blir vi aldri kvitt Pinocchio? Periskop. ISSN 0908-6919.
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2015). Vask som sivilisasjon. Periskop. ISSN 0908-6919. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2015). Kulturslitet. Periskop. ISSN 0908-6919.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Kildemishandling på nattbordet. s 35-35.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Barnejakten. s 43-43.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Vår tids floskel.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Lenk ut.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Hva tingene forteller om oss.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Sparefell1.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Sosiale forskjeller.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). BI-logi.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Mastermonster.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Å smøre en forskjell. s 68-68.
- Seltzer, Michael & Tangen, Karl Fredrik (2012). A Class Framing of the Norwegian Massacre of 22 July 2011.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Juleimperativet for 50 år siden. s 70-70.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Kritikkbistand.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Kryssmord. s 71-71.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Kommunegrelt.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Det snille, gode oljeselskapet.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Moralkommunikasjon. s 59-59.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Forbrukerungdommen. s 43-43.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Drømmevaren. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Vannskrekk. s 38-38.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Omdømmedumping. s 59-59.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Mediene og det ufattelige. s 42-42.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Listeklassen. s 55-55.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Penger er praktiske for det som ikke kan måles i penger.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Privat Eiendomsvett. s 59-59.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Bachelureri.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Straffen for å ligge i front. s 30-30.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Lureprisen. s 47-47.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Moralstrategi. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Den lave, den kule og den grusomme. s 72-72.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Ministerråd. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). De andres penger. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Dyne i bevegelse. s 52-52.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Typisk Senterpartiet. s 48-48.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Rosenthaleffekten. s 71-71.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Svak omdømmekraft. s 54-54.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Teleord. s 59-59.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Kassabåndsarbeider. s 59-59.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Den perfekte nabo. s 55-55.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Miljøpåfunn. s 51-51.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Fra ungdommen.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Kulturelitetull.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Lotto-effekten. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Twiningspartiene.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Lid og lær. s 47-47.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Trenden som går. s 35-35.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). PR-Økonomene. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Høyresidenes menneskesyn.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Lønn og mening. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Ikke idiot? Bli lærer. s 119-119.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Obamamarkedsføring. s 31-31.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Diagnosemoral. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Søkermotorene. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Produktet i seg selv. s 78-78.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Kulturbegrepsnæringen. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Burgerskammen. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Sabotasjestemmer.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Kampen om tømrerne.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Luksusgjelden. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Helmaks for Pepsi. s 79-79.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Kjøpeevangeliet på nattbordet. s 55-55.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Misjonærstillingen. s 37-37.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Kodak moment. s 55-55.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Vårt fag som brand. (4)
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Finansforundret. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Depresjonskoden. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Strøm, it og hornmusikk. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Uhørt informasjon. s 59-59.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Grønn hygiene. s 59-59.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). God profitt. s 62-62.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Hvorfor sykler ikke Idar Vollvik? Samferdsel. ISSN 0332-8988. (2)
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Dagligvareharakiri. s 62-62.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Den klamme hånd. s 62-62.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Frp-koden og moralkoden.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Julens diagnoser. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Festivaldrømmen. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Fanget i nettet?
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Energidefensiv. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Strategisk moro. s 35-35.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Dansen rundt gullblyanten. s 54-54.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Forfallsinstitutt. s 55-55.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Ukult stash. s 47-47.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Annerledesbrandet. s 47-47.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Sosial Stabilitet - Bokanmeldelse av Johs. Hjellbrekke og Olav Korsnes bok Sosial Mobilitet. s 63-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Forbruksmoralisme. s 42-42.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Nettverkets herrer. s 6-6.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Reisen til pengeland. s 47-47.
- Tangen, Karl Fredrik (2005). Verdioverklassen. s 44-44.
- Tangen, Karl Fredrik (2005). Venstre er det nye høyre.
- Tangen, Karl Fredrik (2005). Fanget i midten. s 59-59.
- Jensen, Thor Øivind, Nyeng, Frode, Blindheim, Trond & Tangen, Karl Fredrik (2004). FORBRUK. Lyst, makt, iscenesettelse eller mening ? Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202234188.
- Tangen, Karl Fredrik (2003). Angsten for næringslivet.