Hvordan starter jeg studiene? 

Du får tilgang til emnet i læringsplattformen Canvas på din oppstartsdato. Hvis du er ny student ved Kristiania, får du tilsendt innloggingsinformasjon per SMS. Hvis du allerede er eller har vært student, bruker du samme innloggingsinformasjon som tidligere. Hvis du har glemt din innloggingsinformasjon, kan du få tilsendt brukernavn/passord på nytt.

Du vil ikke motta ytterligere informasjon fra oss før oppstartsdato. Du finner oppstartsdatoen din i ordrebekreftelsen som ble sendt per e-post.

Læringsplattformen Canvas

Klikk her for å logge deg inn i læringsplattformen. Logg inn med din Feide-bruker, velg Kristiania som tilhørighet, og skriv inn ditt brukernavn og passord.

Når du har logget inn i Canvas, får du opp emnet under «Dashbord». Klikk deg inn i emnet for å få opp emneinnholdet. Alle emner åpner med en introduksjonsmodul hvor du finner viktig informasjon om emnet ditt. I tillegg får du tips, råd og praktisk informasjon som hjelper deg å lykkes med studiene, blant annet gjennom en felles verktøykasse. 

Du kan legge inn din private e-post, om du ønsker varslinger fra Canvas

Du har tilgang til emnet i Canvas så lenge studieretten din varer. 

Pensum i Leganto

Du får tilgang til pensumlisten i Leganto via ditt emne i Canvas. Merk at det kan ta et par dager før du får tilgang via Canvas. Sjekk at du er logget inn, dine initialer vil være synlig i høyre hjørne.

Er du nysgjerrig på pensum mens du venter på tilgang til emnet ditt, finner du dette under fanen "pensum" på hver emneside på nettsidene våre. Du kan også benytte deg av denne siden ved å søke opp emnenummeret ditt. Pass på at «Status på emnet» står som «Active».

Kurs fra biblioteket

Biblioteket tilbyr jevnlig digitale kurs i akademisk skriving og kildehåndtering. Vi anbefaler alle nye studenter å delta på kurs og sette seg inn i bibliotekets ressurser. 

Her finner du bibliotekets kursoversikt.

Lånekassen

Dersom du søker lån/stipend hos Lånekassen, må du gi oss beskjed om når du skal avlegge eksamen. 
Her kan du lese mer informasjon om Lånekassen.

Student-e-post

Alle studenter får en e-postkonto og -adresse fra skolen. Denne får du tilgang til gjennom Microsoft 365 eller ved å koble den til en e‑postapp på datamaskinen, telefonen eller nettbrettet ditt. Denne epostkontoen er en av skolens hovedveier for kommunikasjon med deg og det er svært viktig at du har tilgang til og følger med på denne. Her kan du lese mer om student-e-post og videresending til privat konto.

Studentbevis

Som student ved Kristiania kan du få studentbevis, digitalt og/eller som fysisk kort. Det fysiske studentbeviset kan også fungere som adgangskort på våre studiesteder. Her kan du lese mer om studentbevis. 

Studentweb

Studentweb er en nettbasert tjeneste som gir deg som student muligheten til å administrere egne studierelaterte opplysninger. Her kan du blant annet melde deg opp til eksamen, finne eksamensdato, sjekke resultater og bestille karakterutskrift. Generell eksamensinformasjon finner du under "For studenter". 

Gå direkte til Studentweb her.

Mitt Kristiania

Logg deg inn på Mitt Kristiania for å finne nyttig informasjon og direktelenker til tjenester du har bruk for som student. 

Eksamen

WISEflow er Kristianias digitale eksamensplattform. Lenke til WISEflow og informasjon om eksamen finner du her.

Ønsker du mer informasjon?

Kontaktinformasjonen for nettstudier og samlingsbaserte studier finner du her.

Du finner også mer relevant informasjon under «For studenter» på nettsidene våre.

Studentsamskipnad

I henhold til forskrift for studentsamskipnad § 17, skal studenter som tar 15 studiepoeng eller mer per semester, være tilknyttet en Studentsamskipnad. 

Gi tilbakemelding til Studentservice (logg inn med feide) om hvilken samskipnad du ønsker å være tilknyttet.

Angrerett/oppsigelse

Du kan benytte deg av angreretten inntil 14 dager etter tilgang til emner. For å gjøre det, må du sende en e-post til opptaknettstudier@kristiania.no.

Kontakt og Reservasjonsregisteret

Som aktiv og tidligere student ved Høyskolen Kristiania henter vi dine kontaktopplysninger (E-post og Mobil) fra det sentrale Kontakt og Reservasjonsregisteret, med hjemmel i Lov om universitet og høyskoler §4-15. Det er derfor viktig at du til enhver tid har korrekte opplysninger registret i Kontakt og Reservasjonsregisteret.