Valgemner Oslo vår 2023
Kjære student,
Nedenfor finner du oversikt over hvilke valgemner høyskolen tilbyr 4.semester våren 2023, samt informasjon om valgprosessen. Les emnebeskrivelsene nøye før du skal velge valgemne i StudentWeb. StudentWeb åpner for valg 15.desember.
Informasjon om valgprosess:
- Valg gjennomføres i StudentWeb fra og med 15.desember 2022 kl.09:00. Frist for å velge er 8.januar 2023. Se guide for fremgangsmåte her.
- Det er plassbegrensning på alle valgemner. De som velger først, får først plass, til et emne er fult.
- Det er ikke nok å velge valgemne i Studentweb, du må samtidig også undervisningsmelde og vurderingsmelde deg for å være sikret plass. Om du ikke får undervisningsmeldt deg, betyr det at emnet er fullt/ingen ledige plasser.
- Du skal til sammen gjennomføre 30 studiepoeng i ditt 4.semester. Du må velge et valgemne på 30 studiepoeng, eller to valgemner på 15 studiepoeng.
- Hvis du får opptak til et av valgemnene «Studiepraksis», «International Internship» eller skal på utveksling, skal du ikke velge andre valgemner.
- Vær oppmerksom på at dersom studenter bytter emne innen valgperioden, kan det bli ledig plass på emner som tidligere var fullbooket, og du har da mulighet til å endre ditt valg innen frist.
- Timeplan for valgemner vil ikke fremkomme i din personlige timeplan, men må søkes opp på emnekode i TimeEdit.
- For spørsmål om valgemner, av faglig art, kan du ta kontakt med emneansvarlig som står oppført i emnebeskrivelsen. Du kan søke opp kontaktinfo her. For andre spørsmål kan du sende epost til valgemner@kristiania.no
Valgemneportefølje vår 2023
Stedbaserte emner - 30 studiepoeng
- Endringsledelse og innovasjon i praksis (ELI2102)
- International Business Communication (IBS2202)
- Reklame og visuell kommunikasjon (RVK2100)
- Leadership and Management in the Nordic Model (LMN2100)
- Digital innholdsproduksjon (MHV2100)
- Læring og digitale systemer i praksis (LDP2100)
Se video fra emneansvarlig → - Retorikk og argumentasjon (REA2100)
- Bedriftsøkonomisk analyse (BØA2100)
NB! BØA2100 kan ikke velges av studenter ved studieprogrammene Kreativ markedskommunikasjon, PR og strategisk kommunikasjon, Økonomi og ledelse, Digitalisering og økonomi og økonomi, teknologi og innovasjon.
Stedbaserte emner med opptakskrav - 30 studiepoeng (frist for søknad var 21.september - kan ikke velges i StudentWeb)
- International Internship (IIN2100)
Undervisning gjennomføres på engelsk. - Studiepraksis samt Selvledelse og samspill (SPR2101 og PSL2101)
NB! SPR2101 & PSL2101 kan ikke velges av studenter ved studieprogrammene PR og strategisk kommunikasjon og Anvendt psykologi
Stedbaserte emner - 15 studiepoeng
- Grønn markedsføring, entreprenørskap og strategi (GME2100)
- Bærekraft og kommunikasjon (BKO2100)
- Digital forretningsutvikling (DFU2100)
- Forretningsutvikling og posisjonering av kulturelle produkter (FPK2100)
- Kreativ skriving og kreativ metode (KKM1100)
NB! KKM1100 kan ikke velges av studenter ved studieprogrammet Kreativ markedskommunikasjon. - Politisk kommunikasjon og lobbyisme (PKL2100)
- Cultural Psychology and Digitalization (KHD2100)
Undervisning gjennomføres på engelsk. - Evolution and Behaviour in Animals and Humans (PSY2200)
Undervisning gjennomføres på engelsk.
Nettbaserte emner med samlinger - 30 studiepoeng
Nettbaserte emner med samlinger - 15 studiepoeng
- Østlig psykologi, meditasjon og mindfulness (7402)
- Tenke fort og langsomt - beslutningspsykologi (7401)
- Positiv psykologi og livskvalitet (7400)
Nettbaserte emner uten samlinger - 15 studiepoeng
Pakketilbud stedbaserte emner og nettemner - 30 studiepoeng
- Grunnleggende informasjonsteknologi: TK1103, PRO102, 6601 og PGR104
NB! Kan ikke velges av studenter ved studieprogrammene Økonomi, teknologi og innovasjon og Digital markedsføring - Informasjonsteknologi og sikkerhet (TK1103, PRO102, 6601 og TK2100)
- NB! Kan ikke velges av studenter ved studieprogrammet Digital markedsføring