Smilende jente viser fram en billett til Cannes Lions som hun har vunnet

Hvert år arrangerer CAPA i samarbeid med Fagskolen Kristiania en landsdekkende konkurranse for kreative studenter. Kun én student stikker av med muligheten til å representere Norge blant 35 studenter fra hele verden på reklamefestivalen i Cannes.

I går ble vinneren av den norske studentkonkurransen kåret. Det var Christina Forstrønen Bruarøy fra første år reklame og merkekommunikasjon som gikk av med seieren.

Bilde av mann med skjegg som holder opp en telefon foran seg.

Lurer du på hva du kan studere?

– Jeg har ikke turt å håpe på å vinne, forteller Bruarøy, som så vidt har turt å kikke på mailene hun har fått fra Cannes Lions for å ikke få for store forventinger.

– Nå kan jeg endelig lese mailene, se hvem som kommer og tørre å begynne å glede meg! sier hun.

Case for Unicef

Bruarøy vant med en case hun har gjort for Unicef. Selv tror hun at hun gikk vinnende ut av konkurransen fordi hennes idé ikke er avhengig av å bli delt for å nå ut.

– Når vi fikk oppgaven satte jeg noen kriterier for meg selv. Jeg ville inkludere alle barn, ikke bare de som er flinke til å snakke for seg. Det er nok mange barn der ute som har mye bra på hjertet som ikke får sagt det fordi de ikke tør å ta ordet.

Cannes Lions Christina Bruarøy Kristiania billboard.jpg

Enestående mulighet

Premien er ikke bare en tur til Cannes, men også å delta i undervisningsprogrammet på Roger Hatchuel Academy under reklamefestivalen. De 35 heldige studentrepresentantene deltar i et intensivt kurs over 5 dager der de blir trent av den kreative verdenseliten. Dette i tillegg til at de har tilgang til hele programmet på Cannes Lions festivalen, alle 5 prisutdelingene og Young Lions festene.

Alle studentene får også en unik mulighet til å være tilstede ved juryering av festival casene som er ikke er tilgjengelig for alle de andre festivaldeltagerne. Festivalen gir studentene en god start på karrieren ved å kunne delta i den globale kreative debatten, la seg inspirere av de beste i bransjen og knytte verdifulle kontakter for fremtiden.

– Oppholdet på Roger Hatchuel Academy er en enestående mulighet for studenter som skal starte karrieren sin, og er noe tidligere vinnere har hatt stor nytte av.

Vi gratulerer Christina – hun kommer til å få en opplevelse hun aldri kommer til å glemme! sier Hege Bergsvenkerud Sørli fra CAPA.

Cannes Lions Christina Bruarøy Kristiania.jpg

Tettpakket program

– RHA-studentene får kanskje den kuleste festivaluken. Med besøk av verdenskjente kreatører som forelesere og en sniktitt i kulissene av festivalens hjerte; juryrommene. I tillegg kommer det vi andre også kan oppleve; en rekke foredrag, workshoper og både offisielle og uoffisielle sosiale eventer, sier Espen Strand Henriksen fra CAPA.

Basert på historier og erfaringer fra tidligere fagskolestudenter som ha deltatt, kan Christina forvente seg lange dager med et tettpakket program.

– Jeg tror det kommer til å bli både gøy og travelt, men det jeg vet helt sikkert er at jeg kommer til å bli kjempemotivert! sier hun.